Philipp Eng Charlie Lammnak ajánlotta élete első DTM győzelmét

Fotó DTM hivatalos

A versenypálya oldschool, a győztes abszolút newschool: az osztrák Philipp Eng nyerte a szombati versenyt, élete első DTM győzelmét ünnepelve ezzel.

A zolderi hétvége első, szombati időmérőjét Marco Wittmann nyerte, folytatva ezzel a BMW sikersorozatát, hisz a 2019-es szezon eddigi három időmérőjéből három pole pozíciót húztak be. Az első sorból indulhatott az audis René Rast, majd ismét egy BMW következett Bruno Spenglerrel a volánnál. A negyedik helyet hatalmas meglepetésre az a Sheldon van der Linde (BMW) szerezte meg, aki a héten ünnepelte mindössze a huszadik születésnapját. A top 10-be befért még Robin Frijns, Timo Glock, Philipp Eng, Nico Müller, Joel Eriksson és Jamie Green. A belga Team WTR versenyzői, Pietro Fittipaldi és Jonathan Aberdein a 11-12. helyről indulhattak, a legjobb Aston Martin versenyző Jake Dennis lett, aki a 13. rajtkockát foglalhatta el a rajtrácson.

A rajtot Wittmann nem kapta el jól, így Bruno Spengler hamar az élre tudott állni, Wittmann csak a harmadik helyen fordult el az első kanyarban. A csapatok tudták, hogy a pálya jellegzetességéből adódóan nagyon nehéz lesz előzni, így inkább a taktikára helyezték a hangsúlyt. A 13. körben ejtette meg mind Eng, mind Eriksson a kötelező boxkiállását, biztosítva maguknak a dobogót. A 14. körben ugyanis be kellett küldeni a biztonsági autót, mivel Daniel Juncadella és Jake Dennis Astonja ugyanabban a körben adta meg magát. Míg a spanyol le tudott húzódni a fűre, Dennis járgánya a boxból kivezető úton állt meg füstölve, így a Safety Car fázis elkerülhetetlenné vált. Loic Duval és csapata is jól döntöttek a 13. körös kiállással, s bár Duvalt a versenyigazgatóság 5 másodperces időbüntetésre ítélte (Robin Frijns-szal egyetemben, mert mindketten kiugrottak a rajtnál), azzal, hogy pont a SC alatt töltötte le ezt a büntetését, a hátránya elenyészővé vált.

Remek stratégiát választott Mike Rockenfeller is. Az elrontott időmérő után (az utolsó helyről indult), mindent vagy semmit alapon már a második körben bejött, így egészen az ötödik helyig előre tudta küzdeni magát. Paul di Resta merőben szokatlan, két kiállásos versenytaktikája sem bizonyult rossz döntésnek: a 16.-ról a 8. helyig menetelt.

A safety car végül csak a 18. körben engedte el a mezőnyt. Jelentősebb eseményként meg kell még említenünk René Rast kiesését egy technikai meghibásodásnak köszönhetően, illetve Jonathan Aberdein túlzottan is optimista előzési kísérletét Loic Duvallal szemben. A fiatal dél-afrikai ugyanis olyan mértékben lebontotta az autója jobb elejét, hogy a hatodik helyről  a boxba gurult, és a feladta a versenyt.

Az első helyen tehát Philipp Eng futott be, mögötte a svéd Joel Eriksson, és az utolsó köröket nagyon megnyomó Nico Müller végzett. Emeljük ki még Ferdinand Habsburg teljesítményét is, aki élete harmadik DTM versenyén máris bezsebelte első pontjait.

Eng így nyilatkozott a futam után: „Én vagyok most a világ legboldogabb embere. Annyira örülök, hogy itt lehetek a DTM-ben, és a BMW csapatában. Fantasztikus érzés nyerni. Az utolsó 5-6 kör olyan hosszúnak tűnt, mintha egy 24 órás versenyen lettem volna. Ezek azok a pillanatok, amikről mindig is álmodtam. Azért be kell vallanom, hogy szerencsém is volt, de azt hiszem, megérdemeltem nyertem. Szeretném a győzelmemet a pártfogómnak, Charlie Lammnak ajánlani.”

Nézzük, mit mondott Joel Eriksson: „Életem egyik legnehezebb versenye volt a mai. Nem hibáztam, az egész verseny jól sikerült. Nico Müller a végén nagyon feljött rám, rendesen nyomás alatt tartott, s bár a gumijaim már nagyon a végüket járták, ki tudtam védekezni a támadásait. Örülök a BMW sikerének, és, hogy nagyon jól működött a mai stratégiánk. Philippnek is örülök, hisz ő az egyik legjobb barátom.”

„Itt Zolderben nagyon nehéz előzni. Megpróbáltam egészen a verseny végéig hibára kényszeríteni Joelt, de én magam is szenvedtem a gumikopás miatt. Elégedettek lehetünk, hisz a mai időmérő eredményéből kiindulva, és egy kis szerencsével a pódiumon végezni igazán jó dolog” – mondta Nico Müller.

A szombati verseny teljes eredménye:

null

null

A vasárnapi verseny 13:30-kor kezdődik, amit élőben a DTM Facebook vagy Youtube csatornáján nézhetünk, illetve, aki rendelkezik SAT1-gyel, az 13:00-kor kapcsolódhat be a Timo Scheider által kommentált műsorba.

Schneider Erika

Comments

comments