Ég veletek, WTCC és TCR!

Fotó: FIAWTCC.COM

Megérkezett a régen várt döntés az FIA részéről, hogy mihez is kezdünk két sántikáló nemzetközi túraautó sorozattal. A döntés ma, késő este került publikálásra, és bár mindössze pár mondat az egész sajtóközlemény, már most indulatok tárgya – mivel csak részben fedi mindazt, amire számítottunk.

A hivatalos sajtóközlemény szerint “December 8.-án megszűnik a WTCC és a hozzá tartozó márkanév. 2018-ban és 2019-ben a sorozat helyét a WTCR rövidítés alatt futó FIA World Touring Car Cup elnevezésű sorozat veszi át, melynek promótere a Eurosport Events Ltd lesz. A világkupa szabályrendszere a TCR szabályrendszeréhez fog igazodni, és kizárólag ezen homologizációnak megfelelő és FIA World Cup passport-tal ellátott autókkal lehet versenyezni. A szabályok 2019 végéig befagyasztottak.

A világkupa felváltja a TCR Internationalt, és kizárólag privát csapatok számára engedélyezett a nevezés. Egy csapatnak minimum két autót kötelező nevezni, ugyanakkor az indulók számát egy szezonra 26 autóban maximálták.  A TCR balance of performance és success ballast rendszerét fogják követni.

Minden további dolog, a versenynaptárral egyetemben még eldöntésre vár.

A motorsport.com újságírója nem nevezi meg a forrást honnan jutott egyéb információkhoz, de azt írja, hogy a gyárak adhatnak technikai támogatást a nevező csapatoknak, hogy egy hétvége majd három versenyes lesz, hogy Ribeiro úgy akarja hagyni a versenynaptárat, ahogy van, illetőleg, hogy a már meglévő csapatok a WTCC-ből és a TCR-ből előnyt élveznek a nevezési lista összeállításakor.

Egyet magam is meg tudok erősíteni (bár a forrást nem nevezhetem meg): december 15-ig kell a jelenlegi csapatoknak beadni a nevezési szándékukat.

A fentiekkel sok probléma van: többek között az Eurosport Events Ltd. promóciós tevékenysége kérdésessé teszi, hogy személyileg ki, illetve pontosabban melyik csapat fog promóciót ellátni a kereteken belül, ugyanis kétséges, hogy Marcello Lotti le szeretne mondani teljesen a nemzetözi sorozat irányításáról.

Ugyancsak kérdéses az a matematikai érzék, amivel a nevezők maximális számát megállapították. Ugyanis, ha a jelenlegi csapatokat összeadjuk a két sorozatból (mivel állítólag őket előre veszik), akkor bőven többen lesznek, mint 13 csapat, és sokan közülük 3 autót futtattak eddig is, valamint voltak, akiknek csak egy autójuk volt. Mivel az egyautós csapatok innentől kezdve kiesnek a szórásból, a kérdés, hogy a háromautósokkal mi lesz, és hogyan és mi dönti el, hogy valaki nevezhet-e három autót (nyilván egy másik csapat kárára létszámban). Illetve ha nem nevezhetnek három autót, akkor például a Craft Bamboo melyik versenyzőjétől szabadul meg, és hogyan szabja ez át a költségvetést.

A jelenleg létező és az új szabályrendszerben is létezni kívánó/tudó csapatok jelen állás szerint a következők: Craft Bamboo, Leopard Racing, GE Force (vagy bármely más név alatt Alfa Romeo), ROAL Motorsport, Münnich Motorsport, DG Sport, Kissling Motorsport, WestCoast Racing, bármilyen név alatt Hyundai, feltételezhetően: Boutsen Ginion, Campos Racing, Sebastien Loeb Racing, Comtoyou, Ikarus Motorsport, M1RA és Zengő Motorsport. A jelenleg versenyző pilóták száma pedig messze meghaladja a 26-ot.

További információt később közölnek majd.

Magyar Szilvia

Comments

comments