Heti WTCR mezőnyalakító

Fotó: Antonin Vincent / DPPI, FIAWTCC.COM

Azok, akik némileg aggódtak a túraautózás jövője miatt, úgy várták a január harmincadikai nevezési határidő elérkeztét, mint zsidók a messiást. A sajtó azt az ígéretet kapta, hogy a határidő utáni napon megkapjuk az FIA-tól a nevezési listát. Ehhez képest egy linket kaptunk e-mailben, ami egy “nesze semmi, fogd meg jól!” cikkhez vezetett a régi honlapon, amiben az volt az összes információ, hogy a rajtrácsnak mind a 26 helye elkelt… Azóta lassan adagolják a csapatok mindazt, amiről úgy gondolják, hogy a médiának tudnia kell. Lássuk, mire jutottunk a héten!

Még a nevezési határidő lejárta előtt tudtuk meg, hogy Michelisz Norbert és Gabriele Tarquini lesznek a Hyundai gyárilag támogatott csapata. Ezzel egy időben jelentette be a Boutsen Ginion Racing, hogy két Hondával tervez indulni a bajnokságban. Én a hétfői napon beszéltem Tom Coronellel, aki akkor éppen az Eurosport párizsi irodájában tartózkodott. Nem az volt a beszédes, amit akkor Tom elmondott nekem (hiszen azt másnap megtudtuk a gyakorlatilag semmitmondó cikkből), hanem az, amiről olyan mélyen hallgatott ez a szószátyár holland. Mégpedig, hogy az információ hiánya minden valószínűség szerint azt jelenti, hogy ő lesz a Boutsen Ginion egyik versenyzője, a ROAL Motorsport pedig  ̶  olyan versenyzők hiányában, akik meg tudták volna fizetni ezt a költségvetést és az új autókat is  ̶  otthon marad, és az Olasz GT bajnokságban betöltött gyári BMW támogatott szerepére koncentrál majd. Ugyanakkor a belga csapat bejelentésében az áll, hogy versenyzőiket később hozzák nyilvánosságra.

Csütörtök este a motorsport.com olasz szekciója és a Serbiaring megszellőztette, hogy az Alfa Romeo Giuliettákat, melyek tavaly a GE Force fedőnév alatt futottak a TRC-ben, a Ferrari nevezte a bajnokságba, mint gyári támogatott csapatot, ám versenyzőket nem tudtak megnevezni hozzájuk. Az Alfa Romeo nem erősítette meg és nem is cáfolta a hírt.

Pénteken délelőtt kaptuk a legmegdöbbentőbb bejelentést a Sebastien Loeb Racingtől, akik annak ellenére indulnak két Volkswagennel csatába, hogy a Peugeot DSG váltós TCR változatának kifejlesztésében annak idején oroszlánrészt vállaltak, sőt, jó másfél éve versenyeztek is velük. Ugyanakkor az, hogy egy francia csapat német autókkal indul, még mindig nem akkora meglepetés, mint az, hogy a VW által gyári támogatott versenyzőjük Rob Huff lesz, aki maga mellé megkapja Mehdi Bennanit csapattársnak. Minderről az SLR francia sajtóközleményben adott hírt. (Nem lehet, hogy nyelvi problémák lesznek a csapatban?)

“Minden kétséget kizáróan az a célom, hogy megnyerjem a bajnoki címet!  ̶  mondta Huff  ̶  A pályákat jól ismerem (…) Fantasztikus lehetőség együtt dolgozni a Sebastien Loeb Racinggel, az elmúlt 2 szezonban ők nyerték a privát bajnoki címet, és ez egyből a mezőny elejére helyez minket, mivel gyári csapatok nincsenek.”

Érdemes megjegyezni azt is, hogy az eddig hivatalosan bejelentett csapatok mindegyike vagy francia, vagy belga (francia versenyzővel), és/vagy olyan versenyzőt futtat (esetleg gyári támogatással), akinek a sorozatban tartásához Francois Ribeirónak szerves (gazdasági) érdeke fűződik (Michelisz Norbert, Tom Coronel, Mehdi Bennani).

További francia részvétel várható belga csapatban, ugyanis Jean-Karl Vernay azt írta Facebook oldalán, hogy most elmegy ugyan egy brazil stock car versenyre (jé, valami, amit még nem próbált!), de az idény többi részét a WTCR-re szánja, és erről hamarosan bejelentést is tesznek.

Az is nyilvánvalóvá vált, hogy jónéhány csapat foglalt ugyan helyet magának a rajtrácson, ám versenyzőit maga sem tudta még a nevezés leadásának pillanatában.

Ezeken felül mind a index.hu, mind tovább oldalak hoztak le olyan találgatásokat, melyekkel fel lehet tölteni a még hiányzó lyukakat a rajtrácson. Nyilvánvaló azonban, hogy például a Comtoyou harmadik autójába tippelt Frederic Vervisch, aki már decemberben bejelentette, hogy a nagytúraautók és a hosszútávú versenyzés területére tér vissza két másik sorozattal egyszerre, nem fogja harmadik sorozatnak bevállalni a WTCR-t. Az emberi szervezet kapacitása is véges, a versenynaptárak pedig több helyen ütik egymást.

A ROAL Motorsporttól a fentiek miatt többen nem várunk már bejelentést, míg Gianni Morbidelli egy olasz cikkben kifejtette, hogy a WTCR-ben vagy gyári támogatott vagy, vagy a csapatod gyakorlatilag egy autóbérlő szolgáltatást nyújtó szervezet, és jó sok pénzt találtál valahol (az most mindegy, hogy hol). Ebből logikusan következik, hogy Morbidellit minden bizonnyal, a WestCoast Racinget pedig több mint valószínű, hogy nem látjuk a rajtrácson.

Akik pedig Stefano Cominit tippelik a Comtoyou harmadik autójába, azok biztosan nem olvasták a cikket, melyben a kétszeres TCR bajnok svájci épp csak egy hete fejtette ki, hogy nem, még nem talált magának helyet.

A költségek miatt eddig is logikus volt, de most már leírhatjuk gyakorlatilag hivatalosan is: mindazok a kis, egyautós csapatok, akik tavaly “TCR DNA” (vagyis TCR DNS) matricával az autójukon futottak a TCR Internationalban, eltűntek. (A TCR DNA matrica hivatott azt az információt közvetíteni a nyilvánosság felé, hogy a TCR költségei alacsonyak, ezért kis csapatok is fel tudják vállalni őket.)

A mezőny további alakulásáról a bejelentések ütemében adunk hírt.

TCR DNA – hogy bárki meg tudja csinálni. Ez ma már lényegtelen, sajnos.
(Fotó: Magyar Szilvia)

Magyar Szilvia

Comments

comments