Örök kérdés, hogy lehet-e háborút nyerni úgy, hogy közben egyetlen csata sem volt teljesen a mienk. Mehdi Bennani pontosan így nyerte meg a 2020-as Európa-bajnokságot: futamgyőzelem nélkül.
Ma délelőtt, Jaramában, Mikel Azcona, Teddy Clairet és Mato Homola álltak a rajtrács első három kockájában, simán el is rajtoltak onnan a nedves pályán, és a dobogón is ők hárman álltak, pontosan ebben a sorrendben. Bár a rajt sima volt, a következő körökben a szűk és nedves pálya Martin Ryba, Pepe Oriola és Jessica Bäckman versenyének is véget vetett. Utóbbi kettő egymással ütközött össze, de olyan keményen, hogy Oriolát kórházba is szállították ellenőrző vizsgálatok céljából. A biztonsági autót a pályára küldték, ismét akadt némi kavarodás a közben elfoglalandó pozíciók sorsáról. Majd a 6. körben a Safety Car elengedte a mezőnyt. Az első öt helyezett, Julien Brichével bezárólag elnyúlott a többiektől, Azcona hatalmas előnyt épített ki megint, mögötte Teddy Clairet, Homola, Bennani és Briché, épp csak lőtávolban egymástól, de már nem lőtávolban a hatodik helyért csatázó Andreas Bäckman – Nagy Dániel duótól. Közben Jimmy Clairet nagy menetelést vágott ki, már a 12. helyen járt az utolsóról indulva.
A 9. körben a bajnokság vezető helyén álló Mike Halder megcsúszott, átszánkázott a füvön és kiütötte a versenyből Franco Girolamit is. Szóval Daniel Lloyd a mezőny közepén szenvedett a Hondájával, Oriola már a kórház felé tartott, és most Halder is feladni kényszerült az első versenyt. Bennani, Nicolas Baert és John Filippi még versenyben voltak a címért, akárcsak a többiek, csak a többieknek egyre nehezebb dolguk volt. Természetesen megint jött a Safety Car, a Hondákat eltakarították, a verseny újraindult. Nagy Dani lökdösődések közepette tette túl magát Baerten, a 9. helyért pedig Lloyd – Filippi – Taoufik – Jimmy Clairet csata zajlott a 13. körtől.
Végül Azcona még a második biztonsági autós fázis után is ki tudott építeni több mint 6 másodperc előnyt, ennyivel nyerte a versenyt Teddy Clairet, Homola, Bennani, Briché, Andreas Bäckman, Nagy, Baert, Lloyd, Taoufik, Filippi, Jimmy Clairet, Enrique Hernando, Tom Coronel, José Manuel Sapag, Fernando Navarrete, Evgenyij Leonov, Viktor Davidovski és Michelle Halder előtt.
A verseny után Sapag és Leonov is utólagos áthajtásos büntetést kaptak, így az utolsó két helyre estek vissza.
A fordított rajtrács első kockájából Filippi vághatott neki a szezon utolsó versenyének, mellőle Nagy Dani indult. Michelle Halder akkora kiugrást mutatott be, hogy ekkorát talán még sosem láttunk, kapott is érte egy áthajtásos büntetést. Ezen felül a rajt sima volt, mindenki épségben túlélte az első kanyarokat. Jessica Bäckman egy kör hátrányban ment a többiek után, addigra lett készen a csapat az autójával.
Briché viszont úgy döntött, ha már volt egy hihetetlenül rossz szezonja, és ráadásnak egy nagy csalódása épp csak két napja, akkor már hadd fejezze be ezt az egészet egy kiváló eredménnyel (de az is lehet, hogy csak akart egy újabb fülpirítóan kínos interjút élőben a verseny végén). Akárhogy is, nekiesett Andreas Bäckmannek, mint az első embernek, aki útjában áll a dobogó felé vezető úton. Azcona meg Brichét támadta, mert neki meg rakéta van az autójában, és folyton nyernie kell, mint az látható volt eddig is. A hatodik körig csatáztak így hármasban, néha még lökdösődve is a 4. helyért. Aztán végül Azcona győzött Briché fölött, de pünkösdi királyság volt, mert Mike Halder rondán belecsapódott a gumifalba, és bejött a biztonsági autó.
Filippi nyilván nem örült, hogy az addig kiépített három másodperces előnyének annyi, Nagy kapott a második helyen még egy lehetőséget, hogy megelőzze márkatársát, ha ismét szabad lesz az út, Bennanit meg tájékoztatta a csapat, hogy gyakorlatilag Európa-bajnok, kockázatot ne vállaljon.
Amint a Safety Car elhagyta a pályát, Filippi ismét meglógott az élen, Briché pedig ismét legyűrte Azconát az 5. helyért. A következő körben már Bäckmant támadta, majd előzte is, és a 11. körben már Bennanival csatázott. Bennaninak immár több esze volt annál, hogy felesleges kockázatot vállaljon, el is engedte a sietős franciát, még utána is villantott a fényszóróval. Briché nem állt meg: Nagy Dani volt a következő áldozat. A pályán bizonyos kanyarokban még mindig bokáig ért a víz, a Peugeot-n szanaszét voltak használva a gumik, az autó láthatóan instabil volt nagy sebességnél és szitált féktávon. A versenyző úgy vezetett, mintha legalábbis a bajnoki címe múlna rajta, pedig a világon semmi tétje nem volt már semminek. Egyszóval: pontosan úgy vezetett, mint Julien Briché, karrierje minden jó napján…
Miután túltette magát Danin, a híd alatt kicsit elszállt az autó… visszatalált ugyan a pályára, de veszített a lendületből, Bennani visszaelőzte. Mögötte Nagy is megcsúszott a híd alatt, ő kissé hátrébb tudott csak csatlakozni a mezőnyhöz.
Filippi nyugodtan vezetett az élen, Bäckman és Azcona megint Briché lökhárítójában autózott, de aztán a francia lerázta őket. Nem tudott már mit tenni, Bennanié maradt a második hely, de a harmadikat megtartotta (így aztán a kínos interjú is elmaradt a show végén).
A 15. körben Nagy Danit a gumifalban és szalmabálák között láttuk, erősen megrongálódott autóval. Coronellel csatázott, ennek következtében került kiszorított helyzetbe, és nem tudta már elkerülni az ütközést. A 16. körben Ryba mutatott be magánszámot, majd visszaállt a mezőny végére, Andreas Bäckmant pedig végül megelőzte Nicolas Baert, aki egész szombaton szépen csatázott, de ez a bajnoki cím még nem neki állt.
Végül John Filippi megszerezte élete első győzelmét, amióta csak túraautózik. A korzikai sokat fejlődött erre az idényre, különösen figyelembe véve rajtjai javulását, tisztán vezetett végig a versenyen, megérdemelte az első helyet, bár a bajnoki címre vágyott. A bajnok azonban mégis Bennani lett, aki a második helyen ért célba. A dobogó harmadik fokára a legvégsőkig harcoló, rengeteg kockázatot vállaló Briché állhatott fel. Mögöttük Azcona, Baert, Andreas Bäckman, Tom Coronel, Franco Girolami, Teddy Clairet, Davidovski, Jimmy Clairet, Homola, Lloyd, Sapag, Navarrete, Leonov, Michelle Halder és Jessica Bäckman végeztek. A végeredmény természetesen nem ez lett, mivel a lökdösődések miatt sokakat megbüntettek: Leonov, Navarrete, Ryba és Girolami is 30-30 mp-et kaptak, mindannyian utólagos áthajtásos büntetésként.
A második verseny végeredménye
Így esett – és nem mondhatni, hogy a TCR Európa-kupák történetében először – hogy valaki egyetlen csatát sem nyert meg, de a háború az övé volt. A taktika egyszerű: oszd meg és uralkodj, és ebben idén Bennaninak és a Comtoyou Racingnek hatalmas szerencséje volt. A bajnokság második helyezettje John Filippi, a harmadik Nicolas Baert. Nagy Dániel az összetett 8. helyén végzett. A csapatok bajnokságában a Comtoyou mögött a Target Compeition a második és a BRC Racing Team a harmadik. A Yokohama Trophy-ban az újoncok versenyét Nicolas Baert, a Diamond (45 feletti amatőr versenyzők) kategóriát Stéphane Ventaja nyerte. A bajnokság a bajnokságban, vagyis a TCR Benelux sorozat győztesei a Comtoyou Racing és Nicolas Baert.
A tervek szerint a TCR Europe 2021-es sorozata április közepén indul, Monzában.
Magyar Szilvia
Social Profiles