A TCR EU szombati versenynapja időmérő edzéssel kezdődött, de amilyen jól járt ott Jean-Karl Vernay, Mikel Azcona, Josh Files és Tassi Attila, annyira nem jött össze semmi Nicola Baldannak, Nagy Dánielnek, vagy éppen Igor Stefanovskinak.
Két okból is a szokottnál keményebb volt a monzai időmérő. Az egyik a szélárnyékolás (illetve annak szükségessége), a másik, hogy a mezőny létszáma jelentősen megnőtt, így jóval több emberrel kellett megharcolni azért, hogy a Q2-be kerülhessen valaki.
Bár a Cuprák bevallottan szélárnyékoltak egymásnak, ötük közül csak Azcona és Salvatore Tavano kerültek a Q2-be. A Q1-et egyébként félbe kellett szakítani 4 perccel a vége előtt, mert a hatodik kanyarban Cosimo Barberini kicsúszott, autóját el kellett távolítani.
Végül a Q2-be Vernay, Azcona, Tassi, Files, Tavano, Maxime Potty, Dusan Borkovic, Stefano Comini, Jens Reno Møller, Francisco Abreu, Peter Terting és Benjamin Lessennes jutottak be. Figyelemre méltó, hogy a Peugeot Q2-es részvételi aránya 100%, mivel mind az egyetlen darab autójuk bejutott, sőt, mivel Abreu a Q2-ben is a 10. időt autózta, vasárnap a fordított pole-ból indulhat.
A mai pole-t végül Vernay szerezte meg Azcona, Tassi és Files előtt.
Eléggé késő délután került sor az első futamra, már fél hat is elmúlt, amikor kialudtak a piros lámpák. Azcona jól kapta el a rajtot és Vernay előtt fordult abban az első kanyarban, amit összesen 13 ember vágott le jobban vagy kevésbé. A 17. helyről rajtoló Stian Paulsen például annyira törésmentes üzemmódban közelítette meg a sikánt, hogy meg sem próbált bekanyarodni, egyenesen a menekülő útvonalra irányította az autót. De nem ő volt az egyetlen. Némelyek a rázóköveken és buckákon mentek keresztül, ez aztán többek autóját is megviselte.
Az első kanyart aztán ilyen sorrendben hagyták el: Azcona, Vernay, Files, Tassi, Potty, Borkovic és a többiek… A kör végén Nagy Dániel autója kormányozhatatlanul sodródott a kavicságyba, utána Dani visszahozta azt a boxba, és letette a garázs előtt. Minden bizonnyal az első kanyarban ért ütések nem tettek jót a futóműnek. Ezzel egy időben Benjamin Lessennes csapódott a Parabolicát övező gumifalba, jött érte a Safety Car. Dany Kroes és Salvatore Tavano is leparkolt a garázsa elé.
A biztonsági autó 2 körön át vezette a mezőnyt, amikor elhagyta a pályát Azcona diktálta az iramot és megtartotta a vezetést, Vernay lassan közeledett rá. Aztán a spanyol nem kívánt hosszasabb, kockázatos küzdelembe bocsátkozni a franciával, így az könnyedén előzött. Mikel megtehette, JK messze van tőle a pontversenyben.
Nem sokáig folyt szabadon a verseny, Barberini és Sapag elmentek egy keringőre a kavicságyba, jöhetett vissza a biztonsági autó. Ismét két kör múlva távozott, ami után Stefano Comini, Peter Terting és Paulsen kezdtek csatába a 9-10. helyekért, utóbbi kettő talán egy kissé túl hevesen is (és akkor finom voltam). Végül Terting és Comini összeértek, a svájci autója sérült, de megtartotta pozícióját. Aztán Paulsen próbálta előzni Tertinget, utóbbi addig védekezett, hogy az első sikánban a huplik között találta magát, és így végül elment neki a teljes skandináv szekció: nem csak a norvég, de a dán Møller is. Hogy Fabrizio Giovanardi hogyan keveredett a trió mögé, az nem látszott tisztán, de ha már ott volt, akkor jól ellökdösődött Møllerrel, aki ennek következtében fűnyíró üzemmódba váltott. A pontszerzésre való esélyét elveszítette, így annyi minden más eset mellett ezt is vizsgálni kezdte a versenybíróság.
Kris Richard és Franciso Abreu is látványosan gyepálta egymást, miközben tökön-babon áthajtottak – a pontzónán kívül. Ezek után még Potty és Borkovic csatáját is vizsgálni kezdték.
Száz szónak is egy vége: a futam sokkal inkább egy túlélőversenyre hasonlított, mint egy autóversenyre. Csak az első pár helyen nem történt semmi különös. Vernay zavartalanul hozta be az Audit az első helyen, Azcona biztosra ment a második hellyel, Files pedig rettentő boldog volt a harmadikkal. Mögöttük Potty, Borkovic, Tassi, Comini, Giovanardi, Terting és Paulsen végeztek pontszerző helyeken, de jelen pillanatban még az első kanyarban történtek is vizsgálat alatt vannak, így az eredmény nem tekinthető véglegesnek.
A vasárnapi versenyt 12:10-től lehet élőben nyomon követni a YouTube-on.
Magyar Szilvia
Social Profiles