Összeállt a TCR EU mezőnye

Fotó: TCR Europe Official

Bár a nevezési határidő hivatalosan több hete lejárt, nem mindegyik nevezőtől kaptunk bejelentést, illetve olyanok is akadnak, akik épp csak pár perce cserélték egyik problémát a másikra. A TCR EU szezonja ezen a hétvégén kezdődik a Paul Ricardon, Franciaországban. Ma megkaptuk a teljes nevezési listát.

Azon felül, akiknek a nevezését már korábban ismertettük, csatlakozott a mezőnyhöz pénteki bejelentéssel John Filippi, aki a Target Competitionnél váltja azt a José Manuel Sapagot, aki jelen körülmények között érthetően nem tudott bevállalni Argentínából egy európai szezont. Bár a korzikai nyilatkozatában azt állította, hogy a Covid előtt nem volt opciója 2020-ra, biztos forrásból tudom, hogy már januárban szerződése is volt egy másik csapattal, egy másik márkára. Most azonban a Targetnél fog Hyundait vezetni.

Viktor Davidovski nem az a bejelentős típus, csak jön minden évben, mint most is.

A Halder testvérek még csak 2 napja borították rá az asztalt a TCR Germany-ra, mondván, hogy a folyamatosan igazságtalan sportbírói ítéletekkel nem tudnak már tovább együtt élni. Gyors volt a váltás, hétfőn már leadták a nevezést a TCR EU-ba. Ezzel Michelle és Mike Halder a harmadik testvérpár az idei mezőnyben. Egy gyerekkori történet jut eszembe erről, amikor több napnyi kialvatlanság után egyik szobából a másikba költöztem nagymamám házában, hátha a másik ágyon jobb lesz majd a fekvés. Szegény, öreg nagymamám megjegyezte: „Ha csak az ágy miatt van, kislányom, akkor bizony sz**-t cseréltél f**-ra!”. Figyelembe véve, hogy a TCR Germany pénzdíjas bajnokság (legalábbis a Covid előtt az volt), ellentétben az Európa-kupával, és a TCR Europe-ban is válogatni lehet a finomabbnál finomabb ítéletekből, őszintén remélem, hogy nagymama mondása nem lesz igaz rájuk…

Mint az korábban is tervben volt, Lewis Kent csatlakozik pár versenyre, melyek nem ütik egyéb elfoglaltságait, csak úgy, mint Tom Coronel és a Volcano Motorsporttal Evgenyi Leonov egy Cuprával (ő hosszú távú versenyeken indul egyébként Spanyolországban, Mikel Azcona váltótársaként). Ugyanakkor, annak ellenére, hogy az korábban tervben volt, a Vukovic Motorsport nem csatlakozik a mezőnyhöz. Ez már abból világosan látszott, amikor Dylan O’Keefee átrepült Ausztráliából jelen járványügyi helyzet közepén, hogy tesztelje a Reanult-t a Salzburgringen (a múlt héten). Nyilvánvaló volt, hogy a világ másik végéből, jelen helyzetben, egyetlen tesztért nem repül ide senki. Tehát el is dőlt, hogy ha addig még további csavarok nem következnek be, akkor a Vukovic Renault-it a WTCR-ben látjuk majd viszont.

Tavalyról két nagy veszteséget könyvelhetünk el: az egyik a tavalyi Európa-bajnok Josh Files, akinek tervei eredetileg is egy másik kontinensre vezettek volna, ám ezen számítását is keresztülhúzta a Covid. A másik Aurélien Comte, akinek történetével adós vagyok (és leszek is mindazon pillanatig, amíg nem lesz nyilvánosságra hozható).

A mezőny tehát 24 autóval rajtol a franciaországi nyitó hétvégén. A teljes nevezési lista a rajtszámokkal innen tölthető le. A program itt található meg. A megszokott módon, kizárólag a futamokról lesz közvetítés a TCR Europe Facebook oldalán és Youtube csatornáján.

Magyar Szilvia

Comments

comments