Taktikai bravúr és csoda: René Rast a 16. helyről nyert!

Fotó: Audi Motorsport Communications

Hiába szakadt meg tegnapi kiesésével René Rast hosszú ideje tartó győzelmi sorozata, ez nem szegte kedvét 2017 bajnokának. Az első hockenheimringi hétvége második futamán még az sem tántorította el, hogy a 16. helyről kellett rajtolnia egy balul sikerült időmérő edzést követően. Fölényes sikert aratva tért vissza a dobogó legfelső fokára. Bajnokhoz méltó versenyzését az Audi egy kiváló, kétkiállásos taktikával toldotta meg.

Marco Wittmann szombati diadalmenetével még nem ért véget a német túraautó-bajnokság 2019-es szezonjának nyitóhétvégéje, hiszen vasárnapra is maradt egy időmérő edzés és egy verseny. Viszont az már az előbbin bebizonyosodott, hogy a szerencse forgandó: ennek pozitív oldalát ezúttal Philipp Eng tapasztalhatta meg. Mint az ismeretes, az osztrák versenyző nagyon rosszul kezdte a szezont, ugyanis a második szabadedzésen, majd az első kvalifikáción is kibabrált vele a technika ördöge.

Ezúttal azonban az utolsó utáni pillanatban ugyan, de elcsente a pole-t márkatársa, Wittmann elől, aki több mint négy tizeddel maradt el Eng 1:28.972-es idejétől. Ez egyébként megmutatta, hogy a DTM-versenyautók számottevően gyorsabbak, mint korábban: Eng 1,5 másodperccel javította meg Tom Blomqvist 2017-es pole-körét, s 3,3 szekundummal Gary Paffett tavalyi idejét.

A második sorba két audis, az első futamon is dobogóra álló Robin Frijns, illetve Nico Müller kvalifikált, de a harmadik, majd az ötödik sor is a BMW-é lett Bruno Spenglerrel és Timo Glockkal, valamint Joel Erikssonnal és Sheldon van der Lindével. Az M4-esek sűrűjében, a 7-8. helyen másik két audis bukkant fel, Jamie Green és Loïc Duval személyében.

Enggel ellentétben, René Rast számára folytatódott a kálvária az első futamát keresztülhúzó váltóhiba után: a 2017-es bajnok csak a 16. lett azt követően, hogy elhagyta a pályát a célegyenes végén, aminek következtében megsérült az Audija. A németet az Aston Martinok fogták szendvicsbe, Daniel Juncadella, Paul di Resta, Ferdinand Habsburg és Jake Dennis sorrendben – a Vantage DTM lemaradása 1,3-2,1 másodperc között mozgott a pole pozíciós BMW-pilóta köréhez képest.

Néhány órával később idén másodjára is kialudtak a piros lámpák: Frijns nem tudta megismételni a tegnapi bombarajtját, miután alaposan kipörögtek az Audijának a hátsó kerekei, de a holland ennek ellenére próbálta menteni a menthetőt, elkezdett húzni befelé – azonban ennek majdnem egy nagyobb baleset lett a vége, miután Spenglerrel és Glockkal is koccant. Eng viszont játszi könnyedséggel jött el az élről, mögé pedig Müller és Glock zárkóztak fel a 2. és a 3. helyre.

A hetedik kör pedig egyben sikeredett katasztrofálisra és szerencsésre az Audi szempontjából, mivel Mike Rockenfeller technikai hiba miatt kiállni kényszerült, Duval pedig a 6. helyről csúszott ki a kavicságyba a 13-as kanyarnál, és beleállt a gumifalba az autójával. A francia versenyző esete miatt elkerülhetetlen volt a biztonsági autó pályára küldése.

Ezt kihasználva többen is kijöttek a depóba, köztük Rast is, akinek el is mondták a rádión, hogy kétkiállásos stratégiára váltanak. (Egyébként sem lett volna más választásuk, mert a DTM-ben kötelező boxkiállást tilos biztonsági autós fázis alatt teljesíteni. Az Aston Martinnal Di Resta még pont időben jött ki, így a szabálymagyarázat szerint neki már nem kellett volna kijönnie újra.)

Két kör után ismét a zöld jelzés lépett érvénybe, és már az első kanyarban akadtak kakaskodások, például az élen is. Nico Müller ugyanis rögtön megpróbálta külső íven megelőzni Philipp Enget, de a következő kanyarban az osztráké volt a belső ív, így nem történt helycsere. Viszont a középmezőnyben már nem tudtak ennyire könnyedén dönteni a pozíciók sorsáról, aminek áldozatául Van der Linde esett, akit Jamie Green forgatott ki.

A zavarosban pedig Rast tudott a legjobban halászni, aki az újraindítást követő első körben feljött az 15.-ről a 9. helyre. További meneteléséhez az is hozzájárult, hogy az újonc Fittipaldi pöccintésének jóvoltából megpördült Wittmann – amiért később az ifjú brazil pilótát egy áthajtásos büntetéssel szankcionálták –, így az audis a 12. kör végén már a második helyen haladt, miután megelőzte Spenglert, majd Müllert is. A következő körben, Enget is átlépve, átvette a vezetést!

Rast ezt követően nagy erőkkel dolgozott azon, hogy némi előnyre tegyen szert. Végül 7.9 másodperces különbséget tudott kiépíteni a maga javára, amikor a 21. kör végén másodjára is az Audi Sport Team Rosberg garázsa felé vette az irányt. A #33-as Audi a harmadik helyre tért vissza a frissebb gumikon, Frijns és Di Resta mögé, de a következő három körben mindketten kijöttek a pitbe, közülük a skót másodjára.

Ezzel René Rast újra az első helyen találta magát, amit már nem adott ki a kezéből a leintésig, kényelmes, közel 12 másodperces előnnyel nyert – az audis ezzel visszatért a csúcsra, nem is akárhogy: kisebb csodát végrehajtva. Nico Müller lett a második, míg Robin Frijns visszaverekedte magát a dobogóra, miután az utolsó tíz körben megelőzte a pole-ból induló Enget és Spenglert, bebiztosítva a hármas Audi-győzelmet.

A 2012-es bajnokot Timo Glock követte a hatodik helyen, Di Resta pedig a friss gumikkal egészen a hetedik pozícióig tudott visszakapaszkodni. Wittmann egy nyolcadik hellyel mentett, Jamie Green pedig úgy lett a 9., hogy eleve a 13. rajtkockából indulhatott, s Van der Linde megforgatásáért még egy áthajtásos büntetést is kapott. Az utolsó pont a BMW-s Joel Erikssoné lett, amiért az utolsó métereken hajrázta le Jake Dennist.

Rockenfeller és Duval mellett még Juncadella volt az, aki nem jutott el a kockás zászlóig, miután három körrel a leintés előtt leparkolt Aston Martinjával a depóban.

A bajnokságot egy hétvége után a 36 pontos Wittmann vezeti, akit 5 egységnyi lemaradásban Frijns követ, a harmadik helyen, 11 pontos hátránnyal Rast áll. A DTM következő állomása a belgiumi Zolder lesz, két hét múlva.

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments