A jövő évi új szabályok közül talán a legfontosabb, hogy a Motorsport Világtanács áldását adta az eddig függőben lévő MAC3-ra. De változik a versenynaptár, a hétvége lebonyolítási rendszere, az Európán kívüli versenyhétvégék hossza, és a súlyrendszer is.
Mint korábban beszámoltunk róla, bevezetésre kerül a MAC3. Az új “találmány” véglegesítése szerdán délben történt meg, amikor a Motorsport Világtanács is engedélyezte a Manufacturers Against the Clock fantázianevű időmérő szakasz bevezetését, mely a gyártók bajnokságához ad hozzá pontokat.
Egyéb változás az időmérő edzések és a hétvégék lebonyolítási folyamatában, hogy bevezetik a “nyitóverseny” és a “főverseny” fogalmát, és ehhez igazodnak az időmérővel. A nyitóverseny a vasárnapi első futam lesz, melynek sorrendjét a Q2 fordított végeredménye adja a rajtrács első 10 helyére. Ebből az következik a megszokott fordított rajtrács mostantól az első futamon látható majd, a második verseny pedig a főverseny lesz, mely egy körrel hosszabb lesz, mint az első (kivétel a Nürburgring), és a rajtrácsot a Q3 eredménye adja az első 5 helyen.
További változások a hétvégék lebonyolítási sorrendjében, hogy “költségcsökkentés végett” a nem európai hétvégék kétnaposak lesznek (ilyet már láttunk párszor idén is), ahol az időmérő edzés vasárnap reggelre tolódik. Ennek némileg ellentmondani látszik, hogy a MAC3 nézettsége állítólag sokat jelenthet a gyártóknak, ugyanis ez azt jelenti, hogy a nem európai futamok időmérő edzése nagyrészt hajnali 2 és 4 közé fog esni vasárnaponként. Egyrészről ez általában műsorszünet az Eurosporton, de ha mégis élőben kerülne közvetítésre elég alacsony lenne azoknak az “elvetemült” rajongóknak a száma, akik vasárnap hajnali 3-kor szeretnének időmérő edzést nézni.
Ugyancsak ellentmond az állítólagos költségcsökkentési tervnek a tény, hogy a versenynaptár futamait ugyanazokon a helyszíneken rendezik, mint idén (Oroszországot kivéve), de logisztikailag tökéletesen megmagyarázhatatlan sorrendben. Úgy tűnik az előzetesen kiadott versenynaptár lesz a végleges, annyi kivétellel, hogy az első futam helyszíne és időpontja hivatalosan nem megerősített, és függőben marad további döntésig.
A súlyrendszer is változik, mostantól minden verseny után újraszámolják a ballasztsúlyokat, az eddigi 60 kg helyett 80 kg lesz a maximum, és először a harmadik versenyen adhatnak plusz súlyt az autóhoz.
500.000€-ra emelik a privát versenyzők összdíjazását, mely duplája az ideinek.
A technikai szabályok nem változnak.
Social Profiles