Így idény elején kissé szükséges bemutatni, hogy tulajdonképpen milyen felállásban is fog versenyezni a 2012-es mezőny, már csak azért is, mert jelentős átalakulások történtek, sajnálatosan jórészt egyes pilóták pénzügyi helyzetéből kifolyólag.
A legnagyobb károsultja a pénzhiánynak Javier Villa, aki egyértelműen a jövő tehetségének volt mondható, de a spanyol gazdasági válság miatt ugyanúgy eltűnt a mezőnyből, mint a szintén szponzorhiánnyal küzdő Sergio Hernandez vagy Félix Porteiro.
Szóval 2012-ben 4 „csapat” versenyez a konstruktőri bajnoki címért (tulajdonképpen hivatalosan egyetlen gyártó van jelen, a Chevrolet). A Chevrolet, az úgynevezett BMW Customer Racing Teams (vagyis a BMW felhasználók), illetve a SEAT Customer Technology (SEAT felhasználók) és új résztvevő a Ford.
A nevezett csapatok:
Chevrolet (Alain Menu, Yvan Muller, Rob Huff, Ricard Rydell),
Ford (Tom Chilton, James Nash),
ROAL Motorsport (BMW; Tom Coronel, Alberto Cerqui),
Tuenti Racing Team (Sunred SR; Tiago Monteiro),
Wiechers-Sport (BMW; Stefano D’Aste),
Liqui Moly Team Engstler (BMW; Frantz Engstler, Charles Ka Ki Ng),
Lukoil Racing Team (SEAT; Gabriele Tarquini, Alexej Dudukalo),
Zengő Motorsport (BMW; Michelisz Norbert, Wéber Gábor),
Bamboo Engineering (Chervrolet; Pasquale di Sabatino, Alex Macdowell),
Special Tuning Racing (SEAT; Tom Boardman, Darryl O’Young),
Proteam Racing (BMW; Mehdi Bennani, Isaac Tutumlu)
Sunred Engineering (SEAT; Pepe Oriola, Andrea Barlesi, Fernando Monje).
Értelemszerűen a Chevrolet 3 gyári versenyzőjén és a Fordon kívül mindenki a Yokohama Independent Trophyban (is) érdekelt.
Social Profiles