Még sosem fordult elő a DTM történelmében, hogy ugyanaz a pilóta nyerte volna a szezonkezdő versenyt Hockenheimban, aki az utolsót, szintén ezen a pályán. Marco Wittmann tegnap szemet vetett erre a diadalra, de végül nem sikerült neki ez a bravúr, sőt, még a pontszerzés sem. Nico Müller lett a 2019-es évad utolsó futamgyőztese.
De ne siessünk ennyire előre, nézzük előbb, hogy mi történt a délelőtti időmérő edzésen. Mike Rockenfeller volt a leggyorsabb, és gondolhatnánk, hogy akkor ő is indult a pole-ból, ám az audis begyűjtötte az idei harmadik megrovását, amivel automatikusan járt egy 5 rajthelyes büntetés, így csak a hatodik helyről indulhatott. Az első rajtkocka így Nico Müller ölébe hullott, előrébb lépett egyet Timo Glock, Jamie Green, Joel Eriksson és Marco Wittmann is. René Rast csak a nyolcadik helyre kvalifikálta magát, a legjobb Aston martinos, Jake Dennis, a 11. helyig menetelt.
A Super GT-ből érkezett vendégmunkásaink ma a sor végére kényszerültek: az új-zélandi Nick Cassidy volt hármójuk közül a leggyorsabb, ám így is csak a 16. rajthelyet kaparintotta meg, Jenson Button a 19., Ronnie Quintarelli a 20. helyről indulhatott.
A heves eső miatt két felvezető kört tett meg a mezőny. Az elsőben minden jel arra utalt, hogy repülő rajttal engedik el a versenyzőket, ám a másodikban álló rajt mellett döntött a versenybíróság.
Paul di Resta már a második felvezető körben félreállt – első blikkre motorhiba miatt. A skót káromkodva vette tudomásul ismételt balszerencséjét.
Nico Müller nagyon jó rajtot vett, Rockenfeller szintén nagyon jól kapta el az indulást, ám mindkettejük teljesítményét beárnyékolta René Rast, aki a nyolcadikról gyakorlatilag egy kanyar alatt feljött a második helyre.
Szintén az első körben Jonathan Aberdein meglökte Nick Cassidy-t. A Lexus versenyzője megpördült, és a falnak csapódott, miközben egy reklámtáblát is telibe talált, jelentős anyagi kárt okozva ezzel a csapatnak. Azonnal beküldték a biztonsági autót, a műszaki mentés közben pedig meg is jelent a piros zászló, mert időközben Daniel Juncadella autója kigyulladt. A spanyol ugyanott tette félre versenygépét, mint tegnap Philipp Eng. Aggasztó mennyiségű füst áradt az Aston Martinból, ám Juncadella épségben szállt ki belőle. Elmondása szerint már a felvezető körben hallotta, hogy valami gond van a motorral, ami az első körben leállt, majd azonnal megjelentek a lángnyelvek is.
10 percet állt a verseny, de az óra ment tovább. Eközben a versenyigazgatóságnak volt ideje, hogy kiosszon pár büntetést: Jamie Greennek és Joel Erikssonnak helyet kellett cserélniük, mert Green levágta a pályát, és ezzel előnyt szerzett. Ezzel a döntéssel a brit viszont 2 helyet is vesztett, mert köztük ott tanyázott még Loic Duval is.
Helyi idő szerint 13:54-kor indult újra a verseny, most SC felvezetéssel, hagyományos formátumban; az Indy stílusú rajttól az eső miatt eltekintettek.
Ronnie Quintarelli azonnal kijött a boxba kereket cserélni, ám, mint utólag kiderült, ez biztonsági autó alatt történtnek minősült, ami nem számít kötelező cserének, így az olasz a 13. körben kénytelen volt még egyszer kiállni.
Közben Pietro Fittipaldi és Philipp Eng boxutca-áthajtásos büntetést kaptak, mert a csapatuk tovább dolgozott az autón a piros zászlós időszak alatt, mint 3 perc. Eng a következő körben azonnal le is töltötte ezt a büntetését, hogy utána a versenyre tudjon koncentrálni.
Button is kijött az ötödik körben, majd a hatodikban csatlakozott hozzá a mezőny nagy része is egy-egy gumicserére. A nagy káoszban, és az esőben alig lehetett követni az eseményeket, ám az azonnal látható volt, hogy Wittmann autójának bal eleje, és Aberdein gépének jobb hátsó fertálya összeért, a lassításban jól látszott, hogy a WRT Audiról egy kis darab le is tört. Wittmannt ezért a mutatványért rögtön vizsgálat alá vonták, majd ő is megkapta a maga áthajtásos büntetését veszélyes kiengedés miatt. Az addig a kilencedik helyen álló versenyző esélyei így végképp elszálltak, hogy megnyerje a versenyt, s beállítsa a fent említett rekordot.
A boxkiállások után Rast átvette a vezetést, de Müller mindezt nem hagyta annyiban, megtámadta az idei bajnokot. Rast a hideg gumikon és a vizes aszfalton látványosan küzdött, majd megcsúszott, ezt a hibát a svájci azonnal ki is használta, és visszavette az első helyet. A következő körben Rockenfeller is elment Rast mellett, és nem sokkal később Glock is megtámadta őt. Nehéz helyzetben volt, hisz a DRS-t az időjárási körülmények miatt nem lehetett használni, csak a push to pass gombot lehetett nyomkodni.
Ezek után a verseny képe merőben eltért az eddigiektől, a versenyzők lenyugodtak, és nem mentek bele csatákba, előzésekbe. Az utolsó, említésre méltó momentum talán az volt, hogy Green és Eriksson is az utolsó körig húzta a kötelező kerékcserét. A brit, visszatérve a pályára, azonnal megtámadta a negyedik helyen haladó Timo Glockot, és bár a hideg gumikkal is csatában volt, végül Glock megtartotta a pozícióját.
A versenyt végül Nico Müller nyerte Mike Rockenfeller és René Rast előtt, pontszerző lett még Timo Glock, Jamie Green, Joel Eriksson, Robin Frijns, Jake Dennis, Bruno Spengler és Loic Duval. Ferdinand Habsburg és az Aston Martin épphogy lemaradtak a pontszerzésről, az osztrákot végül a 11. helyen intették le.
A helyszínen lévő nézők láthattak még pár vizes fánkot Rasttól és Müllertől, majd elkezdődött a díjkiosztó. Az első és második helyért járó trófeákat Timo Hildebrand, a német futball-válogatott egykori kapusa adta át, míg a harmadiknak járó kupát Stefan Bradl, német MotoGP versenyzőtől vehette át az idei bajnok.
Végezetül jöjjenek a hivatalos nyilatkozatok:
„Ez volt az a szezonzáró, amit kívántunk magunknak. A csapat remek munkát végzett, mára virradó éjjel versenyképessé varázsolták az autómat. Olyan volt ma az autó, amilyennek ilyen időjárási körülmények közt lennie kellett, mindent jól csináltunk, és bezsebeltük a második helyet az összetettben. Már most hihetetlenül motivált vagyok, ami a jövő évet illeti, mindenképp harcba szállok a bajnok címért, és ezen fogunk dolgozni” – mondta Nico Müller.
„Jól kaptam el a rajtot, de egyszer csak azt láttam, hogy René a Parabolika kanyarban már mellettem van. Az új rajtnál úgy döntöttünk, hogy abroncsot cserélünk az első szakaszra, ami végül jó döntésnek bizonyult. A kötelező kiállásunk nem volt a legjobb, de a srácokat megilleti a dicséret, hisz a jobb elsőnél olyan szerelő is jelen volt, aki még sosem abszolvált boxkiállást – be kellett ugrania egy lebetegedett kollégája helyére. Sajnos az új gumikkal nem tudtam Nico után menni. Ettől függetlenül remek hétvégénk volt. Jövőre még keményebben fogunk dolgozni, hogy nekünk is legyen beleszólásunk a bajnoki cím sorsába” – nyilatkozta Mike Rockenfeller.
„Saját magamat is megleptem a rajtommal, annyira jó volt. Az első kanyarban pár ellenfelemet meg is tudtam előzni, a Parabolikában pedig Mike-ot is elkaptam. Csak remélni tudtam, hogy lát engem, ami a vízfüggönyben azért elég nehéz volt. Az új rajt, és a kiállás után azt állapítottuk meg, hogy amikor alábbhagyott az eső, a guminyomás jobban működött, összességében nem voltunk azonban elégedettek vele. Egy ilyen remek szezon után természetesen nagy cél lenne a bajnokság újbóli megszerzése, mivel három címmel eddig nem sokan büszkélkedhetnek” – mondta René Rast.
„Kemény volt számunkra a mai nap, de nagyon sokat tanultunk. Bizton állíthatom, hogy a japán csapatok a Fuji versenyre sok hasznos dolgot vihetnek magukkal. Ott viszont a DTM versenyzőknek kell másfajta körülményekre berendezkedniük. Mindent egybe véve: nagyon élveztem ezt a DTM hétvégét. Remek volt a hangulat, a rajongók szeretete, a nagy márkák egymás elleni versengése kiemelkedő – szuper dolog itt lenni” – vélekedett Jenson Button.
November végén még vár pár kiválasztott versenyzőre egy japán kiruccanás, aztán viszont tényleg bezár az idei DTM bazár. Persze az átigazolási pletykák már el is kezdődtek. Hogy vajon tényleg érkezik-e a WRT-hez Robert Kubica, idővel úgyis kiderül, mint ahogy az is, hogy lesznek-e bomba-meglepetések, vagy korszakalkotó bejelentések.
A vasárnapi, hockenheimi verseny teljes végeredménye:
null
null
Schneider Erika
Social Profiles