Mezőnybemutatónk második részében kettővel több csapatról írunk, mint az elsőben. Csak azért, mert közben ők is neveztek a sorozatba. Mivel a nevezési listát lezárták, az állandó mezőny expandálása megállt. Ettől persze nem biztos, hogy egy-két beugrót nem engednek még be a szervezők pár futamon. Bár a 31 autó már így is meglehetősen nagy szám!
A mezőnyt tegnapelőtt az M betűnél vágtuk ketté, ennek megfelelően az M Racinggel kezdünk és a történet a legutolsó napon befutott Zengő Motorsporttal végződik majd.
Az M Racing is igen korán jelentette be pilótapárosát. Két Hyundairól van szó, és gyakorlatilag arról a csapatról, amit Yvan Muller felesége, Justin vezet, és a tavaly még WTCR-es YMR alapjaira épül. Természetesen a pilótapáros is francia, Nelson Panciatici (#12) és Natan Bihel (#25). Előbbi 30 éves, eddig két LMP2 bajnoki címe van, utóbbi még csak 19, de már három idény van mögötte a francia supertúraautó bajnokságban, LMP3-mas autókkal. Mindkettejüknek új lesz az elsőkerekes tapasztalat.
A PCR Mikel Azcona tavalyi csapata, és még az ő bejelentésükön sem száradt meg a tinta, mint ahogy versenyzőik aláírásán sem. A QMMF támogatásával lesz egy katari versenyzőjük, név szerint Abdulla Ali Al-Khelaifi (#96), illetve – ha valaki nézte a TCR Internationalt, abból a sorozatból – emlékezhetünk Davit Kajaiára (#3). A grúz versenyző egy év szünet után tér vissza. Az alakulat két Cuprát indít, épp úgy, mint tavaly, és állítólag a bajnoki címnél nem is akarják alább adni. Ehhez azért még 29 embernek lesz egy-két szava…
A PSS Racinget ismerjük tavalyról, akárcsak a versenyzőt, Viktor Davidovskit (#10). S míg macedón honfitársa, Igor Stefanovski inkább visszatért a hegyi versenyzéshez, melyet most már űzhet TCR sorozat formájában is, addig Davidovski itt maradt velünk. A télen vett pár órát Stefano Cominitől, meglátjuk, hogy lesz-e eredménye…
Ugyancsak régi ismerősünk a Stian Paulsen Racing miniatűr legénysége, a gyakorlatilag egyszemélyes szakasz-csapat versenyzővel, a norvég Stian Paulsennel (#34). Paulsen állítólag egész télen az autószerelő műhelye felújításával foglalkozott, és szponzorai egy részével megszakadt a kapcsolata, ám úgy gondolta, még egy idénynek nekivág.
A Target jön soron, a svájci alakulatnak nem kevesebb, mint öt Hyundai versenyautója lesz a pályán, a svéd Bäckman testvérekkel (Jessica #26 és Andreas #19), akik eddig az STCC-ben vitézkedtek, Mato Homolával (#70), akit már mind jól ismerünk, akárcsak a negyedik csapattagot, Dusan Borkovic-ot (#62) és az ötödiket, Josh Filest (#9). Közülük Homola elvileg „csak” a TCR Benelux versenyein áll rajthoz, de ez még a jövő zenéje lesz.
A másik svájci alakulat, a Vukovic Motorsport egy Renault Megannal és John Filippivel (#27) csatlakozott a mezőnyhöz. Történetüket már megismerhettük a csapatmenedzsernek igazolt Eric Néve-vel készített téli sorozatbeli interjúkból.
A WestCoast Racing március elején jelentette be, hogy visszatérnek a nemzetközi porondra egy pár Volkswagen Golffal. A versenyzőik a régről ismert Gianni Morbidelli (#45), és a magyar közönségnek talán kevéssé ismert finn Olli Kangas (#46) lesznek. A finn már versenyzett a TCR Skandinávia, az UK és a német sorozatban is, sőt, a 2017-es egyhétvégés Európa-kupadöntőn Aurélien Comte egyik vetélytársa volt. Tavaly megnyerte a nürburgringi 24 órás verseny TCR osztályát.
A Wolf-Power Racingnek érdekes húzása volt, ugyanis mindenféle bejelentés nélkül, egyszer csak feltűntek a végleges nevezési listán egy Renault Megannal. A csapat egyautós lesz, és a brit Alex Morgan (#5) fogja a mezőny második Renault-ját kormányozni.
A WRT kicsit felemásan vág neki a szezonnak: már nagyon régen megállapodtak Maxime Potty-val (#88) a folytatásról, és hogy ez a folytatás Volkswagennel fog megtörténni. Aztán pár hét múlva megállapodtak az uruguayi Santiago Urrutiával (#55) egy Audiról. Urrutiának jelentős múltja van együléses kategóriákban, ám túraautózni most fog először.
És a nevezési lista lezárása előtt végül is csak felkerült rá a Zengő Motorsport neve is, igaz ugyan, hogy egyetlen autóval, egy Cuprával, melynek volánjánál Tenke Tamás (#23) ül. A 23 éves magyar versenyző az idei TCR Middle East sorozatban ejtette meg TCR kategóriás debütálását.
Ezzel a mezőny 7 gyártó 31 autójából áll össze, melyeket az idény során 33 versenyző fog vezetni 7 helyszín 14 versenyén. A teljes nevezési lista innen letölthető. Az eddig megszokott nagy nevek közül Stefano Comini hiányzik, akinek hosszas tárgyalás után, az utolsó pillanatban esett kútba a megállapodása. A TCR International kétszeres bajnoka azonban már az ősszel megmondta: ő elsősorban már az E-TCR-re szeretne koncentrálni.
Magyar Szilvia
Social Profiles