Tarquini nyerte a WTCR legelső versenyét

Fotó: Francois Flamand / DPPI

Elrajtolt több hónapnyi várakozás után a Túraautó Világkupa, amelynek az első – Marrakesh-ben rendezett – versenyét a mezőny rangidős pilótája, Gabriele Tarquini nyerte. Mindeközben a BRC Racing Team garázsának a másik oldalán a balszerencse lett úrrá, ugyanis – némi túlzással – minden lehetséges szerencsétlenség megtörtént Michelisz Norberttel, ami csak megtörténhetett.

Szombaton délelőtt, a szabadedzésekkel kezdetét vette a 2018-as WTCR-szezon, amelyeket a nedves marokkói pályán Thed Björk az YMR-Hyundai-jal, valamint Esteban Guerrieri a Münnich-Hondával zártak az élen. Szabó Zsolt eközben az FP1-en autót tört, Michelisz Norbi alatt pedig a második edzés során megállt a BRC-Hyundai elektronikai probléma miatt.

Azonban az időmérő edzésre a sötét esőfelhők helyett a napsütésé lett a főszerep. Nem sokkal később viszont egy még ragyogóbb történés adott bizakodásra okot a magyar rajongóknak, ugyanis Michelisz Norbert félidőre átvette a vezetést a BRC Racing Team Hyundai-jával annak ellenére, hogy egy elektronikai meghibásodás miatt ki kellett hagynia szinte teljes egészében a második szabadedzést.

Azonban a korainak bizonyult öröm után jött az üröm, mivel nemsokára az került képernyőre, ahogyan a 33 éves magyar félreáll a pályán, s mint kiderült a visszajátszásból, motorhiba miatt, amelyet az autó hátuljából felcsapó lángcsóvák bizonyítottak be. Utána pedig több órán át csend volt annak kapcsán, hogy mi lesz Norbi sorsa, túlélte-e a motor vagy sem, kell-e cserélni vagy sem. A kérdésre végül csak a futam előtti órában kaptunk választ, amikor is a TouringCarTimes arról számolt be, hogy sajnálatos módon nem sikerült kibekkelni a motorcserét, így Michelisz a WTCR első versenyét az utolsó rajtkockából kezdheti meg.

Ezért pedig amiatt is bánkódhatunk, mert a magyar pilótának láthatóan megvolt a tempója még a pole pozícióhoz is, de még a tűzeset előtt futott 1:24.834-es ideje is elegendő lett volna a második rajtkockához…

A pole pozíciót Michelisz tavalyi riválisa, Thed Björk szerezte meg az Yvan Muller Racing Hyundai-jával, 136 ezredmásodperccel megelőzve Norbit. A harmadik helyen pedig a másik BRC-Hyundai végzett Gabriele Tarquinivel a volánnál, a TCR tavalyi bajnoka, Jean-Karl Vernay és Rob Huff előtt.

Kisebb meglepetésre John Filippi a hatodik lett a Campos-CUPRA-val, megelőzve a legjobb hondást, Esteban Guerrierit, aki mögött az első tíz sorrendjét Gordon Shedden (WRT-Audi), Mehdi Bennani (SLR-Volkswagen) és Yvan Muller (YMR-Hyundai) tették teljessé. A legjobb Peugeot-pilóta Aurélien Comte (DG Sport), aki a 12. helyen végzett, a leggyorsabb Alfa Romeo-versenyzőnek pedig Fabrizio Giovanardi bizonyult, de ő is csak a 21. időt futotta meg.

A Zengő Motorsport ifjoncai egyelőre még ismerkednek a technikával, ebből adódóan a Nagy-Szabó páros a 22-23. helyre kvalifikált.

Az időmérő edzés végeredménye: 1.) Thed Björk (YMR-Hyundai); 2.) Michelisz Norbert (BRC-Hyundai); 3.) Gabriele Tarquini (BRC-Hyundai); 4.) Jean-Karl Vernay (WRT-Audi); 5.) Rob Huff (SLR-Volkswagen); 6.) John Filippi (Campos-CUPRA); 7.) Esteban Guerrieri (Münnich-Honda); 8.) Gordon Shedden (WRT-Audi); 9.) Mehdi Bennani (SLR-Volkswagen); 10.) Yvan Muller (YMR-Hyundai); 11.) James Thompson (Münnich-Honda); 12.) Aurélien Comte (DG Sport-Peugeot); 13.) Yann Ehrlacher (Münnich-Honda); 14.) Frédéric Vervisch (Comtoyou-Audi); 15.) Pepe Oriola (Campos-CUPRA); 16.) Nathanaël Berthon (Comtoyou-Audi); 17.) Tom Coronel (Boutsen Ginion-Honda); 18.) Aurélien Panis (Comtoyou-Audi); 19.) Mat’o Homola (DG Sport-Peugeot); 20.) Denis Dupont (Comtoyou-Audi); 21.) Fabrizio Giovanardi (Mulsanne-Alfa Romeo); 22.) Szabó Zsolt Dávid (Zengő-CUPRA); 23.) Nagy Norbert (Zengő-CUPRA); 24.) Benjamin Lessennes (Boutsen Ginion-Honda); 25.) Gianni Morbidelli (Mulsanne-Alfa Romeo).


Magyar idő szerint néhány perccel este 18 óra után elrajtolt a WTCC és a TCR Nemzetközi Széria egyesüléséből létrejött Túraautó Világkupa első versenye Marrákes utcáin, amelyet a pole pozícióból az Yvan Muller Racing versenyzője, Thed Björk kezdhetett meg. Azonban a svéd már a rajt utáni métereken elveszítette a vezetést, mivel márkatársa, a BRC Racing Team színeit képviselő Gabriele Tarquini játszi könnyedséggel hagyta állva.

S amíg az elejében viszonylag könnyen el tudtak rugaszkodni az autók, a hátsó régiókban bőven volt kavarodás: a láncfolyamatot az indította meg, hogy Frédéric Vervisch, a Comtoyou Racing versenyzője hátulról nekiment James Thompson Münnich-Hondájának, amelyet követően az incidensbe belekeveredett Tom Coronel, Mat’o Homola és Aurélien Panis is.

A két Comtoyou-pilóta, Vervisch és Panis azonnal kiestek, Coronel pedig csak azután tudta folytatni a versenyt, hogy a piros zászlós fázist kihasználva a Boutsen Ginion Racing valamennyire helyrekalapálta az autóját.

Az ötödik körben folytatódhatott a verseny, de csak egy kör erejéig, ugyanis Michelisz Norbinak félre kellett állnia a pályán a BRC-Hyundai-jal, miután arról legurult a bal első kerék. A magyar versenyzőnek ezzel folytatódott a pechszériája.

Bruno Correia a 11. körre állt ki ismét a mezőny elől a biztonsági autóval, amelyet követően az első három helyezett, Tarquini, Björk és Rob Huff leszakította az üldözőbolyt.

Björk azonban nem tudott utat találni Tarquini mellett, így a történelmi első győzelem az 56 éves olaszé lett! A tavalyi világbajnok bejött másodiknak, a dobogó legalsó fokára pedig Huff állhatott fel. A britet a TCR tavalyi bajnoka, Jean-Karl Vernay, a csapattárs Mehdi Bennani, valamint a világsorozatban debütáló Gordon Shedden követték.

Legjobb hondásként Esteban Guerrieri a hetedik lett, mögötte az első tíz sorrendjét három francia, Yann Ehrlacher (Münnich-Honda), Aurélien Comte (DG Sport-Peugeot), valamint John Filippi (Campos-CUPRA) tette teljessé.

A Zengő Motorsport versenyzői, Nagy Norbi és Szabó Zsolt a 16-17. helyen látták meg a kockás zászlót.

A folytatásra vasárnap délelőtt 11 óra 30 perctől kerül sor a második időmérő edzéssel.

Az első futam végeredménye: 1.) Gabriele Tarquini (BRC-Hyundai); 2.) Thed Björk (YMR-Hyundai); 3.) Rob Huff (SLR-Volkswagen); 4.) Jean-Karl Vernay (WRT-Audi); 5.) Gordon Shedden (WRT-Audi); 6.) Esteban Guerrieri (Münnich-Honda); 7.) Yann Ehrlacher (Münnich-Honda); 8.) Aurélien Comte (DG Sport-Peugeot); 9.) Mehdi Bennani (SLR-Volkswagen)*; 10.) John Filippi (Campos-CUPRA); 11.) Yvan Muller (YMR-Hyundai); 12.) Nathanaël Berthon (Comtoyou-Audi); 13.) Denis Dupont (Comtoyou-Audi); 14.) James Thompson (Münnich-Honda); 15.) Benjamin Lessennes (Boutsen Ginion-Honda); 16.) Nagy Norbert (Zengő-CUPRA); 17.) Szabó Zsolt Dávid (Zengő-CUPRA); 18.) Pepe Oriola (Campos-CUPRA); 19.) Fabrizio Giovanardi (Mulsanne-Alfa Romeo); 20.) Gianni Morbidelli (Mulsanne-Alfa Romeo); 21.) Tom Coronel (Boutsen Ginion-Honda) | Kiesett: Mat’o Homola (DG Sport-Peugeot); Michelisz Norbert (BRC-Hyundai); Aurélien Panis (Comtoyou-Audi); Frédéric Vervisch (Comtoyou-Audi).

* Frissítés: A futam leintése után néhány órával a stewardok 10 másodperces időbüntetéssel sújtották Mehdi Bennanit, amiért a rajt után, az első kanyarban akkorát lökött Esteban Guerrieri Hondáján, hogy az argentin két pozíciót is veszített. Így a Sebastien Loeb Racing marokkói versenyzője az ötödikről a kilencedik helyre esett vissza.

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments