Túraautós dömping Zandvoortban

Fotó: Florent Gooden / DPPI (FIA WTCR Media)

Ezen a hétvégén a Túraautó Világkupa és a TCR Europe 2018-as szezonja is folytatódik, méghozzá egy olyan helyszínen, ahol túraautó-világbajnoki futamot is csupán egyszer rendeztek korábban, 2007-ben.

A Túraautó Világkupa idei negyedik és a TCR Europe idei második állomása a festői Zandvoort lesz, ahol az elmúlt évek folyamán a komolyabb túraautós bajnokságok közül rendre csak a Német Túraautó Bajnokság (DTM) tette tiszteletét, mialatt WTCC-s versenyhétvége csupán egyszer került megrendezésre, 2007-ben.

A két túraautó-bajnokság ezúttal a Jumbo Racedagen, a helyi autósportos rendezvény keretein belül látogat el, amelyet elsősorban azzal hirdetnek, hogy a Red Bull Racing Forma-1-es pilótája, Max Verstappen is tart majd egy bemutatót – s miután odaát igencsak nagy népszerűség övezi minden idők legfiatalabb Forma-1-es futamgyőztesét, a rendezők legalább 100 ezer fős látogatottságra számítanak.

A WTCR-ben állandó jelleggel egy holland, a Boutsen-Ginion Racing színeit képviselő Tom Coronel versenyez, de ahogyan az volt a Hungaroringen és a Nordschleifén, a mezőny ezúttal is kiegészül két (általában helyi vagy a helyi nyelvjárást beszélő) szabadkártyás versenyzővel, akik Bernhard van Oranje herceg és Michael Verhagen lesznek – mind a ketten a Bas Koeten Racinget képviselve fognak versenyezni, egy-egy Audi RS 3 LMS-sel.

Van Oranjét – bármennyire is meglepő – egy tapasztalt pilótának tartják Hollandiában, aki nem mellesleg a pályát is jól ismerheti, hiszen a Circuit Zandvoort tulajdonosa. Verhagen pedig korábban a holland Supercar Challenge-ben indult rendre, de a TCR Benelux és a német TCR-bajnokság révén TCR-es autóval is van tapasztalata.

„Ez egy nagyon fontos és különleges hétvége, mert nagyon rajongó van Hollandiában, s miután Max Verstappen is ott lesz, ilyen téren igazán forró lesz a hangulat. Ez nagyon jót tesz a bajnokságunknak, hogy a Jumbo Racedagen része leszünk, de a zandvoorti pálya a versenyzés, az előzések és a különböző vezetési stílusok szempontjából is egy kedvező helyszín” – nyilatkozta Tom Coronel a WTCR hivatalos oldalán megjelent előzetesben. – „Mindig is jó csatákat láttam ezen a pályán, amely komoly történelmi múlttal bír. Számos nagytempójú kanyar tarkítja a pályát és természetesen ott van a célegyenes végén a Tarzan-kanyar is, ahol akár három pilóta is könnyen egymás mellé kerülhet és ez csakis itt lehetséges.”

„Korábban egy versenyzői iskolában voltam oktató, ebből adódóan minden nap vezettem a pályán. Minden kategóriában – legyen szó a Formula Fordról, az Opel Lotusról, a Formula-3-ról, a túraautózásról vagy éppen a GT-autózásról – nyertem már futamot. Kár, hogy tavaly újraaszfaltozták a pályát, mert abból előnyöm volt már, hogy szinte minden bukkanót ismertem” – tette hozzá a Boutsen-Ginion Racing holland pilótája.

Ami a pluszsúlyokat illeti, néhány nappal ezelőtt bejelentették, hogy ismét sikerült alaposan átvariálni a Balance of Performance-t – ennek az elszenvedő alanya pedig a Hyundai lett, ugyanis az i30-asok mostantól 97.5%-os motorerővel és a többi autóénál 2-3 centiméterrel magasabb, 10 centiméteres hasmagassággal futhatnak. Így a WTCR-ben nehéz hétvégére számíthatnak Michelisz Norberték, de a M1RA-nak és Nagy Daniéknak sem lesz könnyű dolga a TCR Europe-ban.

Az alaptömeg esetében az Alfa Romeo Giulietta, az Audi RS 3 LMS, valamint a Peugeot 308 TCR 20 kilóval, a CUPRA TCR 10 kilóval könnyült, de a Honda 20 kilogrammal nehezebb lett. A WTCR-es kompenzációk nem változtak ezúttal: a Hyundaié a 60 kiló, a Hondáé a 20 kiló, míg a többi autónak ilyen téren nem kell pluszsúlyt cipelnie.

A változtatások után a következőképpen fest a WTCR-ben szereplő TCR-autókra érvényes BoP-táblázat (Autó – Hasmagasság – WTCR-kompenzáció – BoP-pluszsúly – Motorerő – Össztömeg):

  • – Hyundai i30 N TCR: 100 mm – 60 kg – 0 kg – 97.5% – 1325 kg
  • – Honda Civic Type R FK8 TCR: 80 mm – 20 kg – 0 kg – 97.5% – 1285 kg
  • – Audi RS 3 LMS: 70 mm – 0 kg – -10 kg – 100% – 1255 kg
  • – Volkswagen Golf GTI TCR: 70 mm – 0 kg – -10 kg – 100% – 1255 kg
  • – CUPRA TCR – 70 mm – 0 kg – -20 kg – 100% – 1245 kg
  • – Alfa Romeo Giulietta TCR: 70 mm – 0 kg – -40 kg – 102.5% – 1225 kg
  • – Peugeot 308 TCR: 70 mm – 0 kg – -40 kg – 102.5% – 1225 kg

Végül íme, a hétvégi túraautós programok menetrendje:

2018. május 19., szombat

  • 09:50-10:20: TCR Europe, Első szabadedzés
  • 11:50-12:20: WTCR, Első szabadedzés
  • 13:20-13:50: TCR Europe, Második szabadedzés
  • 15:00-15:30: WTCR, Második szabadedzés
  • 15:45-16:20: TCR Europe, Időmérő edzés

2018. május 20., vasárnap

  • 08:30-09:00: WTCR, Első időmérő edzés
  • 12:20-12:45: TCR Europe, Első futam
  • 16:20-16:50: WTCR, Első futam

2018. május 21., hétfő

  • 08:30-09:40: WTCR, Második időmérő edzés
  • 12:15-12:45: WTCR, Második futam
  • 14:55-15:20: TCR Europe, Második futam
  • 16:35-17:10: WTCR, Harmadik futam

Kováts Olivér

Comments

comments