A második szabadedzés jóval eseménytelenebbre sikeredett, mint az első, ám az időmérőn ismét hozta magát az utcai pálya, néhány versenyző és legalábbis magyar részről a kiváló eredmény.
Az, hogy a második szabadedzésen nem történt semmi különös már nem vigasztalta meg Tom Coronelt, mivel az ő hétvégéjének már lőttek. Sajnos a Chevrolet-t nem a tűzoltóautókkal való ütközésre találták fel, nem is bírta ki: az alváz több helyen meghajlott, semmi esetre sem lehet olyan állapotba hozni, hogy versenyezni lehessen vele. Sőt, a behajózás miatt a ROAL a Campostól kapott segítséget: használhatják a spanyolországi műhelyüket, hogy időben meg tuik szabadedzésen egyébként Rob Huff futotta a legjobb időt.
A hétvégén a harmadik Ladában csatlakozott a mezőnyhöz a helyi hős, Manuel Fernandes, aki viszont még soha az életben nem vezetett WTCC autót. Túraautós tapasztalata az ETCC-re, illetve arra a tényre a korlátozódik, hogy helyi lakos, tehát legalább a pályát ismeri, mint a tenyerét.
Nos, az időmérő egyből úgy kezdődött, hogy Nestor Girolami beleszállt a falba. Miután lehúzták a pályáról visszatolatott rá, majd a szélvédőre fellapuló, felcsapódott motorháztetővel tett meg háromnegyed kört, hogy vissza tudjon menni a boxba. Autóján őrült szerelésbe kezdtek, de legfeljebb is ragasztószalaggal haladhattak volna, ha…
Egy ideje már tartott a Q1, amikor Kevin Gleason is szerencsésen eltalálta a falat, ugyanott, ahol az imént Girolami, közben Thed Björk volt annyira szédületesen gyors körön, hogy sikerült tökön-babon átrongyolnia, elvitte a bóját az egyik lassítóból, és az idejét is törölték. Mindezek után piros zászló lépett életbe, és nem azért, mert az egyik bója a pályán gurulgatott fel-alá, hanem azért, mert a gumifal mögött szétcsúsztak a fal-elemek. Szóval így aztán volt ideje a Volvónak rendesen kicserélni a sérült elemeket Girolami autóján, amíg helyre passzintották a pálya darabjait.
Végül újraindították a Q1-et, ahonnan sikeresen a Q2-be jutott Michelisz Norbert, Rob Huff, Tiago Monteiro, Mehdi Bennani, Thed Björk, Ryo Michigami, Nick Catsburg, Tom Chilton, Esteban Guerrieri, John Filippi, Yann Ehrlacher és Nestor Girolami.
A Q2-ben ismét Thed Björk borzolta a kedélyeket, akkora sietségben lévén, hogy most meg otthagyta a tükrét az egyik korláton. Björk nagyon akarta ezt az időmérőt, Huff nagyon tudta a pályát, mégis Michelisz volt a leggyorsabb, annak ellenére, hogy valamiféle gyomorvírussal küzdött az elmúlt egy hétben.
Végül az egykörös szétlövésbe jutottak: Catsburg, Björk, Huff, Michelisz és Monteiro.
Catsburgnak rosszul indult a gyorsköre, rádiózott a boxba, hogy nem tudja befejezni azt versenysebességgel, mert olyan, mintha valami eltört volna az autójában, elöl. Utána Björk, Huff és Michelisz teljesített egyre javuló köröket a pályán, majd a végén Monteiro jött soron, aki a második körforgalomba már kilinccsel előre érkezett meg a nagy igyekezettől, így történt, hogy a pole Micheliszé lett. Mellőle Huff, mögülük Björk, Monteiro, Catsburg, Chilton és Bennani indulhatnak majd.
Mivel meglepetésre Ryo Michigami szerezte meg a 10. rajthelyet, a holnapi nyitóversenyt ő kezdheti majd az élről.
A MAC3-mat a Volvo nyerte.
Az időmérő edzés végeredménye (nem hivatalos)
A vasárnapi versenyek eléggé későn kezdődnek majd, magyar idő szerint 17:30-tól lehet őket nyomon követni a Eurosporton, illetve a szokásos csatornákon.
Magyar Szilvia
Social Profiles