Buongiorno, Imola! (TCR Italy, blog)

A TCR Italy idénye elindult Imolában

Egy utolsó másodperces átszervezés következtében landoltam Monza helyett Imolában, a TCR Italy nyitó hétvégéjén. Harminc fölötti létszámú giga-mezőnyt engedtek rá az Enzo és Dino Ferrari nevét viselő, szűk, kanyargós aszfaltcsíkra. A nevezők között megtaláltuk Losonczy Leventét, és a WTCR-es időkből régi ismerősünket, Aurélien Comte-ot is.

Mindössze néhány óra állt rendelkezésemre, mielőtt vissza kellett térnem Monzába, így aztán nem minden (vagy majdnem semmi sem) sikerült az eltervezett dolgokból. Leventével legalábbis nem sikerült beszélnem ez az alatt az idő alatt, mivel ráadásul a mezőny hivatalos fényképezése is ezekben az órákban zajlott, a briefingről nem is beszélve.

A Pussier-Comte párost is csak úgy sikerült elkapnom, hogy a briefing után rájuk tapadtam. Valamit csináltunk ugyan interjú címszó alatt, csak a telefon felvevője idő közben meggondolta magát…

Szóval azt már régóta tudjuk, hogy Levente idén dupla programot fut. A Team Aggressive Italia csapatával vesz részt a TCR Italy és a TCR Europe futamain egy Hyundai Elantrával. Pepe Oriola a téli tesztek folyamán többször is volt coachingolni az ifjú magyart.

Erőfeszítéseik nem voltak hiábavalóak, Levente az időmérő edzésen a 7. helyet szerezte meg. Az első futamot Marco Butti nyerte Franco Girolami és a tavalyi bajnok Niels Langeveld előtt. Losonczy a 11. helyen végzett. A második versenyen sokkal jobban jött ki lépés, Levente vezetett is egy darabig, majd Girolami és Butti mögött harmadikként a dobogóra is felállhatott.

Losonczy Levente autóját felkészítik

Aurélien Comte az elmúlt 2 évben nem vezetett versenyben TCR versenyautót (bár gyakorlatilag minden márkát tesztelt azóta). A 208-as kupában idén ő vitte el Pussier fiát, így Sylvain neki adott lehetőséget az első három futamra. Az interjú emlékeimben megmaradt nyomaiból írom az alábbiakat. A késői bejelentés oka a késői döntés volt. Pussier azt mondta, hogy csak az előző héten döntötték el, hogy Comte ül az autóba, miután két napos, sikeres tesztet zártak a Paul Ricardon. Sylvain most is elmondta, mint minden alkalommal, amikor szóba került Comte versenyzése / versenyeztetése, hogy nagyszerű és igen tehetséges versenyzőnek tartja barátját, aki a TCR kategóriában igazi profi, és mindenképpen lehetőséget akart neki adni. Bár erről nem beszélt, nyilván a megegyezés része, hogy Comte coachingolja az ifjabb Pussiert, Tomot a 208-as kupában. A egyezség egyelőre a szezon első három futamára érvényes, mivel a harmadik futam Vallelungában TCR World Tour forduló is. A céljuk, hogy Comte visszarázódjon a TCR autók vezetésébe, ezáltal felkészülten vehessen részt a World Tour fordulón, és minél előrébb kerülhessen a ranglistán.

Aurélien Comte újra TCR versenyautóban

Egyelőre a terv sínen van, Aurélien egy általa még sosem látott pályán a 30+ fős mezőny első felébe kvalifikálta magát, és a 12. helyről indulva mindkét futamon a 7. helyen végzett.

A második szabadedzés után időm lejárt ezen a pályán, legalábbis erre a hétvégére. Indulnom kellett vissza Monzába.

A TCR Italy ezen a hétvégén Misanóban folytatódik, Losonczy Levente és Aurélien Comte szintén a volán mögött fog ülni, érdemes egy pillantást vetni rájuk a sorozat Youtube csatornáján.

Magyar Szilvia

Comments

comments