Elszabadult indulatok (TCR EU, Monza, 2. verseny)

Fotó: TCR Official

Meglepő módon a szombati – erősen kérdéses szabályossággal lefutott – verseny után nem szóltak a hírek büntetések halmazáról, a végeredményt jóváhagyta a versenybíróság. Vasárnap délben a mezőny a fordított rajtrácson Francisco Abreuval az élen sorakozott fel. Mögötte Benjamin Lessennes és Jens Reno Møller várták a rajtot. Aztán megint elszabadult a pokol.

Szerencsére kevésbé olyan értelemben, mint bő egy éve, Oscherslebenben, de ha egy 28-as mezőnyt beengedünk az első kanyarba Monzában, akkor azért számítani lehet néhány dologra. Most nem kevesebb, mint négy ember vérzett el rögtön az első kanyarban: Roberto Russo, Cosimo Barberini helyben, valamint Stian Paulsen és Stefano Comini a garázsa előtt szállhatott ki. A biztonsági autót ezúttal még megúsztuk, de ami késett, rögtön megjött a második kör végén.

Az első kanyarból kijövet Abreu vezetett, mögötte Lessennes, mögöttük meg az ötödik helyről rajtoló Dusan Borkovic. Aztán Files, Potty, Vernay, Tassi, Møller, Azcona, Nagy, Terting és Kroes az első 12 helyen. Igor Stefanovksi a sórderben ralikrosszozott a Lesmónál, Borkovic meg Lessenes-t próbálta idegesíteni, ő maga is kellően ideges lévén, mivel Files és Vernay a fenekében autóztak, neki meg kellettek volna a pontok…

Aztán elértük a második körben is azt az ominózus sikánt, ami annyira nem sikerült jól Dusannak, hogy a huplik nagyokat dobtak az autóján, Lessennes meg elrántotta a kormányt, hogy nehogy közös keringő legyen a dologból… Vernay ezzel megütötte a főnyereményt az olasz bingón, mert máris a második helyen haladt. Borkovic pedig elkezdett visszaesni, majd párszáz méter múlva a gumi cafatokban szakadt le az egyik kerekéről. Ez a verseny neki itt véget is ért. Bevitte még ugyan a Hyundait a boxba, de ez csak arra volt jó, hogy ne gyalog kelljen odáig mennie.

Alig fordultunk a harmadik körre, Vernay megelőzte Abreut, az élre állt, és innentől leintésig vezette a versenyt. Ám ami mögötte történt, arra csak nehezen találhatóak szavak. Møller ért össze Danny Kroes-zal, a dán a kavicságyban végezte. Ekkor már elég roncs, törmelék és gumicafat volt a pályán ahhoz, hogy végül bejöjjön a Safety Car.

A biztonsági autó vezetett 2 körön keresztül, a versenybíróság adott egy áthajtásos büntetést Kroes-nak az akcióért, Møller autóját visszavitték a paddockba. Mindeközben Paulsen már az autója alatt feküdt a felfüggesztést vizsgálva, Borkovic pedig a csapatával kiabált.

A Safety Car távozta után Vernay vezetett továbbra is, Abreu, Potty, Files, Azcona és Tassi előtt. Abreu előbb Potty-t próbálta maga mögött tartani, sikertelenül, majd később elkezdett hátracsúszni, és többek között Azconával is csatába keveredett. Aztán a spanyol mögött haladó Lessennes-nel kezdett vívni, a kis belga meg addig támadta a Peugeot-t, hogy a két autó összeért, és olyan szerencsétlenül, hogy Lessennes nagyon rondán belevágódott a falba, ellenben portugál kollégájának kutya baja sem esett, folytatta a versenyt. Biztonsági autó vissza, autómentő vissza.

Lessennes sértetlen volt ugyan, de az autó is és a gumifal is darabokban lógott. Az autót elvitték, de a gumifal állapotával nem sokat törődtek, hogy nehogy a biztonsági autó mögött kelljen befejezni a futamot. Elengedték a mezőnyt még két gyors körre.

Az újraindítás után Abreu ismét nem fért a bőrébe, Azconát támadta és előzte is, de a spanyol úgy volt vele, hogy hadd menjen, amerre lát, csak neki galibát ne okozzon már! Az utolsó körben Files és Tassi is elmentek Potty mellett, így kialakult a dobogó végső sorrendje. Abreu kapott egy 10 másodperces Stop&Go büntetést a Lessennes-féle esetért, amit – mivel az utolsó körben voltunk, ugye – letölteni már semmiképpen sem tudott. Ezért végül 40 mp-et írtak hozzá a versenyidejéhez, ami az utolsó helyre dobta vissza a portugált.

A pontszerző helyeken Vernay, Files, Tassi, Potty, Azcona, Terting, Richard, Giovanardi, Barr és Taylor értek be.

Vernay tökéletes hétvégéje, a két KCMG Honda dobogója és Peter Terting és Oliver Taylor pontszerzése mellett figyelemre méltó volt, hogy Fabrizio Giovanardi két 21. helyből csinált két 9.-et a hétvégén.

A versenybíróságra még elemzések sora várt, a mai végeredményünk délután négykor lett végleges. Jelen állapot szerint, az utolsó versenyhétvége előtt Mikel Azcona vezeti a bajnokságot, 19 ponttal Jean-Karl Vernay és 20 ponttal Dusan Borkovic előtt. Tassi Attila a negyedik, Nagy Dániel az ötödik a pontversenyben. Nagy Danival bezárólag van még bárkinek akár matematikai esélye elhódítani az Európa-kupát, de ehhez az kellene, hogy Dani 100%-os hétvégét produkáljon, Azcona pedig pont nélkülit.

A második verseny végeredménye

A verseny azonban nem ért véget a pályán. A délután folyamán a paddockban történt incidens miatt Dusan Borkovicot az egész hétvégéről diszkvalifikálták, így a szombaton szerzett 10 pontját is elveszítette (tehát így már 30 pont a lemaradása). Hogy az esetnek egyéb következménye van-e / lesz-e Borkovic pályafutására, azt nem tudni.

A Touring Car Times beszámolója szerint a szerb feldúlt állapotban ment át a THX sátrához megbeszélni a történteket Lessennes-nel, ám – hogy, s hogy nem, nem tudni – közben szóváltásba keveredett a környéken beszélgető spanyol csoportosulásból valakivel. Egy videó felvétel tanulsága szerint Borkovic a csoportba rontva ököllel megütötte Azcona egyik rokonát, aki az ütéstől elesett. A szerb az incidens után elhagyta a pályát, Azcona pedig nem kívánta kommentálni a történteket. A versenybíróság 16. számú határozata foglalkozik az ügy szankcióival, melyet azonban nem hoztak nyilvánosságra.

Sajnos a paddockban egyre gyakoribbak a hasonló esetek. A Paul Ricardon Stian Paulsen a saját rokonaival és szerelőivel viselkedett minősíthetetlenül, majd Assenben a versenybíróság előtt tett ugyanígy Nagy Danival és Bári Dáviddal, Spában Barr rokonságával volt összetűzése, a Hungaroringen a sajtó képviselőivel viselkedett elfogadhatatlanul, és Assenben sem volt minden rendben. Tettlegességre azonban eddig nem került sor. Most Borkovic részéről ez is megtörtént. Kezd elvadulni egy olyan történet, melynek igazából az lett volna a lényege, hogy versenyezzünk egy jót, havonta egyszer, egy jó pályán. Az eset egyelőre még nincs lezárva…

Magyar Szilvia

Comments

comments