Márkát váltott az ex-zengős pilóta, de csapatot nem

Fotó: Gregory Lenormand / DPPI (FIA WTCR Media)

Nem volt hajlandó letenni négyautós felállásáról a Comtoyou Racing, viszont az új szabályok miatt ezt csak két márkával együttműködve tudta kivitelezni. A belga csapat ennélfogva bejelentette, hogy a két Audi mellett két Cuprát is csatasorba állít, amikből az egyik gazdára is talált, Aurélien Panis személyében.

Még 50 napot kell várnunk arra, hogy Marrakeshben elrajtoljon a túraautó-világkupa (WTCR) 2019-es szezonja, ehhez képest szép lassan teljessé válik a mezőny – szerdán a huszonharmadik ülés is elkelt, amely a bejelentés értelmében Aurélien Panisé lesz a Comtoyou Racing Cuprájában.

Sokáig úgy tűnt, hogy a francia áldozatául eshet a széria azon szabályváltoztatásának, amely szerint egy márka maximum négy, egy csapat (egy licensz alatt) pedig csak és kizárólag két autóval képviseltetheti magát a rajtrácson. Márpedig a Comtoyou Racing tavaly négy Audit állított csatasorba, azonban a tél folyamán az állomány összetétele két Audira és két Cuprára módosult.

A 24 éves francia sokáig a formaautózás világában próbált szerencsét, de 2017-ben szakágat váltott és a WTCC-be igazolt, a Zengő Motorsporthoz. Azonban a magyar csapat Hondájával mindössze egy meglehetősen felemás fél szezonra futotta a részéről, aminek az lett a vége, hogy az év felénél a nemzetközi TCR-sorozatba vándorolt át, ahol a Boutsen Ginion Racing Hondájába ülhetett be.

Noha rövid TCR-pályafutása során egyetlen érdemi eredményeként mindössze egy győzelmet jegyezhetett, mégis szerződést kapott 2018-ra a WTCC és a TCR összeolvadása által létrejött WTCR-ben, a Comtoyou Racingnél. Három gyengébb és szenvedős hétvégével indította az esztendőt, azonban a folytatásban rendre a pontszerzők között volt. Igaz, ez „csak” egy összetett-17. helyet és 55 pontot ért, de hozzátartozik az is igazsághoz, hogy csapattársaival ellentétben, nem sikerült dobogóra állnia.

S amilyen küszködősnek bizonyult a világkupa-szezon, annyira jól sikerült számára a tél, ugyanis a jégralizásban, azon belül is a francia Andros Trophy-ban igencsak szép eredményeket elérve a harmadik helyig jutott az Elite Pro-kategóriában, ráadásul édesapjával, az 1996-os Monacói Nagydíjon aratott (egyetlen) Forma-1-es győzelméről híres Olivier Panisszal karöltve megnyerte a széria párizsi gálaversenyét.

Ezek után érthető, hogy Panis lelkesen várja második WTCR-idényét: „Pepe Oriola és a többiek révén látható volt, hogy az autó nagyon gyors valamennyi pályán. Magabiztosnak érzem magam és boldogsággal tölt el, hogy a Cuprával dolgozhatok együtt és a Comtoyou Racinggel folytathatom. A tavalyi év már a kezdetektől fogva nem volt könnyű, de jelentős tapasztalatra tettem szert, a végén pedig már a tempónk is jó volt, így rendre a legjobb tízben harcoltunk, sőt, volt, hogy a top-5-ben. A második szezonra az a célom, hogy a legjobbakkal küzdhessek és feljussak a dobogóra.”

„Egy jó télen vagyok túl, az pedig hasznosabb volt a felkészülésem szempontjából, ha valahol versenyzem a semmittevés helyett” – idézi Panis gondolatait a hivatalos sajtóközlemény az Andros Trophy-ban tett kitérő kapcsán.

„Örömömre szolgál, hogy megújíthattuk Aurélien szerződést, miután ugyanazokat az értékeket képviseli, mint a Comtoyou Racing. Igencsak tehetséges fiú, aki minden évben fejlődik tapasztalat szempontjából. Ráadásul 2017-ben megnyerte a burirami futamot a TCR-ben, és ezek a tényezők számítani fognak idén” – kommentálta a hírt a Comtoyou Racing részéről Jean-Michael Baert. – „Ez a bejelentés egyúttal megerősíti a Cuprával megkezdett együttműködésünket. Jaime Puig már hosszú ideje velünk akart dolgozni, így reméljük, hogy sikeresek leszünk együtt. Egy dolog biztos: sok sikert várunk ettől az új kollaborációtól.”

„Javuló tendenciát láttunk Aurélien részéről 2018-ban és ugyanerre számítunk tőle 2019-ben, amikor is már a Comtoyou-családnál való maradása által biztosított kontinuitásból is profitálhat. Önbizalom szempontjából is fejlődött, s miután 2019-ben is magasszintű versenyzésben lesz része, rendelkezni fog viszonyítási alappal” – tette hozzá François Ribeiro, a WTCR promótere és az Eurosport Events vezetője.

Azonban még ezen bejelentést követően is akadnak olyan kérdések, amiknek válaszait egyelőre homály fedi. Ilyen például az, hogy ki lesz Panis csapattársa, melyik lesz a másik cuprás csapat, mi lesz a Zengő Motorsporttal, ki lesz a negyedik hondás versenyző, illetve, hogy mi lesz a Peugeot-k sorsa… Remélhetőleg már nem kell sokat várni a válaszokra.

Így fest a 2019-es WTCR-mezőny az eddigi hivatalos bejelentések alapján:

Comtoyou Racing (Audi): Niels Langeveld, Frédéric Vervisch

Comtoyou Racing (Cupra): Aurélien Panis, ???

Cyan Racing (Lynk & Co): Thed Björk, Yann Ehrlacher, Yvan Muller, Andy Priaulx

Leopard Racing Team (Audi): Gordon Shedden, Jean-Karl Vernay

Münnich Motorsport (Honda): Néstor Girolami, Esteban Guerrieri

??? (Honda): Tiago Monteiro, ???

Team Mulsanne (Alfa Romeo): Kevin Ceccon, Ma Qing Hua

Sébastien Loeb Racing (Volkswagen): Mehdi Bennani, Rob Huff, Johan Kristoffersson, Benjamin Leuchter

Hyundai Motorsport (Hyundai): Nick Catsburg, Augusto Farfus, Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini

Kiderült, mikor lesz a sepangi szezonzáró

A szerdai nap folyamán azt is bejelentették, hogy a vártnál jóval később, mindössze alig több mint egy héttel karácsony előtt fog véget érni a 2019-es világkupa-idény, ugyanis a mezőny az utolsó állomásra, a malajziai Sepangba december 13-a és 15-e között fog ellátogatni.

A menetrend pedig rendhagyó lesz, már csak abból kifolyólag is, hogy a hétvége folyamán a WTCR a motoros endurance-világbajnokság (FIM EWC) apraja-nagyjával fog osztozni a pályán. (Azt érdemes megjegyezni, hogy egyelőre még csak az FIA túrautós bizottsága fogadta el a döntést, ami mellett szükséges az is, hogy március 7-i ülésén a Motorsport Világtanács jóvá is hagyja azt.)

Pénteken rendezik a szabadedzéseket és az időmérőket, szombaton a motorosok futják a 8 órás versenyüket, vasárnap pedig a három WTCR-futam kerül lebonyolításra, az utolsó ráadásul villanyfényben, ugyanis helyi idő szerint este 19 órakor fog elrajtolni.

Ez már nem az első alkalom, hogy a WTCR egy másik, nagyobb szériával rendez közös hétvégét: tavaly, Szlovákiában a Kamion EB-vel (ETRC) bútorozott össze egy víkend erejéig a túraautós sorozat.

Emellett a szervezők már az egyik sepangi szabadkártyás kilétét is ismertették, Mitchell Chean személyében, aki tavaly behúzta a délkelet-ázsiai TCR-bajnokságot, idén pedig a német TCR-ben folytatja a pallérozódást. Azt még nem tudni, hogy milyen autóval és melyik csapat színeiben áll rajthoz.

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments