A berendezés marad: Makaó, futamok

huffMakaó: a WTCC történetében először olyan „jól viselkedett” ez a pálya, hogy teljesen hihetetlen módon a két versenyt összesen megúsztuk egyetlen kör Safety Carral és piros zászló nélkül. Kár, hogy ez csak utolsó alkalomra sikerült. Az első versenyen Michelisz Norbert a negyedik helyről rajtolt a három Citroën mögül. Ennek ellenére az első kanyarban másodikként fordult: csak José María Lopezt nem rajtolta le. Tette mindezt úgy, hogy a felvezető körben még gondok voltak a kuplunggal.

Két kanyarral arrébb már lendült a pályamunkás keze a sárga zászlóért: az első három csaknem egymásban és a falban kötött ki, de megmentették a helyzetet és a versenyt is.

A harmadik kör elején az addig harmadik helyen haladó Sebastien Loeb kisebb hibát vétett, elment mellette Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro és Yvan Muller is.

Az ötödik körben William Lok a falban, a hatodikban Hugo Valente a boxban fejezete be a futamot. Innentől nyugodt, békés vonatozás folyt elöl, különösebb említésre méltó események nélkül.

Az utolsó fordulóban Bennani koccant Henry Kwonggal, majd a szalagkorlátban landolt, ami később azt eredményezte, hogy nem tudott elindulni a következő versenyen… Ugye, emlékszünk még, hogyan kezdődött az idény? Bennani „segített” Coronelnek centis darabokra mandinerezni a ROAL vadi új Chevjét a marokkói betonfalakon, majd utána itatta az egereket, hogy mennyire bánja, hiszen Coronel a barátja. És Tom ezek után egy egész hétvégét hagyott ki, mert nem volt mivel versenyeznie. Ehhez képest most: „Átjött hozzám öt perce bocsánatot kérni (Kwong), de ez nem elég, mivel az egész hétvégémnek annyi. Az utolsó köröm volt, lengették neki a kék zászlót, de aztán bevágott elém, én pedig egyenesen a falban kötöttem ki. Szerencsére nem sérültem meg, ami nagyon is előfordulhat, ha 200 km/órával csapódsz a falnak, de a második versenyre nem tudták már összerakni az autót.” – mondta Bennani a Touring Car Timesnak. Henry Kwongot utólag kizárták a versenyből.

Monteiro és Loeb is folyamatosan próbáltak előzi ugyan, de egyiküknek sem sikerült, így a harmadik körben kialakult vonat érkezett meg a kockás zászló alá: Lopez, Michelisz, Tarquini, Monteiro, Muller, Loeb, Coronel, Ma Quing Hua és Rob Huff.

Gabriele Tarquini már szombaton is rosszul érezte magát, és elindult ugyan az első versenyen, de annyira kimerült, hogy úgy döntött: jobb, ha a másodikra nem kockáztat, és a boxban maradt. Bennani autóját sem sikerült összerakni, így két Hondával kevesebb volt a mezőnyben.

Ha Michelisz fantasztikusat rajtolt az imént, akkor Monteiro mostani rajtjáról is csak hasonlóképpen lehet beszélni, mert rögtön az élre állt. Az első két helyről induló Valenete és Chilton hátra esett, Huff második volt a második kanyarban.

Ettől a perctől kezdve Monteiro folyamatosan vezetett és minden esélye meg is lett volna a győzelemre. Az ötödik körben Gianni Morbidelli  ment a falnak, de pillanatok alatt eltüntették a roncsot, semmiféle fennakadást nem okozott ez a verseny folyamatában. Mikhail Kozlovszkij a boxban helyezte örök nyugalomra Lada Grantáját, ami már soha többé nem vesz részt egyetlen versenyen sem, mert a másik kettővel együtt egy múzeumba fogják szállítani. Ezért mondta Huff még a hétvége elején, hogy többet már nem lesz szüksége az autóra, úgy vezeti, ahogy csak akarja.

A nyolcadik körben szálltak el Monteiro győzelmi álmai azzal, hogy egy Citroën – most Ma – landolt a falban a kikötőnél. Szintén valahonnan év elejéről lehet ismerős, hogy Monteiro vezet a versenyben, egy Citroën (akkor Loeb) elviszi a gumibálát az egyik kanyarból, Safety Car be, és ez persze a portugál vezető helyébe került. Bár a biztonsági autó egy körön belül el is hagyta a pályát, mivel a pályamunkások ismét kiváló gyorsasággal oldották meg a szituációt, és Tiago is az élen maradt még pár percig, mégis Huff nyerte a futamot. Valente közben megelőzte Micheliszt, Lopez is támadta Norbit, és ekkor Monteiro elveszítette a kormányerőt… Az autó csaknem irányíthatatlan volt, a versenytársak egymás után húztak el mellette.

Huff állt az élre, és Muller hiába támadta a második helyről, megelőznie a hátralévő egy körben nem sikerült. Michelisz Valente mögött a negyedik helyen ért célba, ami egyben azt jelentette, hogy az év végi összesítésben elfoglalhatta az előkelő negyedik helyet, privátként a gyári márkatársak előtt, a három Citroën mögött.

Rob Huff egy különleges rekordot tart: ez volt a hetedik győzelme a makaói versenypályán, és ezzel ő a legeredményesebb versenyző itt.

Az első verseny végeredménye

A második verseny végeredménye

A 2014-es idény végeredménye

Szöveg: Magyar Szilvia

Fotó: fiawtcc.com

Comments

comments