Van még remény…

DSCN3969

Fotó: Magyar Szilvia

A most következő írás tartalma többé-kevésbé ismert (volt eddig is), de nem volt minden nyilvános, ezért nem lehetett leírni. Most viszont legalább abból a szempontból jó hírek következnek, hogy a WTCC mezőny nem fog elfogyni, és legalább ETCC-t is nézhetünk élőben.

Bár eleinte azt hittük, hogy Tom Chilton BTCC-s szerződése azt jelenti, hogy tovább fogy a mezőny, azóta már pontosan tudjuk, hogy Chilton dupla szezont tervez, mert valami csoda folytán a BTCC és WTCC versenynaptárakban nincs ütközés 2017-re. Szóval Tom sietett tisztázni, azonnal, amint aláírták a szerződést, hogy marad a WTCC-ben és azon belül is az SLR-nél.

Azt is tudjuk, legalább pletyka szintjén, hogy Rob Huff – függetlenül attól, hogy alig fél éve még el sem tudott képzelni semmi mást, mint hogy a Hondánál maradjon – távozni fog René Münnich-hez, aki állítólag felvásárolta a megmaradt Citroëneket. Huffy továbbra sem erősítette meg vagy cáfolta a pletykát, de helyére többen is egy japán versenyzőt várnak a Hondához.

Vajon amellett, hogy divat lett az, hogy mindenki privát Citroënnel akar összetett VB-címet nyerni, mi váltotta ki az újabb (ezúttal szakmai) válást a brit bajnok életében? Mint arra a WTCC Blog pár napja utalt egy a portugál Autosporton megjelent Monteiro-interjú kapcsán, a portugál csapattárs szerint Huffnak „gondok voltak a vérmérsékletével”. Sajnos a cikk eredetijét jómagam nem találom, de többen együtt arra a következtetésre jutottunk, hogy amennyiben ez tényleg így hangzott el, abban az esetben Tiago Monteiro bizonnyal egy másik adót nézett…

Tény, hogy Huff az utóbbi időben zárkózottabb lett, ennek válása mellett más okai is vannak, s jómagam nem vagyok felhatalmazva arra, hogy ezekről beszéljek. Ugyanakkor elég régóta és elég jól ismerem ahhoz, hogy azt mondhassam: sok mindennel vannak gondok nála, a vérmérsékletével biztosan nincsenek, bár tény, hogy csapattársi viszony még sosem fűzött hozzá.

Akkor mégis mi történt? Ez végtelenül egyszerű: Huffnak elege van! Egy szerb honlapon megjelent hosszú interjúban ki is fejtette, hogy mi mindenből. Rá nem éppen jellemző, hogy nyilvánosan kiboruljon, ebben az interjúban azonban minden kijött. Ott kezdődött, hogy a hondások közül őt érintette legmélyebben a tény, hogy kizárták őket Marokkóban, ami már csak azért is érthető, mert az az ő pole-ja és az ő győzelme volt! Lehet, hogy nem ő volt az összetett legjobb helyén végző hondás, sőt! Viszont ezt a kizárás dolgot nem tudta lenyelni.

Minden bizonnyal nincs igaza az alábbiakban, de az emberből egy idő után már némi paranoia is szól, amikor a körülmények összeesküdnek ellene. Ugyanis Huffy szerint ronda politikai húzás volt, hogy őt nem engedték 2016-ban rajthoz állni Makaón. Előbb a szabálykönyvet változtatták meg az előző évihez képest, aztán amikor többször is eleget tett az új indulási feltételeknek, azzal dobták vissza a nevezését, hogy betelt a rajtrács. Ezek után külön fájdalmas volt néznie, ahogy a mezőny vége (akiket a szabálykönyv kicsavart megfogalmazása szerint jobban kvalifikálnak tartottak arra, hogy részt vegyenek a versenyen, mint őt) roncsderbivé alakítja az első futamot Makaóban, a másodikat pedig az ő helyén versenyző Monteiro nyeri meg.

Ezeken felül – és ebben igaza is van – a pénz és a politika a hibásak abban, hogy az idényzárót egy olyan versenypályán tartják, ahol „maximum a tevék tudnak szurkolni neked”, még úgy is, hogy a belépő teljesen ingyenes volt.

Ha bármi baj is van a 2012-es világbajnok viselkedésével, az mindössze annyi, hogy ami a szívén, az a száján. Ez viszont nem új keletű dolog, őt így ismertük meg, szóval a Hondával már eleve így „kötötte a házasságot”. Itt sokkal inkább az lehetett a baj, hogy nem váltotta be a csapat a reményeit, és Huff – még mindig optimista lévén – hisz abban, hogy privát Citroënnel lehet VB-t nyerni. Majd meglátjuk.

Ha a pletykák igazak, akkor a másik Citroën is Münnich-hez került, és meg akarja tartani benne James Thompsont. Mivel ez még tényleg csak pletyka, erre nem kívánok több karaktert vesztegetni.

A jó hírt tegnap kaptuk, bár az újságírók ezt is sokkal régebb óta tudták, a Touring Car Times merte leírni először, és az ő nyomukon mindenki más: Viktor Shapovalov megegyezett a Ladákról és Francois Riberióval, így hathatós promóteri támogatással a csapat privát indulóként, mindenféle gyári támogatás nélkül megtartja a három autót a rajtrácson. A Rosneft pénzét is elveszítik, így nyilván fizetős versenyzőkre lesz szükségük. Hugo Valente már tavaly év végén közölte, hogy amúgy sem maradt volna a Ladánál, Nick Catsburg állítólag a Volvóhoz tart (efelől kétségeim vannak, de majd meglátjuk), Tarquini meg nem az a fizetős típusú versenyző. Így előfordulhat ugyan, hogy sikerült három autót megmenteni a rajtrácsra, minden bizonnyal azonban ismét a pénz beszél, kutya ugat esettel állunk szemben, ami a versenyzők kiválasztását illeti majd.

Amikor a promóter úgy döntött, hogy ekkora beruházást visz véghez, hogy megmentsék az említett három autót, egyben arról is gondoskodott, hogy a WTCC rajtrácsán meglegyen jövőre a minimális 16 induló. A MAC3-mat is megmentenék, hiszen a Honda a Volvók ellen (ha tényleg lesz 3 Volvó) annyira nem feltétlenül izgalmas, ezért elhatározták, hogy azonos márkákból 3 privát versenyző is összeállhat egy MAC3 futam erejéig.

Szóval talán van még remény. Amennyiben azonban a program mégis élvezhetetlen lenne, akkor sem kell elkeseredni, az ETCC-ben lesznek indulók, és a mai sajtóközlemény szerint a Eurosport bőven fog élő műsoridőt szentelni a kistestvérnek is. Azt biztosan élvezni fogjuk.

 

Magyar Szilvia 

Comments

comments