Pole Mullernek a Slovakia Ringen

ym pole
80 kilóval is megy…

Nem tudni pontosan, hogy az számít-e meglepetésnek, hogy egy Citroën 80 kilóval még mindig képes időmérő edzést nyerni, vagy az, hogy ebben most nem José María López ült. Yvan Muller a végén csak annyit tett hozzá: „Lehet, hogy megmarad nálunk ez a 80 kiló, de talán mások is kapnak egy kis súlyt…”

Már a Q1-ben is egy Citroën, ezúttal López volt az egyik főszereplő, aki az ötödik percben annyi sódert hordott a pályára, hogy meg kellett lengetni a piros zászlót. Közben Hugo Valente a második kanyarban némi ralit mutatott be, Tom Coronel meg nem figyelte a zászlójelzéseket.

A pályamunkások ezek után szó szerint minden követ megmozgattak, már a pályán, és jobbára kézzel-lábbal, mert seprű csak egyetlen embernél volt. Egyre sokkolóbb a pálya fel (nem) szereltsége, és az, hogy továbbra is kisebb „sziklákból” áll a kavicságy.

Valente autójának elejét szétszedték, újat kapott helyette, így aztán újraindítás után nyomban futott is egy lila szektort…

Coronelt vizsgálták zászlójelzés figyelmen kívül hagyása okán, közben Gabriele Tarquini megforgása nagy port vert fel. Végül John Filippi, Gregoire Demoustier, James Thompson, Coronel és Ficza Ferenc nem jutottak a Q2-be. Coronel azzal magyarázta a harmatos teljesítményt, hogy a szabadedzésen kicsúszott, ki kellett cserélni néhány dolgot az autóján és ezután már nem ment olyan jól, mint előtte.

A Q2-ben félúton Michelisz Norbert vezetett Nicky Catsburg és López előtt, most Tarquinin volt a sor, hogy kipróbálja a ralit. Jól megy ez ma a Ladáknak…

Végül Michelisz, Catsburg, López, Muller és Huff jutott a Q3-ba, a tizedik időt Valente autózta, így a nyitóversenyre övé a pole.

A Q3-ban Muller – 80 kiló ide vagy oda – nehezen megközelíthető kört autózott. 2:03.910-es idejéhez Catsburg ért a legközelebb 2:03.950-nel, López, Michelisz és Huff mind 2:04 fölött mentek. Szóval a főverseny pole-ját Muller tette zsebre, bár koránt sem olyan könnyen, mint tavaly tették a Citroënek bármely versenyen.

A MAC3 érdekesen kezdődött a Ladának. „Felmutatták a 15 másodperces táblát, a mérnököm elkezdett a rádióban visszaszámolni, és a fények úgy 5 másodperc múlva kialudtak. Abszolút nem voltam még készen a startra” – mondta Catsburg a sajtótájékoztatón. Kullogott egy darabig a többiek után, de ráadásul még defektet is kapott, így a Ladának nem volt értékelhető ideje. A másik két gyártó között már két hete is igen szoros volt a verseny, de most megtörtént az elképzelhetetlen: ezredre azonos időt autóztak! A Lada köreit végül befejezetlennek nyilvánították, a másik két csapat a holtversenyre való tekintettel 10-10 pontot kapott.

Holnap a versenyekről 12 és 14 órai kezdettel láthatóak a közvetítések az Eurosporton.

Az időmérő edzés végeredménye

A MAC3 végeredménye

Fotó és szöveg: Magyar Szilvia

Comments

comments