GT világkupa, Makaó – Marciello befejezte, amit elkezdett

Fotó: Macau GP hivatalos

Raffaele Marciello tegnap azt mondta, hogy vasárnap be kell fejezni a szombaton elkezdett melót. Igazán nem mondhatjuk, hogy butaságokat beszélt volna, ám kimondani sokkal egyszerűbb volt mindezt, mint véghezvinni.

Ahogy a szombati kvalifikációs versenyen, a vasárnapi fő versenyen is megmaradt a sorminta: egy Merci két Porsche ellen. A mezőny rendben eljött, Laurens Vanthoor el tudott menni csapattársa, Earl Bamber mellett már az első körben. A Porsche párosa a verseny korai szakaszában nem tudott sok mindent kezdeni Marciello Mercedesével, az olasz az első 4 körben 8 tizedes előnyt tudott kiépíteni magának.

A második esély egy lehetséges előzésre akkor pottyant az ölükbe, amikor a Safety Car összegyűjtötte a mezőnyt arra az időre, amíg kiemelték az addig hatodik helyen haladó Kevin Estre autóját, aki a falban kötött ki a Mandarinban.

A nyolcadik körben jött a zöld zászló, és eszméletlen izgalmas új rajtot láthattunk. Vanthoor csak úgy tolta le Marciellót az útról, de megelőzni nem tudta. Tett egy utolsó, merész, ámde sikertelen kísérletet a Lisszabonban, így nem tudta átvenni a hőn áhított vezetést.

Ugyanekkor Bambert hátulról ostrom alá vette Augusto Farfus, aki a biztonsági autós fázisig több, mint 4 másodperccel haladt az új-zélandi mögött. Kihasználva a BMW M6-os sokkal nagyobb sebességét az egyenesben, kis időre meg is előzte a Porschét, ám a Lisszabon kanyarban a Porsche tudott előbb elfordulni. Csak Bamber bravúros és meglehetősen bátor manővere tette lehetővé, hogy a brazil ne jöjjön fel a harmadik helyre a legendás jobbosban.

A verseny képe innen nagyon hasonlított a szombati napra: Vanthoor üldözi a Mercedest, de egyszerűen képtelen megelőzni azt, hogy átvegye a vezetést.

A 13. körben, amikor az olasznak már 1 másodperces előnye volt, a Porschék helyet cseréltek, hátha Bamber le tudja vadászni Marciellót. Az új-zélandi bejött egy másodperc alá, ám nagy igyekezetében érintőre vette a falat a Police kanyarban, lezúzva ezzel a visszapillantó tükrét, így a különbség 1,5 másodpercre nőtt, és már csak pár kör volt a verseny végéig. Az utolsó körben, a Melco hajtűjében kísérelte meg az utolsó támadást, de csak annyira tudott közel kerülni Marciellóhoz, hogy a Mercedes AMG fenekét egy kicsit megtaszítsa. A Porsche belátta, hogy képtelenek lesznek az előzésre, így az R-nél Bamber lelassított, és visszaadta a második helyet Laurens Vanthoornak.

Farfus végül a negyedik lett egy masszív, 23 másodperces lemaradással, mögötte az audis Christopher Haase ért célba, majd Edoardo Mortara, aki szerencsésen megúszta a szombati balesetet, és az autóját is helyre tudta hozni a csapat. Joel Eriksson hetedik lett, a nyolcadik helyen Dries Vanthoor ért be. A Top 10-be még Maro Engel és Kelvin van der Linde fért be.

Nagyon boldog vagyok, hogy végre nyerni tudtam itt Makaóban – nyilatkozta Marciello. – Mindig közel voltam hozzá, voltam már a pole-ban az F3-ban, és tavaly a GT-ben, de hát Makaó az Makaó. Nagyon különleges. Mindennek tökéletesnek kell lennie. És végre… megcsináltam! Csodálatos érzés a világ legjobb GT versenyzői ellen csatázni, és azzal, hogy ma megnyertem ezt a kupát, már én is a legjobban közt vagyok.” A Bamber elleni csatáról így vélekedett: „Makaóban nagyon nehéz előzni, szóval valami őrült dologgal kellett volna próbálkoznia, hogy el tudjon menni mellettem. Szerencsére az autóm egész hétvégén jól működött az utolsó szektorban. Kicsit talán a fékteljesítménnyel küzdöttünk, de tudtam, hogy mindent az ellenőrzésem alatt tudok tartani, és haza tudom hozni a technikát.”

A vasárnapi verseny teljes végeredménye:

null

null

Schneider Erika

Comments

comments