Roberto Colciago neve mindenkinek ismerősen cseng, hiszen meghatározhatatlanul régóta vesz részt a túraautózásban, hol versenyzői, hol mérnöki minőségben. A TCR olasz sorozatát megnyerte idén, és Sepangba átugrott, hogy egy JAS által felkészített Hondát vezessen. Meg is szerezte vele a pole pozíciót az edzésen.
Ismét csatlakozott a mezőnyhöz egy Ford, ezúttal a holland Nicky Pastorelli vezette, és Tin Sritrait is ismerjük már. Mellettük az elmaradhatatlan ázsiai alakulat is feltűnt a pályán, de ismételten sokkal nagyobb galibát okoztak, mintsem jobbá tették volna a versenyt.
Szóval az első verseny pole-jából Colciago indult, mellőle Pepe Oriola, mögülük Mikhail Gracsev, Jean-Karl Vernay, Mato Homola, Stefano Comini, Gianni Morbidelli, James Nash, Kevin Gleason, Tin Sritrai, Dusan Borkovic és Szergej Afanaszjev.
A rajt sima volt, az eleje legalábbis túljutott az első néhány kanyaron, ám a középmezőnyben az egyik ázsiai “vendéghallgató”, Andy Yan rongyolt át az egyik sörreklámon, majd az aszfaltra visszatérve négy másik autót vitt magával a túloldali bukótérbe. A dolog pikantériája, hogy Yan most Engstler csapatának vezetett, és a 4 másik autó közül kettő a csapattársa volt. Davit Kajaia nem is tudott tovább menni, ott kellett hagynia törött autóját, aminek következtében még a biztonsági autó is a pályára jött.
Az imígyen megkavart mezőnyt vezette egy darabig a Safety Car, Pastorelli a boxba hajtott szereltetni, Filipe de Souza pedig – mintha nem lenne ő is időtlen idők óta ott a versenypályán (és nem tudná, hogy SC alatt tartani kell a pozícióját) – bemutatott egy előzést. Jutalmul áthajtásos büntetést nyert a versenybíróságtól.
A negyedik körben elengedte a mezőnyt a biztonsági autó, Colciagót Comini, Gracsev és Homola követték. A következő fordulóban a svájci és az olasz között komoly csata alakult ki, Comini meg is előzte Colciagót, de aki már időtlen idők óta túrautózik és Olaszországban bajnok is lett idén, annak van néhány trükk a tarsolyában… A kör végére tehát ismét Colciago vezetett, a címvédőnek be kellett érnie a második hellyel.
Comini tapadt rendesen, végig ott lihegett az olasz nyakában, nem engedte el egy pillanatra sem…
Gracsev műszaki probléma okán a boxba hajtott. Homola, Oriola, Nash és Vernay is komoly meccset vívtak egymással, közülük Nash került végül a harmadik helyre.
Az utolsó körben Comini ismét próbálkozott, bebújt belső íven, de Colciago tudta, hogy meg lehet ezt csinálni, és meg is csinálta: lezárt Comini előtt, kint tartotta az autót a célegyenesben, befutott 0.2 mp előnnyel az első helyen. Nash, Oriola, Vernay, Borkovic, Tassi, Gleason, Afanaszjev és Homola követték őket.
Colciagónak nagy volt az öröme, és új vendéget nem dugunk az ágy alá, mint az közismert. Comini sem bánta a második helyet, amíg Nash oda nem ment hozzá és a tenyerébe nem csapott. „Csak nem te végeztél a harmadik helyen? – kérdezte Stefano. A kérdezett bólintott és Comini hozzátette: – Na, az nagy szívás!”
A bajnokság állása szempontjából a svájcinak mindenképpen…
Magyar Szilvia
Social Profiles