Egy héttel az idénynyitó előtt, de egy nappal a barcelonai kollektív teszt és médianap után néhány sorban szeretnénk összefoglalni, hogy mit tudtunk meg a mezőnyről. Az alábbi hírek fő forrása sajtóközlemények, illetve a jelenlévők által gyűjtött információk.
Jómagam több okból sem voltam jelen a kétnapos spanyolországi eseményen. Ezek közül az egyik, hogy éppen most kellett nyomda alá rendezni ezt a könyvet, és éjjel-nappal ezen dolgoztunk a szerzőtársakkal.
Az első és legfontosabb dolog, amit megtudtunk, hogy a mezőny 25 autós marad, de már most 27 főt neveztek összesen. Szabó Zsolt volt a 24. versenyző, a szerdai napon a Münnich Motorsport bejelentette a harmadik Hondáját, amit hol James Thompson, hol pedig René Münnich fog vezetni, attól függ. A Boutsen-Ginion megerősítette, hogy Tiago Monteiro egészsége még mindig nem állt helyre annyira, hogy versenyezhessen, ezért, amíg ez meg nem történik Benjamin Lessennes fogja vezetni Monteiro Hondáját.
A sajtórendezvényen és a teszten Rob Huff betegség miatt nem vett részt.
Azt is megmondták már szerda este, hogy a szombati időmérőt és versenyt az Eurosport NEM fogja közvetíteni. De elérhető lesz az Eurosport Playeren, számos helyi tévéadón (többek között az M4-en is!) és angolul az Oscaro weboldalán, valamint néhány országban lehet majd fogni a Facebook ingyenes közvetítést is (IP-címtől függően).
A teszten az autók még BoP súlyozás nélkül mentek, továbbá a legtöbb csapat éppen csak bejáratta az új autókat és kipróbáltak ezt-azt. Tehát nem az volt a céljuk, hogy a legjobb időket autózzák. Ebből következően az, hogy John Filippi és Pepe Oriola autózták a legjobb köridőket, semmiféle következtetés levonására nem ad okot.
A Serbiaring értesülései szerint a Yokohama mégiscsak megfogadta, vagy inkább meghallgatta a versenyzők azon kérését, hogy a Nürburgringre külön abroncsokat gyártsanak, így 2018-tól lesz külön WTCR abroncs a Nordschleiféra.
A WTCR szezonja egy hét múlva, április 7-én kezdődik, Marokkóban.
Social Profiles