A TCR EU mezőny másik fele…

Fotó: Thomas Fenetre / DPPI

A spanyol és a portugál TCR tavalyi bajnoka csatlakozik a M1RA-hoz és Nagy Dánielhez, aki az előző hétvégén dobogóra vitte csapata Hyundai i30-asát. De előkerült Stefano Comini, ismét látjuk itt is Jean-Karl Vernay-t, és sok minden más is történt…

Ahogyan arról az elmúlt hétvégén beszámoltunk, a Michelisz Norbert tulajdonában lévő M1RA és Nagy Dániel még szabadkártyás indulóként is bebizonyították, hogy arra is érdemesek lennének, hogy a Túraautó Világkupa (WTCR) mezőnyében teljesítsék a szezont, azonban ennek a piszkos anyagiak gátat szabtak, így az idei évben a magyar csapat a TCR Europe-ban fogja képviseltetni magát.

Egészen mostanáig kérdéses volt, hogy Nagy Dániel csapattársaként ki fogja vezetni a másik M1RA-Hyundait. Viszont, alig néhány nappal az európai szezon indulása előtt bejelentették, hogy a M1RA másik pilótája nem más, mint a TCR Ibérico és a TCR Spain tavalyi bajnoka, Francisco Mora lesz. A 21 éves portugálnak már nemzetközi tapasztalta is van, ugyanis 2015-ban és 2016-ban is részt vett a TCR International Series portugál versenyhétvégéjén, és mind a négy versenyét pontszerző helyen zárta.

Folytatni szerettük volna azt a koncepciót, ami tavaly bevált, és csapatbajnoki címhez segített minket, így a tehetséges magyar versenyzőnk mellé olyan külföldi pilótát kerestünk, aki már bizonyított a TCR-ben. Tavaly az olasz nemzeti bajnok csatlakozott hozzánk, most pedig a portugál és spanyol címvédővel dolgozhatunk együtt. Bízom benne, hogy Francisco Mora csapaton belül Nagy Danit is komoly versenyre készteti majd, hiszen ez a fejlődés kulcsa. Két fiatal, ám egyaránt sikerre éhes pilótával kezdjük a szezont, úgyhogy pozitív vagyok” – fogalmazott a csapat hivatalos sajtóközleményében a csapatfőnök, Bári Dávid.

„Izgatottan csatlakozom a M1RA-hoz, amely tavaly kiváló eredményeket ért el a TCR International Seriesben, és ezáltal számomra is egyértelművé vált, hogy Európa egyik legjobb csapatáról van szó. A szezonnyitón hatalmas harcra számítok, hiszen gyors pilóták sorakoznak fel a rajtrácson, de hiszek benne, hogy ott tudok lenni az élmezőnyben. Azt már láttuk, hogy a Hyundai csodálatos autó, azt is tudjuk, hogy a M1RA rendkívül sikeres csapat, szóval az összes feltétel adva van, hogy versenyképes legyek. Minden tőlem telhetőt megteszek majd, és alig várom a hétvégét” – nyilatkozta Mora.

Ezen túl az elmúlt napokban több bejelentés is érkezett, amelyek lényeget az alábbiakban közöljük, vázlatszerűen:

  • – Igor Stefanovski, aki korábban az ETCC-ben is indult, egy, a saját csapata, a Stefanovski Racing Team által felkészített Hyundai i30-assal fog versenyezni az idei szezonban;
  • – A portugál Gustavo Moura részt vesz a most hétvégén esedékes, Paul ricard-i szezonnyitón a Speedy Motorsport színeiben és egy Audi RS3 LMS-sel – a portugál emellett a barcelonai szezonzárón is indulni fog, a portugál bajnokságban pedig teljes szezont fut;
  • – A Pit Lane Competizioni nem kevesebb mint négy autóval fogja képviseltetni magát a Le castellet-i rajtrácson: a teljes szezonra nevezett Giovanni Altoé és Enrico Bettera egy-egy Audival, az olasz TCR-t tavaly megnyerő Nicola Baldan egy Hyundai-jal, Andrea Larini pedig egy CUPRA-val száll majd harcba;
  • – A WTCR-ben is versenyző Jean-Karl Vernay kapcsán meg nem sokkal ezelőtt érkezett a hír, hogy a világkupa mellett a TCR Europe-ban is rajthoz áll, a Leopard Lukoil Team színeiben és ugyanúgy egy Audival.
  • – Stefano Cominiről a pletykákat hivatalosan még nem erősítették meg, de biztos forrásból tudjuk, hogy egy új csapattal fog ott állni a franciaországi rajtrácson.

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments