A Peugeot kihúzta a dugót – interjú Eric Néve-vel

Fotó: Francois Flamand / DPPI

Téli sorozatunk második körének második interjújában Eric Néve beszél, ezúttal arról, hogy mennyire volt gyári támogatott a DG Sport csapata, mi kell ahhoz ma, hogy összerakjunk egy WTCR projektet, illetve hol is tart most a jövő évi kirakós, meg az, amit egy oldtimeren kezdett el.

Szóval ott hagytuk abba tavaly, hogy Eric megpróbált két dolgot összerakni: egy jövő évi WTCR szereplést, meg egy Alpine oldtimert. Engem utóbbi lepett meg jobban, bár régóta tudom, hogy dolgozik rajta. Már csak azért is csodálkoztam, mert tudtommal marketingből van diplomája…

 – Amikor megismertelek, marketing szakember voltál a Chevrolet-nél, nem pedig autószerelő. Hogyan boldogulsz az oldtimereddel, összeáll lassan? Egyáltalán miért narancssárga?

„Mielőtt marketing és pénzügy szakra mentem volna, szereztem egy diplomát autótechnológiából is, ami némi magyarázatot nyújthat arra, hogyan tudok nem túl bonyolult munkafolyamatokat elvégezni olyan egyszerű mechanikai remekműveken, mint amilyen egy ’70-es évek-beli oldtimer – mondja Néve, jól ismert humorával.Az autó teljesen készen van, nagyon jó állapotban. És visszakapta az eredeti Acropolis Orange színezését. Nem minden Alpine volt kék, ahogy egyesek gondolhatnák. Van egy 1950-es Renault 4cv prototípusom is, szintén összerakva. Most cseréltem ki benne a motort.”

Fotó: Eric Néve, privát

Közben elérkeztünk a karácsonyi tevékenységekhez is. Egy picivel karácsony előtt, egy gyönyörű, ám hideg pénteken Mato Homola „sorozatot” indított az instagramján, sztorik formájában, „Friday with Mato címmel” (péntek Matóval). Amikor Bécsben repülőre szállt, még nem sejtettem, hová is követjük az ifjú szlovákot, de amikor Kölnben landolt, már biztos voltam benne, hogy Theux-be, a DG Sport főhadiszállására tart. A kérdés már csak az volt, hogy „szimpla” céges karácsony, vagy esetleg más, a jövőt is érintő tevékenység okán. Természetesen ez még akkor sem derült ki, amikor Friturday night (vagyis pénbat éjszaka) néhány egyéb angol és szlovák szójáték kíséretében a sorozat utolsó darabját is kitette (és amikor megfogadtam, hogy ezekért a szójátékokért egy szép nap jól fenékbe billentem majd! 😊). Nos, azóta tudjuk, hogy nem szimpla, hanem magunkat nagyon is jól érzős, de csak céges karácsony volt, semmi több.

„A karácsony az évnek egy olyan időszaka, ami nagyon is megfelelő arra, hogy összehozza a családot és a barátokat – kezdi Eric, amikor arról érdeklődök, hogy hogyan telt a karácsonya. – Ilyenkor kihasználom a lehetőséget, hogy átmenjek Belgiumba meglátogatni édesanyámat és a rokonságot. Mivel ebben az országban nőttem fel, még mindig vannak barátaim itt, akiket szintén meglátogathatok, amikor erre járok. De igazából az egész egy héttel korábban kezdődött, amikor részt vettem a DG Sport szezonzáró partiján. Igazán nagyszerű volt némi minőségi időt együtt tölteni a csapattagokkal, versenyhétvégén kívül.”

Természetesen megerősítette számomra azt is, hogy a két versenyző is csak egy céges évzárón vett részt, semmi olyan tevékenységen nem, ami a jövőt befolyásolná.

Folyamatosan találgatások tárgya, hogy vajon a DG Sport mennyire is volt a Peugeot által támogatott csapat, vagy mennyire nem. Bizonyos források szerint nagyon is, bizonyos források azt állítják, hogy alig, míg mások – ugyancsak Néve-re hivatkozva –, azt írják, hogy a Peugeot azért választotta DG Sportot úgymond marketing-kirakatnak, mert velük és a tavalyi kupás autóval Comte megnyerte a TCR Európa-kupát. Nos, mint azt Comte is elmondta, ő valóban a Peugeot fejlesztő-versenyzője, és ebben a minőségben versenyzett a DG Sport színeiben is.

– Elmondanád pontosan mennyire is folyt bele a Peugeot a 2018-as szezonban a csapat életébe és munkájába?

„A Peugeot kihasználta a 2018-as WTCR szezont, hogy bemutassa, mi mindent lehet elérni a 308 TCR-rel. Ezt a programot ők azzal támogatták, hogy az autókat a rendelkezésünkre bocsátották, adtak alkatrészeket és Aurélient. A csapatnak a működési költségeket kellett előteremtenie.”

– És hogy áll a 2019-es program? Látod már a fényt az alagút végén?

„Ami a WTCR-t illeti, a Peugeot kihúzta a dugót a konnektorból. Jelenleg olyan, alacsonyabb szintű programok után néznek, mint a TCR Europe. Mivel gyakorlatilag lehetetlen összerakni egy WTCR programot gyári támogatás nélkül, más alternatívák után kell néznünk a 2019-es szezonra, hogy ott lehessünk a rajtrácson.”

– Mégis, hogyan működik ez manapság? Mi kell ahhoz, hogy összerakjunk egy WTCR programot? Persze, pénz, de azon kívül…

„Abszolút szükséges hozzá gyári támogatás. Ehhez általában jár egy olyan versenyző is, aki megfelelő színvonalon vezet. És az én szememben ez az, amire bárkinek szüksége van ahhoz, hogy egy versenyképes csomagot össze tudjon rakni.”

A Peugeot-nak megvolt mindene, amire szüksége lehet bárkinek egy versenyképes csapat összeállításához: jó autók, kiváló menedzser, fiatal, fejlődő, nagyszerű gyári fejlesztő-versenyző. Most úgy tűnik, mindezt a kukába dobják… Fotó: Alexandre Guillaumot / DPPI

Ami azt illeti, a Peugeot azért húzta ki azt a bizonyos dugót, mert a reklámjuk túl jól sikerült. Csapatok elkezdtek 308-asokat vásárolni, ezért aztán már nincs szükség olyan költséges reklámra, mint amilyet egy WTCR program futtatása jelentett a franciáknak. A kérdés csak az, hogy vajon a megítélésükön – ami legalább olyan fontos, mint az eladhatóság – mennyit ront majd a tény, hogy program nélkül hagyták a fejlesztő-versenyzőjüket és támogatás nélkül a csapatot, amely hozzásegítette őket az eladások növeléséhez. Jelen pillanatban a pénz fontosabbnak tűnik az oroszlánosoknak, mint a jó hírnevük fenntartása, de ez a futam még nincs lefutva. Viszont legkésőbb január 30-ig eldől, hogy mi lesz a DG Sport, a Peugeot és Aurélien Comte sorsa.

Eric mindent megpróbált a program megmentéséért, többször tárgyalt a promóterrel is, hogy talán tudna tenni valamit az ügy érdekében. Egyelőre úgy tűnik, erőfeszítéseik nem jártak sikerrel. Fotó: Alexandre Guillaumot / DPPI

Magyar Szilvia

Comments

comments