Eljött a várva-várt és mégis kicsit rettegett nap: a versenyek napja a Zöld Pokolban, ahol már eddig is defekt ért defektet, s el sem tudtuk képzelni, mi lesz még itt 3 húzós körön, mialatt nem pihenhetnek a gumik… Volvo-történelem lett, Monteiro-szomorúság és Norbi-dobogó. A világbajnokság pedig csak akkor volt még ennél is nyitottabb, mielőtt egyáltalán elkezdtük a szezont…
Az első versenyt Nestor Girolami kezdhette az élről. A kis pályán futott felvezető körben Yann Ehrlacher volt a fedélzeti kommentátor, aki elmondta, hogy alig várta már a versenyt ezen a pályán, azt hitte, ismeri azt, mivel rengeteget szimulátorozott rajta egészen kiskorától, de aztán rá kellett jönnie, hogy fogalma sincs a pályáról. A kormányszervóval lehetnek gondok, és kicsit fél is, hiszen pont a kormány meghibásodása nem hiányzik egyáltalán egy ilyen pályán, mint ez.
Aztán elrajtolt a mezőny. Girolami az élen maradt, Bennani csatázott vele egy darabig még a GP pályán. Thed Björk meg olyat rajtolt a hatodik helyről, beszúrva Tom Chilton és Esteban Guerrieri közé, hogy csak néztünk… És láttuk, hogy harmadiknak áll be abba a vonatba, ami eleinte óvatosan tapogatózott körbe az igen nagy melegben a nagy pályán.
“Röviden: nagyon jó volt a rajtom, elhúztam egy autó mellett, és utána két másik között – azt hiszem. Így sikerült felugranom a hatodikról a harmadik helyre” – mondta Björk a verseny után.
Az első kör végén kezdődtek a csaták, előzgetések. Björk Bennanit, Huff Guerrierit előzte meg. A GP pályára beérve egyrészről megbátorodtak kicsit a versenyzők, másrészről kevésbé volt szélárnyékos, de inkább kanyargós a pálya, könnyebb is volt előzni.
Aztán a forgatókönyv ismétlődött: próbáltak nem defektet kapni a nagy pályán, ugyanakkor élvezni annak minden adottságát, de csak annak végén és a kis pályán bonyolódtak előzésbe: Björk támadta Girolamit, el is tudott mellette menni, de vigyáznia kellett mindkettejüknek: egy ETCC versenyző előttük kapott defektet és ütközött a korlátnak. Huff és Guerrieri ismételt csatájának a végét szintén megzavarta, hogy erre az esetre is kellett figyelniük.
“Rengeteg volt a törmelék, amit kerülgetni kellett, mivel az ETCC mezőny egyes autói balesetet szenvedtek, defektet kaptak, és ez törmelékkel is járt. Nem az a veszélyes, hogy a két mezőnyt együtt indítják, hanem az ellen kéne tenni valamit, hogy folyton mindenki defektet kap” – mondta Björk.
Igaza is volt: alig tették meg a harmadik kör első felét, Monteiro autója hagyta el a pályát: az, hogy elszállt a gumi, jelen esetben két nehézséget is okozott a portugálnak. Az első az volt, hogy elszálltak a pontszerzési esélyei is, a legnagyobb óvatossága ellenére. A másik gond az volt, hogy egy 25 km-es pálya azon pontján történt mindez, ami pontosan a másik oldal volt a boxutcához viszonyítva, tehát körbe is kellett vinnie az autót, sérülten, úgy, hogy nagyobb kár ne keletkezzen benne, hogy az ETCC versenyzők utolsó körében ne okozzon lényeges fennakadást, és vissza is érjen vele a szerelési időre.
“Nagyon dühös vagyok a Yokohamára – mondta, miután visszaért a boxutcába. – Egy világbajnokságban ez elfogadhatatlan! (…) Nem játszhatunk az életünkkel. Az rendben van, hogy kockáztatunk, de ezt nem csinálhatjuk!”
Aztán Girolami autója csapódott a korlátnak, utána meg kis híjján Chiltonnak: az az autó össze is tört, nem lehetett lábon visszahozni a boxba, az argentin nem is tudott elrajtolni a főversenyen.
A pályán maradóknak nem volt mire várniuk. A defektek elkezdődtek, akár akarták, akár nem, és kb. 15 km volt hátra a versenyből. Nekiálltak hát támadni, akik voltak olyan pozícióban: Catsburg Micheliszt előzte meg, Huff Chiltont gyűrte le. Egyedül Björk tudott a végén kicsit spórolni a gumikkal.
A befutó tehát: Björk, Bennani, Huff, Chilton, Guerrieri, Catsburg, Michelisz, Coronel.
A második versenyt még annál is jobban vártuk, hiszen Michelisz Norbert negyedik pole-ját válthatta volna győzelemre.
Monteiro a boxutcából rajtolt el, miután a felvezető kör végére lettek készen az autójával. Ezek után még az ETCC mezőnyön is át kellett magát rágnia, ami egyáltalán nem volt sem könnyű, sem pedig igazságos. Monteiro füstölgött is magában, meg néha a rádióban, hogy az ifjúság nem nézi a visszapillantót, de az ETCC srácok is versenyben voltak, nem volt idejük nagyon Monteiróra figyelni.
Catsburg és Huff már az első kanyarban összeértek. “Kicsit későn fékeztem, Rob már mellettem volt, én teljesen a rázóköveken mentem már akkor, és sajnos nem tudtam eltűnni. Sajnálom, hogy miattam veszített pozíciót, miután összeértünk, de nem tehettem ellene semmit. Szerencsére mindketten folytatni tudtuk, és be is fejeztük a versenyt.” – mondta Catsburg az esetről.
Michelisz rajtja sem sikerült kiválóan, neki a kuplunggal volt gondja, de elégedett volt az eredménnyel. “Egyáltalán nem érzem magam frusztrálva, vagy hogy elveszítettem egy esélyt a győzelemre – mondta. – Ma ennyi volt az autóban, mindent kihoztunk belőle.”
A kis pályáról Catsburg, Michelisz, Huff, Björk, Chilton, Bennani, Coronel sorrendben hajtott ki az élmezőny, Michigami pedig a boxba ment a kis kör végeztével.
Catsburg nagyon elment az elején, a második kör közepére már jelentősen vezetett Michelisz előtt, ugyanakkor bizonyos pályaszakaszokon Huff rendkívül közel autózott Norbihoz, de előzéssel nem tudott próbálkozni.
A harmadik kör közepére Björk ráesett a csatázgató brit-magyar duóra, de a trió sorrendje a leintésig annak ellenére sem változott, hogy Huff megpróbálta bevetni az utolsó pályaszakaszos trükköt az előző versenyről.
Coronel és Guerrieri egymást szórakoztatták a végén, csatájuk a hetedik helyért folyt. Nagy Dániel is defektet kapott és korlátnak csapódott. Bár a pálya kórházából kiengedték, vissza kellett vinni, majd az ügyeletes kórházba szállítani, mivel agyrázkódás jeleit mutatta.
Monteiro végül legnagyobb erőfeszítései ellenére sem szerzett pontot.
A második verseny végeredménye
Így született a Volvo két győzelme a Nordschliefén, Huff két harmadik helye, Norbi és Bennani dobogói. És így esett, hogy a világbajnokság állása kiegyenlítődött: Monteiro nagy előnye elolvadt, jelenleg Catsburg vezet 127 ponttal, Monteiro a második (125), Björk a harmadik (119), Chilton (106) és Huff (102) előtt.
A következő versenyt Vila Realban rendezik, egy hónap múlva.
Magyar Szilvia
A hanganyag és a fényképek hazajuttatását köszönjük Erikának! 🙂
Social Profiles