Új argentin csillag, magyar dobogó, koccanások, büntetések, csalódások… Marrakesh hű volt önmagához ismét. Persze az egész még tegnap kezdődött, amikor az esti versenybírói ténykedések átrendezték a mai rajtrácsot…
Aurelien Panis autója könnyebbnek bizonyult a megengedettnél, Ryo Michigami és Yann Ehrlacher pedig elfelejtettek kimenni mérlegelésre az időmérőedzés alatt. Mindannyiuknak törölték az összes idejét, és a rajtrács végére száműzték őket. Még Panis veszített ezzel a legkevesebbet, mivel ő amúgy is ott volt, bár 15 autóval a rajtrács vége szerencsére nincs olyan messze az elejétől.
A rajtrács vége azért is volt sokkal érdekesebb az elejénél, mert az ütközések ott történtek a nyitóverseny rajtjánál. John Filippi nem tudott elindulni, Ehrlacher meg nem tudta már kikerülni Filippit, ebből lett egy szép csattanás, néhány dühös francia, meg egy Safety Car. Nestor Girolami sem tudott elindulni rendesen, de szerencsére benne nem landolt hátulról senki…
Az eleje rendben eljött, Tom Coronelé és Esteban Guerrierié volt az első sor a büntetések után, ők ebben a sorrendben is fordultak, de a harmadik kockából rajtoló Tom Chilton Ryo Michigamival koccant (nem a japán vett ennyire jó rajtot, hanem az angol ennyire rosszat).
Az első kör végén beálló SC mögé így sorakozott fel a mezőny: Coronel, Guerrieri, Thed Björk, Nick Catsburg, Michelisz Norbert, Tiago Monteiro… Rob Huff még a biztonsági autó távozta előtt a boxutcában kötött ki, mivel az autójával gondok voltak.
Aztán Bruno Correia útjára engedte a mezőnyt az ötödik körben, Coronel tovább vezetett, Guerrieri meg tovább támadta.
Tavaly a holland megvívott egy ugyanilyen csatát, ugyanitt, ugyancsak egy argentinnal. Akkor ment neki, most nem. Elfékezte magát a nagy visszafordítóban, az épített pályarészen, kisodródott a betonozott bukótérbe és a hetedik helyre esett vissza. Nem tudott lépést tartani az elöl haladó hatos bolyjal, még hátrébb csúszott, Nagy Dániel kezdte támadni, akit hátulról Chilton szorongatott.
Mialatt elöl Guerrieri magabiztosan haladt az élen saját és a Campos történelmi győzelme felé, addig hátul Chilton helyet csinált magának az előzésre: nemsokára Nagy és Coronel is mögötte voltak. Dani később megcsúszott, az autó fara eltalálta a falat és a hátsó felfüggesztés eltörött, ezért a második szektorban sárga zászló volt érvényben az utolsó két körben.
Talán emlékszünk még az argentin csodagyerekre, aki élete második WTCC versenyén, egy jó középmezőnyös autóval, hazai közönség előtt kivágta a rezet, és felállt a dobogó tetejére. Nos, az argentinok számára rövid út vezet a túraautózás világának a tetejére: Guerrierinek ez volt a harmadik futama. Björknek lassan húzódott mosolyra a szája, de Bennani szokás szerint önfeledten ugrált a harmadik fokon. Hiányzott valakinek az argentin himnusz? Mikor is hallottuk utoljára? Aki arra tippel, hogy amíg Esteban WTCC-s karrierjére valaki pénzt ad, addig megnézhetik magukat a többiek, az jól tippel.
Az első verseny végeredménye (többen vizsgálat alatt állnak, vélhetően csak holnapra tisztázódik a sorrend)
A második rajtot elcsúsztatták negyed órával, mert az első verseny túl hosszúra nyúlt. Ehrlacher és Huff autóját sikerült összerakni, de csak a rajtrács végéről indulhattak el.
Monteiro rajtolt az élről, mellőle Girolami, mögüle Michelisz. Norbi nem is szórakozott sokat, egyből maga mögé utasította a Volvót és csapattársa után lódult. Bennani követte őket, Catsburg, Björk, Chilton, Michigami és Huff meg Bennanit.
Hufftól szokatlan volt, hogy öt körön keresztül kellett gyűrnie Michigamit, mire előznie sikerült, de végül túljutott a japánon. Panis ekkortájt hajtott át az egyik igen magas rázókövön, neki az első felfüggesztése törött el, tehát ismét jöhetett Correia a biztonsági autóval.
Bennanit és Catsburgot vizsgálták, mert Bennani kicsit meglökte a hollandot, mielőtt sikerült megelőznie, Guerrierit pedig áthajtásos büntetéssel sújtották, mert a boxutca gyors sávjában dolgoztak a szerelők az autóján a futam előtt.
A Safety Car a 10. körben hagyta el a pályát, hamarosan Huff kezdte támadni Coronelt…
Az elején semmi említésre méltó dolog nem történt, vagy jobb azt mondani, hogy semmi rendkívüli: Monteiro vezetett végig, Michelisz és Girolami előtt.
Ez is maradt a végeredmény: Monteiro, Michelisz és Girolami felállhattak a dobogóra, mögöttük Bennani, Catsburg, Chilton, Björk, Coronel, Huff, Michigami, Filippi, Ehrlacher, Guerrieri és Nagy fejezték be a futamot.
A második futam végeredménye (szintén nem véglegesítették még)
A másik, apró termetű argentin is dobogóra állt, így két versenyen hat dobogósunk volt. Változatosan indult tehát a szezon…
A következő versenyt három hét múlva rendezik, Monzában.
Magyar Szilvia
Social Profiles