Az első verseny Moszkvában ragyogó napsütéssel indult, és szerencsére ilyen maradt az idő mindvégig ezen a történelmi versenyen. Mert ahogy tavaly José Marí Lopez Argentínában, úgy idén Quing Hua Ma is történelmet írt… Lássuk, hogyan!
A mezőny pusztán kisebb koccanásokkal elrajtolt. Az igazán érdekes jelenet az volt, ahogyan Gabriele Tarquini lerajtolta José María Lopezt, és mindezt Tiago Monteiro fedélzeti kamerájából nézhettük: az ok, amiért Lopez mégis elsőként fordult az első kanyarban, az volt, hogy Monteiro túlságosan közelről vette a jelenetet… Csak annyira lökte meg Tarquinit, hogy Lopez be tudott fordulni előtte.
A második körre beállt egy viszonylag stabil sorrend, Lopez, Tarquini, Loeb, Monteiro vezették a vonatot. Ekkor, első nekifutásra úgy tűnt, hogy Dusan Borkovic megtorpedózta csapattársát, Hugo Valente-et, és füstölősen fékezve beleszállt oldalról az egyik kanyarban. Nem ez történt egész pontosan. Borkovics elmondta, hogy a rajtnál több autóval összeért, valószínűleg ennek következtében elállítódott a fék. Többször szólt a mérnökének rádión, hogy nem tud rendesen fékezni, az első kerekek folyton blokkolnak, de az autó nem áll meg időben. Ez így ment másfél körön át, míg végül beleszaladt Valente-be. Ma, a Citroën új fiúja már ekkor támadta Michelisz Norbit, de megelőznie csak később sikerült.
Muller tartotta nyomás alatt Monteirót, aki kirándulást tett a kavicságyba és kissé lemaradva csatlakozott a mezőnyhöz újra. Tom Chilton pedig megörökölte Mullert, mint inspirációt…
A 7. helytől hosszú sor vonatozott: Monteiro, Michelisz, Coronel, Huff, Bennani sorrendben, de hamarosan kibontakozott egy Coronel-Michelisz csata. A 9. körben sikerült is a hollandnak előznie. A másik, leintésig tartó kakaskodás Chilton és Muller között állt fenn, végül a Citroën franciája az utolsó körben előzte meg az angolt.
A mezőny az alábbi sorrendben futott célba: Lopez, Tarquini, Loeb, Muller, Chilton, Ma, Monteiro, Coronel, Michelisz, Huff.
De itt még nem volt vége a versenynek Hugo Valente és szerelői számára! A gondot az okozta, hogy 15 perc szerelési idő volt a két futam között, és a fordított rajtrács miatt Valente-é volt a pole. Ezért a szerelők versenybe kezdtek az idő ellen, hogy a boxutca bezárásáig letudják a szerelést: Valente végül az utolsó másodpercben haladt át a vonalon, mielőtt a lámpa pirosra váltott. Sajnos Borkovics autójával nem végeztek.
Loeb kifejezetten jó kedvében volt, annak ellenére, hogy megint Lopez nyert és ő csak harmadik lett. Lehet, hogy tényleg volt egy kis beszélgetés a Citroënnél két hete?
Frantz Engstler nyerte a TC2 versenyt, és mindenki igen boldog volt a dobogón…
Felállt hát nagy örömmel, az utolsó pillanatban a pole-ba Valente, és elrajtolt az idény eddigi legeseménydúsabb versenye: Azzal kezdődött, hogy Lopez, aki a fordított rajtrács miatt a mezőny közepéből indult volna, ott ragadt a rajtrácson. Ezer szerencséje volt, hogy a mezőny hátsó fele nem durrantott bele. Nos, Yvan Muller kifejezte azon kívánságát két hete, hogy “Remélem, lesz még neki is nullás versenye!”. A kívánság teljesült ugyan, de ez nem sújtotta le túlságosan az argentint. Loeb rögtön az első kanyarban elment ralizni egyet a kavicságyba… Nyilván hiányzott már neki. Muller pedig keresztbe állt a fél mezőny előtt, szerencsére nem lett ütközés a dologból és tovább tudott menni.
Valente vezetett, Ma és Norbi harcolt a második helyért, fej-fej mellett, hol egyikük, hol másikuk ment elöl. Később úgy tűnt, Michelisz stabilan átveszi a második helyet. Valente rögtön az első körben kapott egy áthajtásos büntetést, mert a szerelés alatt szabálytalanságot véltek felfedezni a versenybírák. Lassan új közmondás lép életbe: szegény embert a versenybíróság is sújtja…
Loeb a ralis manőver óta nehezen kormányozta autóját, ezért előbb Coronel előzte meg, majd Morbidelli is támadta. A Ma és Michelisz között folyó csata újabb fejezetéhez érkezett, ki tudja hányadszor: úgy tűnik, mindketten emberükre akadtak a másikban. Közben Morbidelli Chilton személyében talált játszópajtásra, Tom ki is szorult a sóderbe, de aztán újult erővel vette üldözőbe az olaszt. Nem volt olyan pontja a pályának, vagy pillanata a versenynek, amikor akció ne zajlott volna… Bennani, Tarquini, Monteiro, majd néhány kanyarral később csatlakozott hozzájuk Muller és Coronel is: fej-fej mellet, követhetetlenül, igen szorosan: és megúszták ütközés nélkül… Ekkor a hatodik körben jártunk, Valente még mindig vezette a versenyt, és félő volt, hogy ki fogják inteni fekete zászlóval, ha nem tölti le rögtön a büntetését: 5 köre volt rá, az utolsó pillanatig húzta, de végül csak begurult a boxutcába. A 11. helyre sikerült visszajönnie.
Közben Loeb előzte Morbidellit, Ma pedig Micheiszt, ezzel átvéve a vezetést.
Tarquini kóricált a kavicságyban, majd a boxba gurult, egy Honda kiesett…
Michelisz hátsó lökhárítója romokban lógott, sajnos ez nem segítette elő az autó vezethetőségét és az aerocsomag hatékonyságát. Muller meg is előzte és Ma után lódult, hátha be tudja még fogni. A 9. körtől Monteiro is támadta Micheliszt, aki végre elhagyta a lógó lökhárítót, ezzel is elősegítve a haladást. Sajnos sokáig Monteiro autója sem bírta már, megállt a pálya mentén. Ekkor a 12. fordulóban jártunk, a harmadik helyért ment a legnagyobb csata, Muller üldözte Mát, de utol még nem érte. Az utolsó előtti fordulóban Michelisz elfékezte magát, Bennani és Coronel elment mellette, Loeb is utolérte. Az utolsó kör alatt végig csatázott a Michelisz-Loeb-Chilton páros, a francia nagyon kiszorította a magyar fiú Hondáját, Norbi egy pillanatra el is vesztette uralmát a jármű felett, ezt kihasználva az utolsó kanyarban Loeb és Chilton is elhúzott mellette.
Muller nem előzte meg végül Mát, ebből pedig az következett, hogy van a Citroënnek még egy pilótája, aki megnyerte élete első hétvégéjén az egyik futamot, valamint ő az első kínai versenyző, aki valaha is futamot nyert bármely FIA világbajnokságon… Meglepő, de Moszkvában megtalálták a kínai himnuszt.
Így esett mi megesett, a történelmi eset. Sajnos a Honda – bár lendületet egyre többet talál – még mindig megbízhatatlan: Bennani vitte a legtöbbre. És az az ölelés, melyet gratulációképpen Coroneltől kapott – úgy tűnik, emberileg már egészen rendben van a mezőny… Csak a Citroënt kéne néha jobban utolérni technikában…
Fotó: fiawtcc.com
Social Profiles