TCR Europe mezőnyalakító

Fotó: TCR Europe Official

A TCR Europe mezőnye a következő hétvégén kezdi a szezont, a Slovakia Ringen. Bár a legtöbb nemzeti és nemzetközi TCR sorozat halasztotta a szezonkezdést a Covid-járvány miatt, az Európa-kupa szervezőiben ilyesmi fel sem merült. A versenyzők és csapatok téli tevékenységének végén a mezőnyt az alábbi felállásban láthatjuk.

Még egészen korán, valamikor az év elején jelentette be a Brutál Fish Racing, hogy Martin Ryba mellett a télen a Honda / JAS junior programba bekerülő Jack Young-ot, illetve a mindössze 16 éves Isirdo Callejast szándékozik nevezni. Young neve már ismerős TCR körökben, tavaly megjárta a WTCR-t is, de igazán 2019-ben robbant be a köztudatba, amikor Barcelonában csúcsra járatta a Vukovic Motorsport addig gyengén muzsikáló Renault-ját, 2 negyedik helyezéssel. A WTCR kaland nem végződött jól számára, nem jött ki a csapattal, ezért került a helyére Aurélien Comte. Callejas viszont még csak élete második szezonját kezdi majd versenyautóban, a csonka 2020-as szezonban a spanyol Clio kupában vitézkedett, előtte gokartozott. Érdekes lesz látni, hogyan boldogul majd Ryba a tinédzserekkel.

A másik Hondás alakulat a PSS Racing, Viktor Davidovskival és Nestor Girolami testvérével, Francóval. Az argentin tavaly már beköszönt a sorozatba, idénre egész szezont tervez.

A Hyundai felvette a junior programjába a cseh Jáchym Galášt. A 19 éves cseh reménység kiszolgáló alakulata a Janik Motorsport lesz, csapattársa pedig a mindannyiunk által jól ismert Mato Homola. Nyilvánvalóan nyelvi nehézségek nem lesznek a csapatnál. Az autójuk a már ismert i30-as lesz.

A Comtoyou Racing 3 Audival érkezik idén a sorozatba. Az elsőben Tom Coronel futja dupla szezonjának (WTCR + TCR EU) egyik felét, a másodikban Dusan Borkovic tér vissza a sorozatba (csak nehogy megint verekedés legyen a vége!), a harmadikban pedig a csapattulajdonos fia, Nicolas Baert kezdi második szezonját a sorozatban (miután a WTCR-ben a negyedik Audi Gilles Magnusnak jutott).

A Volcano Motorsport a tavaly már fel-felbukkanó párost, Mikel Azconát és Evgenyij Leonovot ülteti új típusú Cuprába, a teljes szezonra.

A Clairet Sport ismét négy autóval vág neki a szezonnak, azonban ezek közül csak kettő lesz a régről ismert Peugeot, melyeket Teddy és Jimmy vezetnek majd. A csapat egyik amatőr versenyzője a korábbi idényekből megismert Gilles Colombani lesz, régi típusú Cuprával. A másik amatőr versenyzőjük a 2019-ben a sorozatba beköszönő, az Andros Trophy amatőr kiírását idén megnyerő Sylvain Pussier, szintén egy régebbi Cuprával.

A Sebastien Loeb Racing – utolsóként – négy Hyundai Elantrát jelentett be. Versenyzőik közül Felice Jelminit legalábbis Teddy Clairet már jól ismeri, hiszen a tavalyi monzai fordulón csatlakozott türkizkék Hyundaiával a mezőnyhöz, és halálra idegesítette az ifjabbik Clairet-t egész hétvégén. Niels Langeveldet pedig mindannyian jól ismerjük, hiszen a holland 2019-ben még az Audi WTCR négyesébe tartozott. Legvégül a csapat a tavalyi Európa-kupa győztesét, Mehdi Bennanit, és annak honfitársát, Sami Taoufikot jelentette be.

Ha bárkinek is hiányérzete lenne, meg kell jegyezni, hogy Nagy Dániel később jelenti be, hol fog folytatódni karrierje.

Ami pedig a mezőny eddig oszlopos tagját, Julien Brichét és a JSB-t illeti: a francia anyagi okokból nem tud csatlakozni a mezőnyhöz a teljes idényre. Még ha a költségvetés hiánya nem is akadályozta volna Brichét abban, hogy elinduljon idén a TCR Europe-ban, megakadályozzák az egymás ütő versenynaptárak. A francia bajnokság versenyein ugyanis a csapat annyi autót és versenyzőt szolgál ki, hogy logisztikai okokból lehetetlen egy másik versenyen is részt venniük, ugyanabban az időpontban. Bár Briché még dolgozik a megoldáson, nagy valószínűséggel nem látjuk idén a TCR Europe-ban.

A sorozat első állomása május 7-9 között a Slovakia Ringen lesz.

Magyar Szilvia

Comments

comments