A TCR Europe második spái futama némileg több ütközést, de ugyanannyi Safety Car periódust és gumiválasztási nehézséget hozott, mint az első. És a győztes személye sem változott.
Szombaton délben volt, aki 4 esőgumival, volt, aki felemás megoldással állt a rajtrácson. Nicolas Baert 3 hellyel hátrébb, a tegnapi büntetésének megfelelően. Bár Mato Homola négy esőgumin rajtolt a fordított pole-ból, Pepe Oriola rögtön az élre állt. A hátsó traktusban nagy átrendeződés következett be, először is azért, mert Martin Ryba és Michelle Halder összeütköztek. Előbbi a korlátban végezte, önhibájából (egyszer az életben nem Teddy Clairet volt a hibás), utóbbi még tovahaladt, és később kényszerült feladni. Andreas Bäckman Nagy Dániellel lökdösődött, és olyan szerencsétlenül pattant vissza utána, hogy saját húgát is kiütötte a pályáról. Mindez még nem indukált biztonsági autós periódust.
A második körben Halder előzte Homolát, Sami Taoufik pedig látszólag érthetetlen okból egyenesen a korlátnak hajtott – majd a mezőny végén tovahaladt. A harmadik körben következett be az a baleset, mely pályára hívta a biztonsági autót: José Manuel Sapag és Daniel Lloyd lökdösődtek egymással a negyedik pozícióért. Tény, hogy víz is volt a pályán bőven, meg nem éppen két finomkodó versenyzőről van szó, meg nyilvánvalóan el is törhettek alkatrészek a nagy lökdösődésben, akárhogy is: szépen a gumifalba tolták egymást.
Három körön keresztül vezette a Safety Car a mezőnyt, közben, hogy, s hogy nem, nem tudni, mert nem láttuk mi történt, Teddy Clairet Peugeot-ja beékelődött a két BRC Hyundai közé. Nyilván a versenybíróság megnézi majd, hogy valaki lecsúszott-e az ívről, így kényszerű volt a helycsere, vagy Teddy esetleg elfelejtette, hogy SC alatt autóznak…
A 7. körtől volt szabad a pálya, Azcona előzte Oriolát, Mike Halder is támadta, John Filippi meg körbeautózott mindenkit a bukótéren keresztül! Volt jó nagy tömörülés és kapkodás, Mike Halder és Oriola elkezdett visszacsúszni a mezőnyben, Teddy Clairet meg már a negyedik helyért előzött.
Aztán Julien Briché állt a féken a gáz helyett, mert Baert össze-vissza kolbászolt előtte. De ezt hiába mentette mesterien az öreg, márkatársával, Jimmy Clairet-vel pár kanyarral később összeütköztek. Történt ugyanis, hogy nagy volt a tömörülés, Bennani és Jimmy Clairet autózott egymás nyakán, mellettük Nagy Dani és Baert, mögöttük Briché. Bennani és Clairet épp visszatértek egy pályán kívüli területről, Baert meg már kanyarodott volna, így ráhúzta az autót Clairet-re, összeértek, és – ahogy az idén lenni szokott – a Peugeot-ban abban a pillanatban minden eltörött, ami az irányításhoz kellett volna. „Sajnálom, de utas voltam az autóban” – mondta Jimmy később. Azonban nem tudta ezt Briché, aki megpróbálta kívülről kerülni a tömeget, így az irányíthatatlanul sodródó márkatárs autója egyszerűen belecsapódott. Sok minden nem hiányzott már egyik peugeot-snak sem ebben az évben az abszolút rémálomhoz, de ez hab volt a tortán, nem éppen a jó értelemben…
A 8. körben Azcona, Filippi, Coronel és Teddy Clairet volt az első négy sorrendje, de Coronel dolgozott rajta, hogy ez megváltozzon. Erőfeszítéseit siker koronázta: az utolsó másfél kört már másodikként tette meg.
Bár a befutó Azcona, Coronel, Filippi, Teddy Clairet, Nicolas Baert, Nagy Dániel, Andreas Bäckman, Nicola Baldan, Evgenyij Leonov, Mike Halder, Mehdi Bennani, Pepe Oriola, Mato Homola, Sami Taoufik, Jessica Bäckman és Stephane Ventaja sorrendben történt, a versenybíróság egészen biztosan módosítani fog rajta, hiszen sok vizsgálat van folyamatban.
Utóirat: a versenybíróság nem osztott ki olyan büntetést, mely érdemben befolyásolta volna a végeredményt.
Magyar Szilvia
Social Profiles