Egyetlen napba sűrített hétvégénk első jelentősebb felvonása az időmérő edzés volt itt, Imolában. Előre kell bocsátani, hogy az összes versenyzőt figyelmeztették: háromszor lehet elhagyni a pályát négy kerékkel. A harmadik után törölni fogják az aktuális időt. Ezt sokan nem vették figyelembe, ezért alakult úgy az időmérő edzés, ahogy. No meg azért is, mert Jean-Karl Vernay és Alain Menu nem bírtak magukkal…
A tegnapi nap végén Menunél motort cseréltek. Mivel ez az egyetlen hétvégéje (jelen szerződése szerint), engedélyeztek neki a műveletet büntetés nélkül.
A 17. percig semmi különös nem történt az időmérő edzés alatt, csak néhány versenyzőt figyelmeztettek arra, hogy hol is van a pálya széle.
Ekkor Jordi Oriola farral előre a sóderben kötött ki. Alig egy perc múlva Vernay is érintőre vette a sóderágyat. Ekkor kaptuk az első értesítést arról, hogy valakinek törölték az idejét a pályalimit figyelmen kívül hagyása miatt. Nos, az illető Jordi Oriola volt, aki amúgy sem tudott volna mit kezdeni azzal az idővel, amit a sóderbe vágódva zárt rövidre.
Vernay volt repülő körön, előtte Menu ment. Kívülről a következőt láttuk: Vernay levágja a sikánt, majd oldalról beleszáll Menube. A franciának egyből el is törött az első felfüggesztése.
Vernay szemszögéből ez így nézett ki: „Rávillogtam a fényszóróval, de szándékosan blokkolt előttem. Megpróbáltam elkerülni az ütközést, de nem tudtam mást tenni. Ez nevetséges! Menu egy beugrós versenyző itt, nem megy a bajnoki címért, míg én igen. Erre szándékosan blokkol előttem. Át fogok menni beszélni vele!”
Menu verzióját egyelőre nem hallottuk az esetről (és valószínűleg a nap végéig nem is fogjuk a sűrű program miatt), de tegnap elmondta, hogy tanulja az autót, tanulja a pályát, nem versenyzett jó ideje, csütörtökön hívták fel, hogy üljön fel egy repülőre. Végtelenül tapasztalt versenyző, tudja, hogy beleszállnak hátulról, ha blokkol valakit. Arról nem is beszélve, hogy kizárt, hogy szikrázó napsütésben, mialatt még mindig az autóval vesződött észrevette volna, hogy villognak rá a fényszóróval. S ha észre is vette, semmi oka nem lett volna arra, hogy szándékosan feltartsa bármelyik versenyzőtársát.
Vernay persze dühös volt, mert nem jutott tovább, de erősen kétséges, hogy ebben bármiféle szándékosság lett volna tetten érhető a svájci kollégája részéről. Az esetet a versenybíróság vizsgálja.
A B3 mindhárom autója a Q2-be jutott, ahol tovább folytatódott a szigorú bíráskodás: Bizony elvették az időket, Dusan Borkovicét kétszer is! Tassi Attila már nem tudott gyors kört futni, mert elfogytak a gumijai, és – mivel második törölt ideje után már nem tudott újabb kört futni – Borkovic a 12., míg Tassi a 11. helyről indul.
Amennyiben a szabálykönyv logikus jelen esetben, és a szerb ideje nem számít, úgy nem James Nash kapja meg a fordított pole-t a második futamra, hanem az egyébként 11. helyen végző, de eggyel feljebb csúszó Jordi Gené.
Az első verseny pole-ját Gianni Morbidelli harcolta ki magának. Csapatvezetőjének jegyezték meg az időmérő edzés előtt: „Ez nem Gianni kedvenc pályája.” Mire a válasz: „Miért, van neki olyan?” Az edzés végén pedig Morbidelli: „Talán a pasta meg a hazai pálya teszi. Otthon érzem magam.”
Az első verseny rajtrácsa jelenleg így fest: Morbidelli, Pepe Oriola, Davit Kajaia, Stefano Comini, Mikhail Gracsev, Mato Homola, Alain Menu, Szergej Afanaszjev, James Nash, Jordi Gené, Tassi Attila és Dusan Borkovic. A verseny 14:15-kor rajtol.
Fotó és szöveg: Magyar Szilvia
Social Profiles