2018-ban másodjára is változik a Team Mulsanne versenyzői felállása: Gianni Morbidelli után a másik nagyöreg, Fabrizio Giovanardi is távozott – a WTCC-t is megjárt olasz helyét honfitársa, Luigi Ferrara veszi át a hátralévő versenyhétvégékre, amiket Japánban és Makaón rendeznek meg.
A szlovákiai hétvégét megelőzően váltak szét a Team Mulsanne és Gianni Morbidelli útjai, kedden pedig kiderült, hogy a másik rutinos olasz pilóta, Fabrizio Giovanardi is távozik, mégpedig arra hivatkozva, hogy igényei összeegyeztethetetlenek az autóval. Az 51 éves versenyző többszörös túraautó-bajnokként és négyszeres WTCC-futamgyőztesként csatlakozott az év elején a csapathoz, azonban a WTCR-ben elért eredmények nem igazán voltak köszönőviszonyban az előzetes várakozásokkal. Giovanardi 19 pontot tudott szerezni az eddigi huszonnégy versenyen, a Slovakia Ringen elért ötödik és hetedik helyének köszönhetően.
„Nem volt ez egy könnyű döntés, ugyanakkor határozottan csalódott vagyok amiatt, hogy nem sikerült elérni azokat az eredményeket, amiket akartunk. Azért tértem vissza a túraautózáshoz, mert nyerni akartam, és elfogadtam a kihívást a Romeo Ferraris csapattal, mert hittem a projektben és a csapatban” – nyilatkozta Giovanardi. – „Sajnálatos módon Kínában teljesen összeestek a dolgok olyan technikai problémák miatt, amikre lehetetlenség volt megoldást találni a műhelyünktől messze. Arra továbbra is büszke vagyok, hogy én szereztem a Giulietta első pontjait a WTCR-ben, miközben számos versenyt „Piedone módra”, a saját stílusomban teljesítettem.”
„Mindennek ellenére ez a kirándulás boldog véget ért, amiért a csapat pályán és otthon dolgozó részlegének is köszönetet szeretnék mondani. Kidolgozták a szívüket, és a legjobbakat kívánom nekik az idei szezon hátralevő részére és a továbbiakra. Jómagam továbbra is győzelmekre éhes vagyok, a támogatóimnak pedig azt szeretném üzenni, hogy minden tőlem telhetőt megteszek azért, hogy találjak egy olyan projektet, ami lehetővé teszi számomra azt, hogy nagyszerű show-t szolgáltassak, és a legjobb pozíciókért harcoljak” – tette hozzá az olasz, aki egyébként a monzai hétvége erejéig a TCR Európa-kupában is megfordult, ahonnan annak ellenére egy hetedik és egy nyolcadik hellyel távozott, hogy csak a mezőny második feléből, a 21. rajtkockából várhatta a piros lámpák kialvását.
„Hatalmas tisztelettel fogadjuk Fabrizio döntését, mivel hatékony tagja volt a projektünknek és a teljes túraautós környezetnek” – kommentálta a hírt a Romeo Ferraris csapatmenedzsere, Michela Cerruti. – „A tél folyamán kerestük meg őt, hogy megpróbáljunk együtt fejleszteni egy új terméket, de nyilvánvaló, hogy nem voltunk képesek megérteni és megvalósítani az igényeit, eleget tenni a szükségleteinek és egy versenyképes autót biztosítani a számára.”
Szerencsére nem kellett sokat várni arra, hogy kiderüljön, ki lesz az ígéretes teljesítményekkel bemutatkozott Kevin Ceccon csapattársa a Team Mulsanne-nál, mivel percekkel később a TCR hivatalos sajtóirodájától befutott a hír, hogy Giovanardi utódja Luigi Ferrara lesz. A 36 esztendős pilóta a formulaautózás világában kezdte a pályafutását, de tíz évvel ezelőtt a sportautók világába költözött, ahol előbb a Porsche Carrera Cup-ban, majd a Porsche Szuperkupában versenyzett, aztán éveken át már egy túraautós sorozat, a Superstars-széria mezőnyét erősítette.
Az elmúlt években viszonylag keveset ült autóban, de ennek ellenére már rendelkezik TCR-es tapasztalattal. Amennyiben hitelt adhatunk a Driver Database-profiljában szereplő információknak, megfordult már az olasz, a német, a közép-keleti, az európai és a nemzetközi TCR-ben, amelyek közül a hazai bajnokságában idén már teljes szezont húzott le, amit másodikként zárt Salvatore Tavano mögött. Ferrara öt futamot nyert úgy, hogy duplázott Imolában és Monzában, továbbá Misanóban is felállhatott a dobogó legtetejére az első versenyt követően.
„Ezzel a lehetőséggel egy álmom válik valóra azok után, hogy az elmúlt két évben igencsak sokat dolgoztam együtt a Romeo Ferraris alakulatával” – értékelt röviden Ferrara.
Kováts Olivér
Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu
Social Profiles