Niels Langeveld, az elmúlt év bajnoka idén második helyen végzett a TCR olasz bajnokságában. Egy nagyon erős, ámde egy kicsit szerencsétlenre sikerült szezon végén az idényéről, a bajnokság kimenetelét erősen befolyásoló versenybírói döntésről és a nagy riválisokról, Franco Girolamiról és Aurélien Comte-ról beszélgettünk.
(Az interjú November 11-én, Zoom-on készült.)
(Full English version available here.)
Általánosságban elmondható, hogy ez jó szezon volt számomra, erősebb voltam idén, mint tavaly, amikor bajnok lettem – kezdte Niels. – Idén minden új volt: az autó, a márka, a csapat, az emberek körülöttem, a mérnök… Ez nem könnyíti meg, hogy megfelelő szinten kezdjük az évet, de ez annak ellenére is sikerült, hogy nem volt túl sok teszt a hátunk mögött az új autóval. Emlékszem, voltak kisebb problémáink a szezon elején: a második versenyen elment a kormányszervóm. Később javult a helyzet, 12 versenyen 9 dobogót szereztem. Azon a 3 versenyen, amin nem álltam dobogóra, a kormányszervó, egy defekt és egy büntetés szólt közbe. Szóval erős szezon volt.”
Imolában, szombaton este hoztak meg egy olyan versenybírósági döntést, mely alapján visszaadták Franco Girolaminak azt a győzelmet, melytől a monzai első verseny után megfosztották. Az egész szituáció egy kissé tisztázatlan volt (illetve még mindig az), de megkértem Nielst, hogy próbálja meg elmagyarázni. (Igazából szívesen megkértem volna erre Girolamit is, csakhogy a bajnok nem adott interjút, így esélytelen voltam.)
„Ezt igazából senki sem érti – mondta Niels. – Kapott egy büntetést a monzai első verseny után, mivel sárga zászló alatt előzött. 5 másodpercet kapott, ami a 9. helyre dobta vissza. Ruben Volt, aki a második helyen végzett, szintén kapott egy ugyanilyen büntetést. Együtt fellebbeztek. Imola előtt úgy döntött a versenybíróság, hogy megváltoztatják az ítéletet, és nem 5, hanem 35 mp büntetést adnak Girolaminak, ami a pontzónán kívül helyezte. Aztán szombaton tartottak egy videokonferenciát, melyen a csapatok is részt vettek, és amely után ismét megváltoztatták az ítéletet: a fellebbezést elfogadták és visszaadták Girolaminak a győzelmét. A videokonferencia után azt mondták, hogy el fogják magyarázni a döntés indokait részletesen, de végül semmilyen magyarázatot nem kaptunk erre, mind a mai napig. Így aztán már az előtt bajnok volt, hogy elkezdődött volna a második verseny Imolában. Ez eléggé zavarba ejtő, nagy meglepetés, és egészen mostanáig nem értjük, mi történt.”
Nem csak az autó, a csapat, a szabályok és a döntések, de a versenyzőtársak is különbséget jelenthetnek szezon és szezon között. Így volt ez idén a TCR Italy-ban is.
„Idén erősebb ellenfeleink voltak, mint tavaly. Tavaly még csak nem is a miénk volt a legjobb autó. És Vallelungában defektet is kaptam. Girolami nagyon szerencsés srác volt, így megnyerte a bajnokságot. Comte egyszerűen nem volt elég erős idén. Nagyon jó kihívó, minden versenyét befejezte, mindig elkerülte a bajt. Nagyszerű versenyző, de a szabályok szerint el kell dobnunk a két legrosszabb eredményünket, és ő ezzel is sok pontot veszített. Én azt a versenyt dobtam el, amin elszállt a kormányszervó, meg azt, amin defektet kaptam.”
Langeveld még nem tudja, hol folytatja jövőre a karrierjét. Azt mondta, szeretne találni egy olyan bajnokságot, ahol kevesebb versenybírói ítélet és több pályán mutatott teljesítmény dönti el a bajnokságot. A kérdés, hogy van-e ilyen…
Kép és szöveg: Magyar Szilvia
Social Profiles