A szabadedzések következménye néhány ronda törés lett a Nürburgringen. Szerencsére csak az autók törtek, azok közül Rob Huffé viszont nagyon. Kiderült, hogy motort kell cserélni, ami eleve a rajtrács végét jelenti a brit hondásnak, de csapatának nagyobb fejfájása is van ennél, a folyamatban lévő padlólemez ügy miatt…
Egy szó mint száz, bármi történt is, mindenki autója harcképes volt péntekre, az időmérő edzésre. A reggeli második szabadedzésen még nedves volt egy kicsit a pálya, de aztán az időmérőre verőfényes napsütés és száraz aszfalt fogadta a résztvevőket. Mindkét szabadedzésen José María López volt a leggyorsabb.
Ez az első és idén egyetlen alkalom, amikor több mezőny is a pályán van egyszerre: a WTCC és az ETCC egyszerre használja a pályát edzéseken és eltolt rajttal a futamokon is. Ez némi problémát is okozott az időmérő alatt, mert ha valaki balesete miatt állt az edzés, állt az összes mezőny edzése.
Az első kényszerszünetet egy ETCC baleset miatt iktatták be: bár eleinte nem volt piros zászló érvényben, mindenki a boxba hajtott, majd kb. fél órát várakozott. A versenyzőt hordágyon kellett elvinni, de csak a nyaka kapott óriási terhelést az ütközés miatt, egyéb baja nem esett. Közben kirakták a piros zászlót is, bár az órát nem állították le, nyilvánvalóan a sűrű program miatt. Aztán újraindítás előtt megállították az órát, visszatekerték, majd újra előre… Ember legyen a talpán, aki követni tudta. Minden esetre kinyitott a pálya, visszatódultak rá a versenyzők egy meghatározott időre. Itt ugye, a pálya adottságaiból kifolyólag egy sima, régi típusú időmérő van. Folytatódott az edzés, a következő ember, aki jól odacsapta az autót Hugo Valente volt. Ezzel a Lada MAC3 részvételének lőttek is.
Pole-t futni egy kb. 25 km-es pályán rémesen nehéz, de López úgy oldotta meg, mintha csak gyerekjáték lenne. Nick Catsburg, Tom Coronel és Tom Chilton szinte ragyogtak a pályán, Catsburg és Chilton rögtön az első perctől, így egyenesen megdöbbentő volt, hogy a Citroën ismét Mehdi Bennanit nevezte a MAC3-ba.
Catsburg pedig egyszerűen csak Zöld Mennyországnak nevezte kedvenc pályáját. Persze akiknek az autója romokban volt azok a napsütés ellenére is továbbra is csak Zöld Pokolként tisztelték az aszfaltcsíkot.
Szóval a dupla mezőny többet állt a boxban, mint amennyit haladt a pályán, de így is López szerezte meg a WTCC pole-t Yvan Muller előtt. Coronel az utolsó pillanatban vette el Chiltontól a “best of the rest” pozíciót, egyből elő is kapta a telefonját a levezető körén és elkezdett kisebb örömfilmet forgatni (sőt egyenesen az élő bejelentkezés funkciót választotta!). Azt hiszem, ez drága mozi lesz, mert az FIA is látta a “hogyan készült”-et…
Michelisz Norbert lett végül a negyedik, Tom Chilton az ötödik rajtkockát szerezte meg. Ha minden igaz, akkor jelen állás szerint a Nyitóverseny fordított pole-ja Tiago Monteirót illeti
A MAC3-ra a Lada eleve ki sem tudott állni 3 autóval, a Hondák kezdték a kétcsapatos összecsapást. A Citroënek mentek utánuk. Eddig hivatalos személy által meg nem erősített hírek szerint a franciák elrontották a tankolást (ezt később Yves Matton rákérdezésre sem erősítette meg), ezért esélyük sem volt megverni a Hondát, így a japánok elhozták a 10 pontot a MAC3-ból.
Magyar Szilvia
Social Profiles