A Red Bull Ringen a két pénteki szabadedzéssel megkezdődött a TCR Europe programja. Az idő felhős, egyelőre nem esett az edzések alatt, a csapatok teljesítménye változatos: Daniel Lloyd a Hondával egyelőre a mennyországot, az öt Peugeot pedig a poklok poklát járja éppen…
Túlkompenzál – pszichológiai (valamint később pszicholingvisztikai is) fogalom, gyakorlatilag arra, amikor átesünk a ló másik oldalára. Ez elég gyakran megtörténik a TCR sorozatokban, hol a BoP szükségtelen módosítgatása, hol a kompenzációs súlyok miatt. Tavaly a Hyundaiokat döntötte a mezőny végébe a BoP változtatás Zandvoortban, most a kompenzációs súlyok aránytalansága miatt történik valami hasonló a Peugeot-kkal a Red Bull Ringen. Gondoljunk csak bele: a legkisebb peugeot-s, Aurélien Comte saját magánál nehezebb ballasztot cipel az anyósülés helyén!
Az Audikat viszont a ma délutáni, új BoP még további 20 kg-tól szabadította meg, a kompenzációs súlyoktól függetlenül. A Cuprák és a Hondák jelenleg a mezőny legkönnyebb autói, a Red Bull Ring pedig egy gyors pálya, ahol leginkább a gyorsulás és a végsebesség számít.
Mindkét szabadedzés rendben zajlott le, mindkettőn Dan Lloyd autózta a legjobb időt a Brutal Fish Racing Hondájával. Az első szabadedzésen Stian Paulsen (Cupra), Luca Engstler (Hyundai), Maxime Potty (Volkswagen) és Gianni Morbidelli (VW) követték. Nagy Dániel a 17., Tenke Tamás a 26. időt autózta. A legjobb Peugeot Comte lett egy 20. hellyel, a teljes Clairet Sport a három tökutolsó időt hozta össze. A szabadedzés után a fél mezőnyt raportra hívták, mivel a pályalimitet folyamatosan sértegették (és „az aszfaltnak is vannak érzései”, ugye, ahogy a Mercedes reklám mondja). Ilyenkor, minthogy szabadedzés, egy rondább ejnye-bejnyével megússzák a versenyzők.
Nem voltak ilyen kedvesek a visszaesőkkel a második edzésen. Gyakorlatilag példátlan, hogy valakit fekete zászlóval ki kelljen zárni egy szabadedzésről, de most öt versenyző is erre a sorsra jutott: az edzés közepe táján kiintették Stian Paulsent és Martin Rybát, kicsit később Nelson Panciaticit, majd az edzés végén pedig Davit Kajaiát és Gilles Magnust is. A legjobb időt szintén Lloyd írta, ezúttal Magnus (Audi), Engstler, Morbidelli és Kajaia (Cupra) előtt. Tenke új gumikon sokat javult és a 17. időt autózta, Nagy ezúttal a 9. lett. Peugeot-t csak a 23. időtől lejjebb találunk. Csak a Renault-val még mindig szenvedő John Filippi és az edzés közepén kiintett Ryba törte meg a mezőny végének Peugeot-hegemóniáját. Lehetséges, hogy az oroszlánok tudtak repülni Spában, de valamiért olyan érzése támad az embernek, hogy ezt hívják túlkompenzációnak az autósportban…
Az időmérő edzés holnap reggel 10 órától live timingról követhető figyelemmel, az első verseny délután 3 órától látható a TCR Youtube / Facebook oldalán.
Magyar Szilvia
Social Profiles