Primavera di Monza

Az 51 autós mezőny…

Monzában járt a tavasz… meg többek között a Renault Clio Európa-kupa nyitó fordulójára összegyűlt gigamezőny. A Fanatec GT World Challenege Europe szervezői négy mezőnyt rántottak össze a Királyi Vadasparkba, ezek közül háromban volt 40 (vagy 50) fölött a nevezők létszáma. A Clio kupa mezőnye volt a legnagyobb, 51 indulóval.

Volt Monzában GT2, GT3 és GT4 is, előbbiben Frederic Vervisch és Augusto Farfus is érdekeltek voltak, de akkora szédületesen nagy tömeg és zsúfoltság volt a paddockokban, hogy teljes képtelenség volt megtalálni bárkit. A GT4-ben indult másik régi ismerősünk, Julien Briché fiával és egy Aston Martinnal, inkább kevesebb, mint több sikerrel. (Őt sem találtam volna meg, ha nem találkozunk a WC-re menet…)

Hogy emberek eltűnnek egy ennyire zsúfolt helyen, ez természetesen hagyján lenne, de a teljes Clio kupás paddock is felszívódott. Bejártam az egész területet, mindent tűvé tettem egy 50+ fős mezőnyért, ám ők teljességgel felszívódtak sátrastul, autóstul, kamionostul! Háromszor kérdeztem meg a szervezőket, akik mindannyiszor azt mondták, hogy természetesen a vendégpaddockban (lásd GT4 helye jelenleg) kell lenniük. El is mutogatták egy térképen, hogy az ott van, velünk szemben. Én is elmutogattam olaszul, angolul, franciául, végül pedig idegbajosan is, hogy értse meg, hogy OTT nincs egy fia Clio kupás autó sem. Utoljára valaki felvetette, hogy lehet, hogy lent vannak a Parabolicában, de oda nem nagyon szoktak mezőnyöket elhelyezni. Bolyongásaim közepette mégis az tette gyanússá, hogy talán most elhelyeztek oda valakit, hogy egyszer csak emberek, renault-s overálban kezdtek abból az irányból szivárogni a sajtóközpont felé. Végül is eljutottam az istenhátamögé kitelepített sátorlakókhoz, ahol egyik sarokban megtaláltam Tim Gábort, akiknek ismét a magyar szurkolók dobták össze a keretet, kiegészítve némi olajtársasági szponzorációval. A másik sarokban táborozott a Comte Racing Team Pierre Bredeaux-val, meg egy babakékre dekorált Renault-val.

Mivel éppen csak a szombati futam előtt találtam le a paddockba, túl sok beszélgetésre nem maradt idő, mielőtt mind az 51 kocsi kigurult, hogy elkezdje a hétvége első futamát.

Volt is verseny, meg nem is. Leginkább nem. Vagyis a nagy részét a Safety Car nyerte. Eleve el sem merték engedni őket, csak a biztonsági autó mögött, utána is talán 2-3 SC fázist számoltam, mialatt megpróbáltam értelmesnek tűnő képeket készíteni a fotós állványzaton állva.

A srác, akinek a rajongói összedobták…

Már az időmérő edzés sem volt problémamentes, ugyanis egy ekkora mezőnyben vagy jó szélárnyékot, vagy szabad ablakot kéne találni, de ez két főhősünknek egyáltalán nem sikerült. Tim Gábor az első időmérőn a 10., a másodikon pedig a 31. rajthelyet szerezte meg. Bredeaux a 29. és a 26. helyekről várhatta a rajtokat.

A szombati versenyt végül mindketten befejezték, már amennyire versenynek lehetett azt nevezni. (Tim a 17., Bredeaux a 19. helyen.)

A vasárnap kora délutánra időzített futam sem nézett ki jobban versenynek. Sok volt a Saftey Car periódus ismételten, és Tim Gábor egy kisebb lökdösődés következtében sajnos be sem tudta fejezni azt. (Bredeaux 20. lett.) Szerencsére Gabi autójában nagyobb kár nem keletkezett, de a versenyt fel kellett adnia.

Nem csak a két csapat vezetője és Gabi és Pierre, de sokan mások is a paddockban azon a véleményen voltak, hogy így sem időmérő edzést futni, sem versenyezni nem lehet. Sajnos a szervezők abba a hibába estek, hogy túlságosan sok nevezést vettek fel a szezonra, és ezek után sem változtattak a lebonyolítási rendszeren.

Egybehangzó vélemény volt a paddockban, hogy legalább az időmérőket két csoportba osztva kellett volna megtartani. Gábor sok márkakupát látott már, sokat meg is nyert, de itt néhány versenyző vezetési stílusával és a tömeggel nem volt kibékülve. A kékre dekorált Renault vezetője sem volt boldog a fent említett dolgok miatt, még úgy sem, hogy a márkakupában, amit tavaly megnyert, esetenként 43 egyforma autó vett részt. (Szerencsére kevesebb daráló jellegű vezetési stílussal megáldott versenyzővel.)

Hogy összességében milyen benyomásuk volt a srácoknak a monzai versenyhétvégéről? Gábor természetesen örült, hogy összegyűlt elegendő mennyiségű pénz ahhoz, hogy el tudjon indulni, és ezért nagyon hálás volt minden támogatójának. Szeretett volna bizonyítani ezen a pályán, és ebből a szempontból jól érezte magát, ami pozitívum. (A negatívumokat lásd fentebb.) Bredeaux első nemzetközi versenyein volt túl, és az, hogy mindkettőt túlélte, örömre adott okot neki. Calvin Comte (aki jelenleg az Imolában versenyző bátyja helyett próbált meg csapatvezető lenni) elmondta, hogy összességében elégedettek a hétvégével, hiszen az autón megfelelő beállításokat sikerült eszközölni, és az elvárt sebesség is megvolt. A körülményekkel pedig igazán nem tudtak mihez kezdeni.

… És a srác, aki egy fél idényre talált néhány szponzort…

Talán annyit tennék hozzá a végére, hogy ez a menet mindenkinek egy kisebb vagyonába került, logikus elvárás lett volna, hogy képesek ezért a pénzért versenyezni. Ha hinni lehet annak, amit Pierre a végén mondott, Spára 60 (!) autót predesztinálnak a szervezők.

Ilyen volt hát a zsúfolt tavasz Monzában. A történet Spában folytatódik május végén. Hogy Tim Gábor ott lesz-e a rajtrácson, azt még nem tudni, ez az addigi gyűjtés eredményétől függ.

Magyar Szilvia   

Comments

comments