A magyar autósport rajongói örömmel konstatálhatták a hírt, hogy a Zengő Motorsport immár nem egy, hanem 2 autóval kezdi a szezont, és Mihelisz mellett Wéber Gábor a másik versenyző, aki a narancs-fekete BMW-k egyikét vezetheti.
A kissé nemzetközibb szurkolók annak örülhettek, hogy a szezonkezdet visszatért Európába. Szóval isten hozott mindenkit újra Monzában, rajtol 2012!
(Az már kevésbé örömteli, hogy a szezon teljes második felét valahol Amerikában és Ázsiába fogja majd tölteni a mezőny…)
Szóval viszonylag boldogan vártuk az időmérőt, melyen Tarquini szerezte meg a pole-t a három Chevi, Huff, Muller és Menu előtt. Michelisz a 10. helyre qualifikálta magát. Wéber Gábor is jól futott szombaton, de egy motorcsere miatt sajnos mindkét versenyre a sor végére száműzték.
Vasárnap a rajt után a mezőny első fele gond nélkül jött át a sikánon, a 10. hely környékén kezdődtek a fennakadások, ütközések, kicsúszások Mihelisz és még 4-5 másik autó között. A nagy tömörülésből végül Monteiro, D’Aste és Engstler jöttek ki a legrosszabbul – illetve előbbi sehogy, mert autója a helyszínen megadta magát.
Huff próbálta előzni Menut, össze is akadtak, el is mentek homokozni egy kicsit, majd a kör végén Muller próbálkozott Tarquinivel, amit az olasz kevésbé akart annyiban hagyni…
A harmadik körben az ifjú Barlesi és Bennani épültek be a gumifalba, a por miatt nehezen látható okból kifolyólag… Bár Bennani gesztusaiból sokkal jobban lehetett látni, hogy szerinte a kis belga volt a hibás.
A Proteam nem zárt egy szerencsés napot, a következő körben a Villa helyére anyagi okokból beugró Tutumlu parkolt le a pálya mellett, füstölő motorral. Emiatt az 5. körben pályára kellett küldeni a Safety Cart.
A 7. körben lódult neki újra a mezőny, immár Muller, Tarquini, Huff, Rydell, Coronel sorrendben. Ez után már csak két említésre méltó mozzanat történt az első futamon: a hátulról kiválóan harcoló, sokat előrelépő Wéber összeakadt az érdekes nevű koreaival, Charles Ka Ki Ng-gal, valamint Huff is megelőzte Tarquinit. Így a végeredmény: Muller, Huff, Tarquini, Rydell, Coronel, Oriola, Menu, Macdowell, Michelisz, Cerqui, D’Aste, Engstler, Chilton, Di Sabatino, Ng, Nash…
A második futamonMichelisz indult az élről (az időmérőn alkalmazott szabályok fényében), és a hatodik körig vezetett is. Mögötte igen izgalmas dolgok történtek, mint páldául Huff most Mullert lökte ki a sóderba (aki igen ügyesen jött vissza a pályára), Tarquini pördült meg az első sikánban, és nézhette a futamot a füvön ülve a továbbiakban…
Norbi sem unatkozott elöl, Coronel üldözte nagy lelkesedéssel, akit ugyanekkora vehemenciával támadott a tempóját ismét megtaláló Muller. Michelisz ügyesen védekezett, aztán Coronelt lekötötte a francia világbajnok, és ekkor megjött a galamb…
Az elhíresült galamb sztori így néz ki: galamb totyorászik a pálya mellett (hogy vak is volt-e azt nem tudom, de süket biztosan, hogy nem hallotta a fiúkat közeledni), és hirtelen, amikor a BMW odaért, gondolt egyet és felszállt. Norbi meg elcsapta.
Nem sokkal ez után a BMW számottevően lassulni kezdett, Michelisz beszólt rádión, hogy vibrációt érez, a motorerő gyengült.
Mint később kiderült, a motorerő gyengülését valóba az okozta, hogy a galamb tollai eltömítették a hűtőt, ám a vibráció és a nehezen vezethetőség a jobb hátsó lengéscsillapító törésére volt visszavezethető. Utóbbit nyilván nem szegény szárnyas jószág okozta…
Ezek után Michelisz örülhetett, hogy a 8. helyen elért a célig.
Végül mindhárom Chevrolet megette a hősiesen védekező Tom Coronelt, és Tiago Monteirónak megint nem volt szerencséje, és a boxutcában végezte az utolsó körben. Muller Menu és Huff mögött D’Aste Engstler, Macdowall, Michelisz és Cerqui futott be pontszerző helyen, Wéber nagy csatában a 11. helyre küzdötte fel magát.
A futam után a szervezők Andrea Barlesit és Wéber Gábort 10 rajthelyes büntetéssel sújtották, melyet 3 futamra felfüggesztettek, baleset okozása miatt. A Proteam a parc fermé szabályainak megsértéséért pénzbüntetést kapott.
Fotó: fiawtcc.com
Social Profiles