Pokol vagy mennyország? (Nordsleife, futamok)

nords-dobogó

Fotó: FIAWTCC.COM

A mai versenyek után kívülről ezt nehéz eldönteni. Akik a dobogón álltak, azoknak nyilvánvalóan utóbbi, akik defektet kaptak, azoknak minden bizonnyal előbbi. Íme a Nordschleilfe két arca, két verseny alatt.

Tegnap, az időmérőn szerzett harmadik helye feletti örömében Tom Coronel olyasmit csinált, amit nem szabadott volna, s erről írtunk is tegnap. Este a számlát is megkapta a holland az FIA-tól, nem kevesebb mint 5000€-ról. A büntetés jogossága vitathatatlan, ám az összeg nagysága egy privát versenyző számára minden képzeletet felülmúlóan magas. Hogy ezt hogyan fizeti ki Tom, arról később, mert talált egy megoldást…

Arra viszont sajnos senki nem talált megoldást, hogy ne kapjanak sorozatban defektet a versenyzők. Már Rob Huff, Fredrik Ekblom, Hugo Valente és Coronel is a teszten és az edzéseken szerzett defekteknek köszönhették a találkozásukat a szalagkorláttal, Huff a motorcserét is. És a defektek sora csak folytatódott… A legvégére összesen 10 defektet számoltunk, és végül a Yokohama vizsgálatot indított az ügyben.

Az első verseny ragyogó napsütésben rajtolt, mennyei arcát mutatta a Nordschleife, Huff és Ekblom a motorcsere miatt a sor végéről várta a rajtot. A fordított pole Tiago Monteiróé volt, mögüle Mehdi Bennani, Thed Björk, Nick Catsburg, Tom Chilton és Michelisz Norbert várta a rajtot.

Monteiro elfordult elöl, Bennani, Björk, a két Citroën, Chilton, Coronel és Michelisz követték. Ez nem volt Bennani versenye, előbb Björk, majd kicsit később szépen sorban Yvan Muller, José María López, Chilton, Coronel és Michelisz is elment mellette, kihasználva a marokkói pillanatnyi megingásait. A kör végére Mehdi a nyolcadik helyre csúszott vissza, Thed beállhatott füstölő motorral a garázsa elé (az olajpumpa ment tönkre),  Monteiro szert tett némi előnyre, López Muller fenekében autózott, Coronel meg Chilton porát ette (csak hogy egyszer ő is érezze, milyen is az…). A körszámláló pedig megbolondult és visszafelé kezdett számolni (már ti. hogy egy 1 kör van hátra a 0-ból)…

A mezőny hátsó felében is zajlott az élet: John Filippi is megpihent a garázs előtt, Sabine Schmitz a rajtnál erősen lemaradt Catsburgot támadta, a holland meg Gregoire Demoustier-n nem tudta túltenni magát. Végül Nick előzött és magára hagyta Sabinét Greggel – a 12. pozícióért. Huff rajtja és első köre jól sikerült, már a nyolcadik volt Bennani mögött.

Mivel Muller nem tudta támadni Monteirót, López meg nem tudta megelőzni Mullert, az argentin megkapta a fenekébe a két Tomot. A második kör közepén Coronel nagy sebességnél defektet kapott és a szalagkorlátba csapódott. Szerencsére kisebb töréskárral megúszta a dolgot, de nem tudott felállni a második verseny rajtjához, valószínűleg ez bosszantotta leginkább. A kör végén kiderült: Chilton körrekordot futott!

Az utolsó körben Huff megelőzte Bennanit a 6. helyért, Monteiro biztosan haladt a győzelem felé, szélárnyékban tapadt rá a két Citroën. Bent jártak az erdőben, csak a helikopter képéből láttuk, mintha valami ütközés történt volna…

Úgy is volt: a portugál defektet kapott és csaknem teljes sebességgel vágódott a szalagkorlátba, Yvan Mullernek esélye sem volt elkerülni az ütközést a pályára visszacsapódó Hondával. Már maga az is csoda, hogy López nem durrantott bele mindkettejükbe hátulról. Pechito éppen kikerülte őket, a többiek pedig látták mi történt. Monteiro a korlát mellé tántorgott és összerogyott, Yvan és egy pályamunkás húzták át a korlát másik oldalára és fektették a fűre. Nem volt éppen biztonságos adott pályaszakaszon a roncsok mellett kuporogni.

Mullernek nem esett az ijedtségen kívül nagyobb baja, de biztonságosabbnak látták, ha Monteirót beviszik a kórházba egy MR-re, hogy minden rendben van-e.

A nyitóversenyt tehát López nyerte az egész hétvégén ragyogó Chilton előtt. A dobogó harmadik fokára Michelisz ért oda, Huff, Bennani, Valente, Tarquini, Ekblom, Catsburg és Schmitz követték a pontszerző helyeken.

 A nyitóverseny végeredménye.

Egyelőre azonban se dobogó, se semmi, csak gyorsan autószerelés és vissza a rajtrácsra. Montieróval útban volt a helikopter a kórházba, a Honda vezetősége felajánlotta Huffnak és Michelisznek, hogy nem kell elrajtolniuk, ha nem akarnak, hiszen nem tudják garantálni a defektmentes versenyt, míg Gabriele Tarquini a boxutcában szaladgált fel és alá, próbálván meggyőzni az illetékeseket, hogy a második versenyt fussák le a kispályán. Ez két okból nem volt lehetséges: egyrészt az ETCC verseny miatt, mely szimultán futott a WTCC futamokkal, csak eltolt rajttal. A kispályán természetesen nem fért volna el a két mezőny, idő meg nem lett volna a programban, hogy külön fussanak egy ETCC versenyt is, hiszen a 24 órás verseny időtervét tartani kellett valahogy. A másik probléma az volt, hogy egyszerűen nem volt ideje összeülni az illetékeseknek és megbeszélni ezt rendesen, hogy normális, egyhangú döntésre juthassanak.

Tehát bármi történt is az első futamon, a mezőny ugyanazon a pályán indult el a másodikra, csak erősen foghíjasan. López az élről, mögüle Muller és Coronel hiányával egyből Michelisz következett, őt követte Chilton.

Norbi kiválóan kapta el a rajtot, López előtt fordult, azonban pünkösdi királyság volt, az argentin hamarosan visszavette a prozícióját és utána végig vezette a futamot. Chilton, Huff, Catsburg és Bennani követték őket.

Hátrébb a Volvók a Ladákkal alkottak svéd színű sormintát és a teljes versenytávon elvoltak egymással, szép előzéseket láttunk tőlük.

Huff autózott Chilton fenekében egész verseny alatt, de megelőznie nem sikerült. Tom Chilton megtanulta és megszokta a Citroënt, a hungaroringi kiváló eredményektől megtáltosodott, és minden lehetőséget megragadott arra, hogy a kételkedők orra alá dörgölje: megérdemli, hogy a legjobb autót vezethesse a mezőnyben, és igenis boldogul már vele.

Újabb defekt nem történt, mindenki egészben ért el a célig, bár talán a Lada és a Volvo versenyzőinek az idegrendszere kissé viseltes volt a nagy csatáktól a középmezőnyben. A futamot López nyerte Michelisz és Chilton előtt. Huff, Bennani, Castburg, Ekblom, Björk, Tarquini, Valente, Schmitz, Filippi, Ficza és Demoustier futottak be mögöttük.

Most aztán volt dobogó, meg pezsgőzés! És ami azt illeti, nem is kellett lejönniük a dobogósoknak az emelvényről, csak Chilton és Michelisz cseréltek lépcsőfokot. Chili megkapta a legjobb körért járó órát is. A TAG Heuer jó lóra tett ezzel, ha emlékeim nem csalnak még senkinek sincs két órája és idén ez az ötödik hétvége volt!

Norbi szemében és Tom világraszóló mosolyában tükröződött: nekik ez most mennyország volt, de Yvan, Tiago és Coronel minden bizonnyal továbbra is csak Zöld Pokolként ismeri majd a ringet. Annak ellenére is, hogy a legnagyobb probléma mindössze egy biztonsági kórházi vizsgálat volt, ami a defektekből származott.

A második verseny végeredménye.

Magyar Szilvia

Comments

comments