Berthon dupla pole-ja Szlovákiában

Fotó: Florent Gooden / DPPI, FIA WTCR Official

A WTCR edzésnapot tartott a Slovakia Ringen szombaton. A Hyundaiok visszatértek. A második kanyar kijárata mindenkiből kihozta a legrosszabbat, minden edzésen volt is piros zászló, Nathanael Berthon pedig két pole-t is szerzett egyazon időmérőn.

A Hyundai mind a négy autója visszatért, és, mivel a Lynk&Co autóinak nem is fekszik a pálya, meg kompenzációs súllyal is elárasztották őket az előző két versenyhétvége sikerességének okán, a koreai márkának nagy esélye van arra, hogy behozza lemaradását. Szabadkártyásként csatlakozott a mezőnyhöz Petr Fulin, valamint a visszatérők között üdvözölte a mezőny Aurélien Comte-ot, aki Jack Youngot helyettesíti a Vukovic Motorsport Renault-jában.

Az első szabadedzésen a leglátványosabb produkciót a második kanyar kijáratánál Gabriele Tarquini mutatta be: már egy ideje semmilyen Hyundait nem láttunk, de most ez ráadásul repült is! Az edzést mégis azért állították le, mert Kismarty-Lechner Gábor ugyanitt bele is csapódott a szemközti gumifalba. A második edzésen tovább folytatódott a kanyarkijárat ámokfutása, talán Comte kivételével mindenkit megtréfált, de lehet, hogy a Renault-ról csak nem maradt fenn képi emlék… A piros zászlót mégsem ez okozta, hanem az, hogy Mikel Azcona autója lerobbant a pálya közepén. Végül a pályabírók segítségével sikerült új életet lehelni a Cuprába és visszavinni a garázs elé.

Az első szabadedzésen Azcona futotta a legjobb időt Tom Coronel és Gilles Magnus előtt. Boldizs Bence a 9. lett. A második gyakorlás legjobb ideje Berthoné volt. Szintén Coronel és Jean-Karl Vernay követték, ezúttal Tassi Attila került be a top 10-be, a 8. idővel.

Két pole-t ugyanazon az időmérő edzésen úgy kell csinálni, hogy a következő napon három verseny lesz. Az új szabályok szerint így aztán, aki első helyen megy tovább a Q2-be, azé az első verseny pole-ja, aki a Q2-ben a 10. helyen végez, azé a fordított rajtrácsos verseny pole-ja, és aki a Q3-mat nyeri, azé a főverseny első rajtkockája. Berthon az első helyen ment tovább a Q2-be, és övé volt a szétlövés legjobb ideje is.

A Q1-ből egyetlen Lynk&Co került tovább, Santiago Urrutia. Yvan Muller a 14., Yann Ehrlacher a 15., Thed Björk a 21. helyen feneklett meg, így az összes futamot ezekből a pozíciókból kezdik. Ellenben Luca Engstler kivételével az összes Hyundai továbbment, sőt, Nick Catsburg és Michelisz Norbert még a Q3-ba is bejutott. A három Comtoyou Audi, Gilles Magnus, Berthon és Coronel követték őket. A Q2 is állt piros zászló miatt, ezúttal Tassi Attila nem jött ki jól abból, hogy nem jól jött ki a második kanyarból: a Honda eleje és a szemközti gumifal bánta.

A szétlövést végül Berthon nyerte Michelisz, Castburg, Coronel és Magnus előtt.

A holnapi versenyek rajtrácsai a következőképpen fognak kinézni: A fordított rajtrácsos versenyen Nestor Girolami és Luca Filippi fognak az első sorból rajtolni, mögülük Urrutia, Vernay, Guerrieri, Coronel, Berthon, Michelisz, Magnus, Catsburg, Tarquini, Tassi, Montiero, Muller, Ehrlacher, Boldizs, Azcona, Fulin, Engstler, Comte, Björk és Kismarty-Lechner Gábor.

A főverseny rajtrácsa: Berthon, Michelisz, Catsburg, Coronel, Magnus, Guerrieri, Vernay, Urrutia, Filippi, Girolami (és innentől a rajtrácsok megegyeznek).

A harmadik verseny rajtrácsa pedig: Berthon, Catsburg, Vernay, Magnus, Tarquini, Michelisz, Girolami, Coronel, Guerrieri, Urrutia, Tassi, Filippi (a további ugyanaz).

Hogy Comte visszatérése hogyan sikerült, azt egyelőre felemásan értékelhetjük, figyelembe véve, hogy az ifjú francia február óta nem ült TCR autóban (igaz, akkor éppen ugyanebben), és még soha nem futott Goodyear gumikon. Továbbá figyelemmel kell lenni arra, hogy a Renault gyökeresen különböző autó a Peugeot-tól, ezáltal nem biztos, hogy a Slovakia Ring-en mindkettővel meg lehet csinálni ugyanazt a jó eredményt. Továbbá elég nehéz részt venni az edzésen egy olyan autóval, amit közben szétszedett a csapat… (Motorcsere lett a dolog vége, de, mivel az autó balesetes volt Németországban, nem sorolták őket a rajtrács legvégére.) Björknek is problémája volt a kormányművel, amellett, hogy a pálya nemcsak autójának, hanem neki magának sem fekszik kimondottan, így esett, hogy a régi ismerősök azon a két világ végi helyen osztoznak a rajtrácson, pont Kismarty előtt.

A holnapi tévéközvetítések menetrendje kicsit bonyolult, ugyanis, ha mindent élőben akarunk látni, akkor kapcsolgatni kell. Az első versenyhez kapcsolódó műsor kezdési időpontja a Sport 1-en 8:15, az Eurosport 1-en 9:00, a második futam 12:30-kor kezdődik mind a Sport 2-n, mind pedig az Eurosport 2-n, míg a 3. futamot 14:15-től adja élőben a Sport 2, az Eurosport 2-n ismétlést láthatunk 19:35-ös kezdési időponttal.

Magyar Szilvia

Comments

comments