Bennani távozásával Marrakesh kikerült a versenynaptárból

Fotó: Francois Flamand, A marrakesh-i versenypálya

A február ötödikére, szerdára összehívott túraautós közgyűlés az FIA párizsi székházában új fejleményeket hozott. Egyelőre csak a versenynaptárban történt változások nyilvánosak.

Bár a közgyűlés fő célja nem ez volt, a nyilvánosságra hozott döntések az alábbiakban olvashatóak. A WTCR 2020-as versenynaptára megváltozott: az első, marrakesh-i futamot törölték, helyét nyár közepén a Salzburgring fogja átvenni, végleges jóváhagyás után.

Az okot Francois Ribeiro a hivatalos sajtóközleményben így ismertette: „Mehdi Bennani, Marokkó csúcskategóriás versenyzője sajnos többé már nem versenyez a WTCR-ben. Az esemény megrendezése nélküle, valamint anélkül a támogatás nélkül, amit az ő jelenléte jelentett, nem lehetséges többé azon a színvonalon, amit Marrakesh-ben megszoktunk. Marrakesh mindig is egy egyedülálló helyszín volt ahhoz, hogy egy ilyen gyönyörű országban nyissuk meg a szezont, ünnepi atmoszférával és meleg vendégszeretettel…”

Marokkó 10 éve volt része a WTCC és a WTCR versenynaptáraknak, annak a királyi támogatásnak köszönhetően, mely Bennani versenyeztetése révén befolyt az Eurosporthoz. A Volkswagen kiválásával a Sebastien Loen Racing is távozott, és a fentiek fényében világossá vált, hogy Bennani versenyeztetését egyik megmaradt csapatban sem tudták kivitelezni.

Annak ellenére, hogy a marokkói nem nagyszerű tehetségéről volt ismert, és nem is feltétlenül örvendett világméretű rajongói szeretetnek, 10 évig volt a mezőny tagja, nyert privát bajnoki címet, és jelenlétével kitörölhetetlen hatást gyakorolt a túraautó világbajnokság történetének alakulására. Emiatt talán jobban vette volna ki magát, ha nem egy döntés háttereként, mint mellékes információként kerül bejelentésre, hogy többé nem versenyez a WTCR-ben…

(Sajnos több olyan versenyzőről is tudomásunk van, akik valószínűleg bejelentés nélkül / mellékes bejelentéssel tűnnek el a világbajnokságból 2020-ra, annak ellenére is, hogy jelenlétük esetenként még Bennaniénál is fontosabb volt.)

A döntés értelmében a szezon a tervek szerint a Hungaroringen kezdődik majd. A kieső fordulót július utolsó hétvégéjén pótolják, Ausztriában, a Salzburgringen. Az emiatt megnövekedett szállítási idő okán a kínai forduló később kerül majd megrendezésre.

A módosított versenynaptár (még jóváhagyásra vár):

Április 24-26, Hungaroring

Május 20-23, Nürburgring Nordschleife, Németország

Június 5-7, Slovakia Ring, Szlovákia

Június 19-21, Vila Real, Portugália

Július 3-5, Motorland Aragón, Spanyolország

Július 24-26, Salzburgring, Ausztria

Szeptember 18-20, Ningbo Kína

Október 16-18, Inje Speedium, Dél-Korea

November 19-22, Makaó

December 10-13, Sepang, Malajzia

Mint fentebb említettük, a közgyűlésnek minden bizonnyal nem ez volt az elsődleges napirendi pontja. Néhány napja a motorsport.com olasz oldala közölt egy interjút Andrea Adamóval, a Hyundai jelenlegi első emberével. Az ott elmondottak alapján a Hyundai továbbra is azt helyezi kilátásba, hogy ha a bajnokság szabályai nem változnak számukra kedvező irányban, akkor elhagyják a W-s sorozatot, mégpedig azonnali hatállyal. Adamo ennek már nyár közepén hangot adott, ám az általa óhajtott változások azóta sem kerültek bevezetésre. Az interjúban azt mondja, hogy pár napon belül fogják ezt a többi csapattal és az FIA-val együtt megtárgyalni. Ebből következően nyilvánvalóan a mai alkalom volt az általa várt találkozó. Az, hogy született-e döntés az Adamo által felvetett  problémákkal kapcsolatban, illetve milyen döntés született, egyelőre nem ismert.

Az viszont egy nyilvánvaló tény, hogy az Audi és a Volkswagen távozásával máris bajban van a WTCR, hiszen eddig már 8 autót kellett volna privát költségvetésű csapatokkal pótolni. Eric Nève tavaly, a Peugeot távozása kapcsán elmondta, hogy amikor a WTCC WTCR-ré alakult, Ribeiro olyan koncepció kialakítását célozta meg, melyben jelentős gyári támogatás nélkül lehetetlen privát csapat futtatása. (A rendkívül nagy költségek miatt.) Ennek lett áldozata egy évvel ez előtt a DG Sport félgyári és a Zengő Motorsport privát alakulata. Jelenleg a Comtoyou részt vett ugyan Audikkal a Goodyear év eleji gumitesztjén, de nem erősítették meg, hogy képesek is lesznek az Audi gyári támogatása nélkül olyan költségvetést felmutatni, mely lehetővé teszi, hogy elinduljanak a világkupában. Megerősített helye egyelőre mindössze négy versenyzőnek van 2020-ra, ám a Honda támogatott csapatot nem nevezett meg számukra.

A további bejelentésekre, csakúgy, mint a Hyundai döntésére, még várnunk kell.

Magyar Szilvia

Comments

comments