Egyszer fent, egyszer lent

Fotó: Michael Kunkel / Audi Communications Motorsport

Egy váratlan technikai probléma volt az egyetlen igazán számottevő történés a DTM szombati versenyén a Lausitzringen, és az is leginkább amiatt, mert pont a bajnoki éllovas René Rastot sújtotta. A tavalyelőtti bajnok előnye így jelentősen csökkent a futamgyőztes Nico Müllerrel szemben.

Hasonlóan a pénteki szabadedzésekhez, a szombat délelőtti órákban lebonyolított időmérő edzést is az Audi uralta.  Az ingolstadti márka hat autója zárt az első hét helyen – a rajtelsőséget idén hatodjára René Rast szerezte meg. 1:35.241-es idejével 45 ezredmásodpercet vert Jamie Greenre, mögéjük Nico Müller, Robin Frijns, a BMW-s Marco Wittmann és Mike Rockenfeller kvalifikáltak.

DTM on Twitter

RAST OUT!!! 😮 The championship leader is hit by a power loss – he resumes but then has to park his Audi. That’s MASSIVE for the championship! 📈📉 https://t.co/JgiWYZkwdE

A piros lámpák kialvását követően Green beszorult a rajtnál, Rast és Frijns viszont puskagolyóként lőtt ki a rajtkockájából – végül Rast, Müller, Wittmann, Green, Frijns sorrend alakult ki. Azonban Rast nem örülhetett sokáig vezető pozíciójának, a hetedik körben ugyanis váratlanul elment a hajtás az autójából, ami miatt kénytelen volt kiállni a versenyből.

Az éllovas német pilóta drámájával a pontverseny második helyen álló Müller került az élre, Wittmann-nal a nyakán. A svájci versenyző rövidesen megnyugtató előnyre tudott szert tenni, de még annak ellenére is vissza tudta venni a vezetést a boxkiállások után, hogy kerékcseréje nagyjából két másodperccel volt lassabb az átlagosnál.

DTM on Twitter

Heartbreak for Jamie Green, who earned a drive-through penalty for this unsafe pit-stop release. #DTMLausitzring https://t.co/WiuS6q31EY

Persze, ehhez az is kellett, hogy Green boxlátogatása csapnivalóbban sikerüljön, mint az övé – a brit a mezőny hátsó traktusába esett vissza, mivel kapott egy áthajtásos büntetést veszélyes kiengedés miatt: csapata hibájából majdnem nekiment a BMW-s Timo Glocknak és Rockenfellernek is.

Az alapvetően komolyabb izgalmaktól, fordulatoktól mentes verseny Nico Müller idei második és pályafutása harmadik sikerét hozta. A 27 éves pilótát Frijns kísérte be a célba, az Audi hármas győzelmét pedig az utolsó tíz percben biztosította be Rockenfeller – a 2013-as bajnok egy kemény manőverrel autózta körbe Wittmannt a célegyenes végén, így a BMW kétszeres bajnokának be kellett érnie a negyedik hellyel.

Audi Sport on Twitter

It’s a Podium sweep for Race 1 here at @Lausitzring_de! >> https://t.co/RoNVUsOMgK #OwnEverySecond #DTM #DTM500 #DTMLausitzring #ranDTM

A pontszerzők névsorát Philipp Eng (BMW), Loïc Duval (Audi), Pietro Fittipaldi (WRT-Audi), Joel Eriksson (BMW), Bruno Spengler (BMW), valamint Green egészítették ki. Ezen eredmény értelmében egyetlen Aston Martin-versenyzőnek sem jött össze a pontszerzés – a legelőkelőbb pozícióban Jake Dennis végzett, 11. lett csapattársai, Daniel Juncadella és Paul di Resta előtt, továbbá megelőzve Jonathan Aberdeint (WRT-Audi) és Ferdinand Habsburgot (Aston Martin).

Rast mellett még Glock számára ért véget időt előtt a futam – az egykori Forma-1-es pilótával szintén technikai malőr babrált ki, de márkatársa, Sheldon van der Linde sem volt éppen Fortuna kegyeltje: a dél-afrikai újoncnak ajtócsere végett kellett megejtenie egy extra kiállását a futam második felében, ami miatt csak utolsóként intette le a kockás zászló.

Egy második hellyel és egy győzelemmel hiába zárt szinte tökéletes hétvégét két héttel ezelőtt Brands Hatch-ben Rast, 39 pontos előnye egy szempillantás alatt tizedelődött meg – mondhatni, egyszer fent, egyszer pedig lent, bár kétségtelenül jobban járt, mint a tavalyi hétvégén, amikor egy látványos borulással borzolta a kedélyeket. A kiegyensúlyozottságáról híres Müller – aki idén eddig minden futamot a legjobb tíz között fejezett be (!) – már csak 14 egységnyire van elmaradva audis riválisától,  Wittmann-nak viszont még meglehetősen tetemes, 50 pontos a lemaradása.

Vasárnap ismét pályára lép a DTM mezőnye a Lausitzringen – 10:35-ös kezdéssel az időmérő edzésre kerül sor, míg a történelmi, 500. futam 13:30-kor rajtol el. Az eseményeket a DTM hivatalos YouTube-csatornáján lehet élőben követni, angol és német nyelven.

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments