Mentőöv

Fotó: DTM Media

Nem marad ellenfél nélkül az Audi és a BMW, ami egyúttal a DTM jövőjének megmenekülését is jelenti: jövőre ugyanis beszáll a bajnokságba a HWA technikai támogatásával felkészülő Aston Martin!

Mint az ismeretes, a 2018-as szezon végeztével – amire már ezen a hétvégén sor kerül – kiszáll a Német Túraautó Bajnokságból a Mercedes azért, hogy a továbbiakban a Forma-1- és a Formula-E-projektre koncentrálhasson. Így egy ideig kérdésessé vált a DTM jövője, ugyanis két márkával, az Audival és a BMW-vel igencsak körülményesen lehetett volna megoldani a folytatást – mindenesetre a szervezők már a stuttgartiak tavalyi bejelentését követően márkahajhászásba kezdtek, mint kiderült, nem is eredménytelenül.

A csütörtökön tett bejelentést értelmében ugyanis az Aston Martin jelenti a mentőövet és egyúttal a szériából jó eséllyel bajnokként távozó Mercedes utódját a sorozat számára. Egyelőre kérdéses, hogy pontosan hány Aston Martin Vantage-et állít csatasorba és mely versenyzőkkel a projektet irányító, a HWA támogatását élvező és jelenleg a Blancpain Endurance Seriesben versenyző R-Motorsport, amely a svájci AF Racingnek a része.

„Egy olyan luxus sportautó márka, mint amilyen az Aston Martin is, csatlakozása történelmi eseménynek és a nemzetközi szériává alakulás folyamatában egy mérföldnek számít a DTM számára” – nyilatkozta Gerhard Berger, a DTM-et promótáló ITR elnöke, utalva arra, hogy a szervezők továbbra sem vetették el a lehetőséget, hogy rövid időn belül, akár már 2020-ban nemzetközivé váljon a sorozat. – „Meg vagyok győződve afelől, hogy az ITR és a GTA nemzetközivé tételén alapuló együttműködésnek látható hatásai lesznek majd a jövőben csatlakozó gyártókra, akárcsak az Aston Martin DTM-hez való csatlakozásának.”

„Örülünk annak, hogy az Aston Martinnal karöltve egy híres és nemzetközi orientációs célokkal rendelkező topbajnoksághoz csatlakozhatunk. A márkánknak egy számottevő kihívást jelent az, hogy prémium manufaktúrákkal szállhatunk majd harcba. Döntésekben nagyon fontos szerepet játszottak az új technikai szabályok és a nemzetközivé válással kapcsolatos célkitűzések” – idézi a sajtóközlemény Florian Kamelger – aki az AF Racing társalapítója és az R-Motorsport csapatfőnöke – szavait.

Érdekesség, hogy az új, 2000 óta húzódó DTM-érában az Aston Martin lesz az első nem német gyártó a szériában. Az utolsó ilyen márka még az Alfa Romeo volt, 1996-ban!

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments