Decemberben, amikor is bejelentették, hogy egyesül a WTCC és a TCR nemzetközi bajnoksága, még eléggé távolinak tűnt a fúzió eredményeképp létrejött Túraautó Világkupa rajtja. Azonban a téli álomnak vége, szombaton kezdetét veszi a túraautós szezon is 2018-ban!
A Túraautó Világkupa, azaz a WTCR Marrakesh-ben kezdi meg a 10 fordulóból és összesen 30 (!) futamból álló szezonját, ahol a versenyzőknek nagyon kell figyelniük egymásra, ugyanis az elmúlt évek folyamán az afrikai versenypálya a nagyobb csattanásokról vált hírhedtté amellett, hogy előzni sem éppen egyszerű…
A 25 fős mezőnyben többek között olyan klasszikus nevekkel fogunk találkozni, mint Yvan Muller, Rob Huff, Gabriele Tarquini, Gianni Morbidelli vagy éppen Fabrizio Giovanardi, de ott van a mezőnyben a WTCC és a TCR tavalyi bajnoka, Thed Björk és Jean-Karl Vernay, és természetesen nem feledkezhetünk meg a magyar pilótákról sem, ugyanis ott lesz a rajtrácson a BRC Racing Team színeiben induló Michelisz Norbert, valamint a Zengő Motorsport, és annak a versenyzői, Nagy Norbert és Szabó Zsolt Dávid. (A teljes nevezési lista ezen a linken tekinthető meg.)
Akik a holtszezonban nem kísérték figyelemmel rendszeresen a túraautózás világának híreit, azok a hétvégén több újdonsággal is szembesülni fognak. Az egyik ilyen a hétvége lebonyolítását érinti, ugyanis a korábbiakkal ellentétben nem egy időmérőt és két versenyt, hanem két kvalifikációt és három futamot fognak rendezni. Szombaton egy 30 perces (az utcai pályákon 40 perces) időmérő dönti el az aznap esedékes első futam rajtsorrendjét, majd vasárnap a másik kvalifikáció, amelyet a normál Q1-Q2-Q3-as rendszerben bonyolítanak le, utána pedig jön egy fordított rajtrácsos futam, majd a legtöbb pontot érő és egyben leghosszabb harmadik verseny.
Ebből adódóan új pontrendszer lép életbe, amely a következőképpen fest:
- – Második időmérő / Q3: 5-4-3-2-1 pont
- – Első futam: 27-20-17-14-12-10-8-6-4-2 pont
- – Második futam: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 pont
- – Harmadik futam: 30-23-19-16-13-10-7-4-2-1 pont
Ami a hétvége eseményeinek közvetítési menetét illeti, a szervezők egy meglehetősen furcsa változást eszközöltek. Ugyanis a szombati időmérő edzést és az első futamot az Eurosport nem fogja sugározni annak dacára, hogy a WTCR az Eurosport Events égisze alá tartozik – a helyettesítő alternatívákat (a fizetős Eurosport Player alkalmazás mellett) a WTCR hivatalos Facebook– és Twitter-oldala (angol nyelven), valamint az M4 Sport fogják jelenteni. Az utóbbi platformon azonban a legtöbb esetben valószínűleg csak felvételről tudjuk figyelemmel kísérni az eseményeket.
S ha már szóba kerültek a hétvégék lebonyolításában és a közvetítések rendjével kapcsolatos változások, íme, az első, marrakeshi hétvége menetrendje:
- – 2018. április 7. (szombat), 10:00-10:30: 1. szabadedzés (ÉLŐ: ES Player, WTCR FB/Twitter)
- – 2018. április 7. (szombat), 12:00-12:30: 2. szabadedzés (ÉLŐ: ES Player, WTCR FB/Twitter)
- – 2018. április 7. (szombat), 14:00-14:40: 1. időmérő edzés (ÉLŐ: ES Player, WTCR FB/Twitter)
- – 2018. április 7. (szombat), 18:00-18:30: 1. futam (18 kör) (ÉLŐ: ES Player, WTCR FB/Twitter; felvételről: M4 Sport (18:25-19:10))
- – 2018. április 8. (vasárnap), 11:30-13:00: 2. időmérő edzés (ÉLŐ: ES 2)
- – 2018. április 8. (vasárnap), 17:45-18:15: 2. futam (18 kör) (ÉLŐ: ES 1; felvételről: M4 Sport (22:35-23:05))
- – 2018. április 8. (vasárnap), 19:10-19:45: 3. futam (21 kör) (ÉLŐ: ES 1; felvételről: M4 Sport (23:05-23:50))
Mindezeken túl a csütörtöki nap folyamán a TCR technikai delegációja felfedte az autók – a valenciai BoP-teszt során nyert adatok alapján kiszámított – teljesítménykiegyenlítési értékeit is, amelyekről a Closed Wheel Racing média csoport másik tagja, a Braking News Motorsport által írt beszámolóból tájékozódhattok.
Kováts Olivér
Social Profiles