Az International Superstars 2012-es idényének nyitóversenyét Monzában rendezték meg a hétvégén. Az első futamot a Jaguár versenyzője, Max Pigoli nyerte, Andrea Larini és Vitantonio Liuzzi előtt.
A start rendben zajlott le, különösebb baleset nem történt az első sikánban. Pigoli állt az élre Andrea Larini, Thomas Biaggi és Mika Salo előtt. Gianmaria Gabbiani kényszerült levágni a sikánt, így feljött az ötödik helyre. Azonban a Jaguár versenyzője hamar kiszállt a játékból, miután összeértek Francesco Sinivel, és autója a Parabolica kavicságyában állt meg. A Solaris versenyzője visszahozta a boxba megviselt Chevrolet Lumináját, mialatt kiírták, hogy vizsgálják az eset miatt.
Pigoli és Larini kezdett csatázni a vezető helyért, mialatt Biaggi Salo és Andrea Boffo ellen kényszerült védekezni. Az első kör végére Vitantonio Liuzzi, aki a rajtrács végéről indult egy, a tegnapi időmérőn elszenvedett defekt miatt, már a 11. helyen járt.
A verseny negyedik körében Riccardo Bossi a szalagkorlátba csapódott a Lesmo-1-ben, ezért a pályára küldték a biztonsági autót. Ekkor Pigoli vezett, Larini, Biaggi, Salo, Max Mugelli, Kristofferson és Liuzzi előtt.
Az újraindítást követően Salo, Mugelli és Boffo akadtak össze, ami utóbbinak a versenyébe került. Az élen Larini ismét támadott a vezető pozícióért, ami azt eredményezte, hogy felzárkózott a csatázgató párosra Liuzzi, Kristofferson és Salo is.
Három körrel a futam vége előtt Pigoli levágta a sikánt, olyan előnyre téve szert, melyet Larini már nem tudott behozni, Biagi még mindig Kristoffersonnal küzdött, hogy megvédje negyedik helyét. Ők ketten egészen az utolsó méterekig csatáztak, és az olasz csak pár centivel verte meg végül ifjú kihívóját.
A versenyt Pigoli nyerte Larini és Liuzzi előtt, aki a 11. rajtsorból kapaszkodott fel a dobogó harmadik fokára. Biaggi és Kristofferson a negyedik és ötödik helyen futott be Salo és Morbidelli előtt, utóbbi a differenciálművel küszködött, így ez volt a legjobb eredmény, amit elérhetett. A további pontszerző helyeken Nico Caldarola, Paolo Meloni és Max Mugelli végzett.
A második futamon Vitantonio Liuzzi megszerezte első győzelmét 31.000 monzai néző előtt, Max Pigoli és a tízedik sorból rajtoló Francesco Sini előtt hazahozva Mercedesét.
Nico Caldarola rajtolt az élről Mika Salo és a rajtnál három helyet előreugró Liuzzi előtt. Utóbbi szinte azonnal megelőzte Salót és a vezető helyért kezdett csatázni. Sikerült is az élre állnia a Parabolicánál. Gianni Morbidelli megelőzte Salót az első sikánban, így átvéve tőle a harmadik helyet, de a finn hamarosan vissza is szerezte azt.
A második körben Johan Kristofferson parkolt le a Roggia sikánban, vélhetően az olajnyomás esése miatt.
A harmadik fordulóban Salo megelőzte Caldarolát is. Szintén akarta őt előzni Larini, aki balesetbe keveredett honfitársával, amiért később egy áthajtásos büntetéssel sújtották.
A finn egy körön belül befogta Liuzzit, és a különbséget kettejük között kevesebb, mint 1 másodpercesre csökkentette. A vehemens támadás alatt Salo hibázott, a Roggia sikánban túlfutott a rázókövön, ami megdobta autóját. A Maserati kipördült, és eltörött a hátsó felfüggesztése. Az esetet követően a pályára küldték a biztonsági autót.
Liuzzi az újraindítást követően sem lehetett biztonságban az élen, hiszen most Morbidelli és Pigoli támadta, mialatt a negyedik helyen haladó Biagit Francesco Sini előzte meg.
Alig két körrel a verseny vége előtt Morbidelli autójában eltörött az olajpumpa, így örökölte meg Pigoli és Sini a második és a harmadik helyet.
Liuzzi megnyerte a futamot Pigoli és Sini előtt. Morbidellit még megelőzte Biagi is, így esett, hogy öt különböző márka autói végeztek az első öt helyen. Caldarola befutott hatodiknak a büntetése után felkapaszkodó Larini előtt. A további pontszerző helyeken Stefano Gabellini, Andrea Boffo és Mauro Cesari végeztek.
Egy versenyhétvége után Max Pigoli vezeti az összetettet 39 ponttal, mögötte Liuzzi áll 34 egységgel, Biaginak 22, Larininek 21 pontja van.
Fotó: superstars.it
Social Profiles