Heti TCR hírösszefoglalónak indult, koronavírus helyzetjelentés lett belőle… A Peugeot ismét pórul járt az ausztrál úttal, a hungaroringi WTCR futamot törölték, az új, ideiglenes BoP tovább sújtja a Hyundaiokat, Rob Huff mégiscsak versenyezni fog idén, és a Lynk & Co. bejelentette, hogy 4 autóval vág neki a WTCR szezonnak… Ha lesz minek nekivágni.
Mint arról korábban beszámoltunk, a Peugeot ezúttal Julien Brichének adta meg a lehetőséget, hogy képviselje a gyári színeket az F1 Ausztrál Nagydíj betétfutamaként megrendezésre kerülő TCR Asia Pacific kupán, Melbourne-ben. Csakhogy amikor ez a döntés megszületett, még nem tombolt világjárvány szinten a COVID-19. Mivel azonban a F1-es csapatok eléggé nemzetköziek, számítani lehetett arra, hogy esetleg felüti a fejét a paddockban a betegség. A hírek szerint 5 beteg embert teszteltek különböző csapatoknál a csütörtöki nap folyamán, ám közülük csak a McLaren egyik csapattagjának lett pozitív a tesztje koronavírusra. Az éjjel összeült a válságstáb, s reggelre úgy döntöttek, hogy nem tartanak idén F1-es futamot Melbourne-ben. Függetlenül attól, hogy a TCR Ausztrália keretein belül futott Asia Pacific kupa egy elszeparált paddockban volt, csakúgy, mint a többi betétfutam, a szervezők mindenkivel összecsomagoltattak és hazaküldték a versenyzőket és csapatokat mind egy szálig. Ez azt jelenti, hogy a Münnich Motorsport tulajdonosa, René Münnich és a Peugeot képviseletében Julien Briché (a számunkra érdekes két nevező) mindössze a csütörtöki nap eseményein tudtak részt venni. Ez azt jelenti, hogy két szabadedzést és egy időmérő edzést futottak le, az alábbi eredménnyel: Briché a 11., 13. és az időmérőn a 7. időt autózta, míg Münnich mindhárom edzésen a 21-22. időkkel kellett, hogy beérje.
Briché eleve úgy volt ezzel az úttal, hogy boldog volt a megtiszteltetéstől és a gyár belé vetett bizalmától, de dolga is lett volna otthon éppen elég. A járvány ellenére átrepülte a fél világot, de ma reggel csak ennyi hozzáfűznivalója akadt: „Teljesen ki vagyok borulva!” Való igaz, hogy a novemberi, félig sikerült versenyhétvége után nem hiányzott a franciáknak egy másik fél. Ugyanakkor a 308-as rajtszámú autóról elmondható, hogy első verseny kivételével már mindent futottak vele Ausztráliában. Igaz, hogy mindent csak egyszer…
Nem az Ausztrál GP és betétfutamai voltak az egyetlenek a világon, melyek áldozatul estek a koronavírusnak. Nem sokkal később kaptuk a hírt a Hungaroring és a WTCR sajtóirodáitól, hogy a WTCR 2020-as magyarországi futamát is törlik. A Formula-1 további két futamát elhalasztották, este pedig napvilágot látott a hír, hogy a TC America jelenleg St. Petersburgban zajló hétvégéjét is felfüggesztik és hazaküldik a csapatokat.
Közben az a helyzet is előállt, hogy a BoP esetleges átalakításához nem lehet tesztet szervezni, ezért a tavalyi BoP-t alkalmazzák, figyelembe véve a TCR Malajzia versenyinek eredményeit. Mivel az alig 8-9 nevezős sorozatot végül Luca Engstler nyerte Dan Lloyd előtt (pontazonosság mellett a több győzelem döntött Engstler javára), így a Hyundaiok további szigorítást kaptak (megemelték az alapsúlyt és csökkentették a motorerőt), addig, amíg egyéb intézkedést nem lehet foganatosítani. Mivel sajnos, úgy tűnik, az egyéb intézkedésekig versenyezni sem lehet a vírus terjedése miatt, így egyelőre maximum papíron kerültek hátrányos helyzetbe a koreai márka autói…
Hogy vidámabb vizekre evezzünk, két nagyszerű hírt is kaptunk a hét utolsó napjain. Az első szerint Rob Huff mégsem tűnik el teljesen Kínában, saját csapatát igazgatva, ugyanis a Lestrup Racing elviszi őt az STCC-be, így ismét egy Volkswagen TCR volánjánál, Skandináviában bizonyíthat 2012 világbajnoka.
A második bejelentésünk a WTCR-hez kapcsolódik: a nevezők száma majdnem duplájára emelkedett, mivel a Lynk&Co. bejelentette, hogy a 2020-as évnek 4 autóval fognak nekivágni a világkupában. A versenyzőik kilétét később hozzák nyilvánosságra.
Magyar Szilvia
Social Profiles