Johan Kristoffersson, a Volkswagen WRX csapatának korábbi nagymenője aláírt a WTCR-be. A svéd versenyző nem csak a WRX sorozatában tűnt ki tehetségével, de az STCC-ben is a német márka autójával versenyzett, nem kevés sikerrel.
A 30 éves versenyző 2017-ben lett először a WRX bajnoka, 24 évvel azután, hogy apja, Tommy Kristoffersson ugyanezen szakág EB címét hódította el, majd a fiú 2018-ban ismételt. Az STCC-t is kétszer nyerte meg, a Porsche Carrera Cup skandináv kiírását háromszor. 2012-ben első nekifutásra zsebre tehette az International Superstar Series bajnoki címét is, tehát igazi nagyágyúval van dolgunk.
Kristoffersson a Volkswagen gyári támogatott versenyzője volt a ralikrossz világbajnokságban mindaddig, amíg a gyártók a 2018-as idény végén sorra be nem jelentették, hogy kiszállnak a WRX-ből. Mindenki nagy felháborodására – vagy meglepetésére – előbb a Peugeot majd a VW is beszüntette gyári programját a sorozatban.
Kristoffersson tesztelt a VW-nek egy nem hivatalos tesztnapon, erről a Touring Car Times be is számolt, ekkor hozták első alkalommal hírbe a WTCR-rel. A pletyka a mai napon hivatalos hír formát öltött: a Sebastien Loeb Racing színeiben (két csapatra osztva) négy Golf fog 2019-ben harcba szállni a WTCR-ben. Kettőt gyári versenyzők visznek majd pályára: Rob Huff és Johan Kristoffersson, míg a privát alapon nevező Bennani mellett a negyedik versenyző egyelőre nem ismert.
Eddig a Lynk&Co.-nak, a Hyundainak és Volkswagennek van maximális számú autója nevezve 2019-re. Az Audi csak annyit erősített meg, hogy indulni fognak jövőre, és Jean-Karl Vernay-nak és Frederic Vervisch-nek szerződése van az Audi Customer Racinggel. Az eddig Alfa Romeóval, Cuprával, Peugeot-val és Hondával versenyző csapatok bejelentései még váratnak magukra.
Magyar Szilvia
Social Profiles