Bajnokavató a Safety Car mögött (TCR, Makaó)

tcr_macau_race-1

Fotó: TCR Official

A hétvégén sor került a TCR bajnokavató, záró futamaira. Hosszú volt az út idáig (meg az idő a két utolsó verseny között), ehhez képes Makaó ismét hozta, amit szokott: sárga és piros zászlókat garmadával…

Rob Huff vesszőfutása ott kezdődött, hogy nem felelt meg a nevezési feltételeknek, és ezért nem indulhat. Elment hát egy kínai túraautó hétvégére, halomra nyerte magát, ezzel is teljesítve a nevezési feltételt Makaóba. Hogy ezek után mégsem tudott elindulni, az azért volt, mert addigra a makaói rajtrács megtelt, szóval lezárták a nevezéseket. Mivel a repjegy és a hotel foglalva volt, hősünk mégis elutazott – nézőnek.

Szóval a zsúfolásig megtelt rajtrácson ott állt vendégversenyzőként sok-sok helyi és környékbeli, meg Tiago Monteiro, mert ő viszont megfelelt a helyi nevezési szabályoknak. A hétvégée előtt még négy ember volt esélyes a bajnoki címre: Stefano Comini, a tavalyi bajnok, csapattársa, Jean-Karl Vernay, és a csapatbajnokságot már megnyert Craft-Bamboo két versenyzője: James Nash és Pepe Oriola.

Az időmérő edzés is érdekes volt a maga nemében, jó darabig nem láttunk autót a pályán, mert elkezdett esni az eső. Szóval a Q2-re mindenki kénytelen volt esős papucsokat felrakatni. A pole-t Vernay szerezte meg Comini előtt.

A vasárnapi első versenyt ún. kvalifikációs versennyé nyilvánították, ami azt jelentette, hogy a másodikra a befutási sorrendben lehet elrajtolni. Az összesen 3 óra 10 percnyi közvetítésben versenyt – mindent összeszedve – 3 és fél körig láttunk. Elég rövid krónika kerekedhet az elsőből, mely mindössze a második kanyarig tartott. A mezőny végének csak az elsőig. Aki azon túljutott, azt a másodikban a falba csapódó Gianni Morbidelli akadályozta meg a tovahaladásban. Szergej Afanaszjev a boxba hajtott, Morbidelli autóját megröptette egy daru, a Safety Car mögött Comini, Vernay, Monteiro, Nash, Dusan Borkovic és Mato Homola volt a sorrend, de aztán meglengették a piros zászlót.

Hosszú szünet.

Egy 10 perces sprintre indították újra a mezőnyt az SC mögül, repülőrajttal, szóval mire a biztonsági autó hagyta őket elmenni már csak 6 percük volt. A mezőny végéből valaki egyből eltalálta a falat, Homola kicsit később: ő néhány kanyart még megtett, utána állt bele a szalagkorlátba, olyan szerencsétlenül, hogy hatos tömegbalesetet okozott. Ismét előkaptak a sárga zászlót, a Safety Cart és a darut. Utóbbi kiemelte Homola autóját, a dugó azonnal feloszlott. A bajnokesélyes James Nash törött bal hátsó felfüggesztéssel evickélt a pályán, igazság szerint innentől már csak Comini és Vernay voltak versenyben a bajnoki címért.

A következő körben az SC kiment, de ez már amúgy is az utolsó kör volt, szóval a célegyenes végéig versenyezhettek volna a fiúk, ahol az élen haladó Cominit a kockás zászló várta… Ő ezt valahogy nem vette észre, és elment egy repülő körre, a többiek követték, végül piros zászlóval vetettek véget a száguldozásnak.

Comini értetlenül csóválta a fejét: “Mi volt ez? Ez nem verseny volt, végig sárga zászló alatt mentünk. Ez így csak egy fél győzelem!” – mondta és ott hagyta a riportert. Azt azért megnéztem volna, hogy mit csinál a Homola féle dugónál, ha nincs a sárga zászló…

Csak érdekességként: a szerelési szünetben a számítógép is megbolondult, azt jelezvén, hogy a páratartalom 790%…

A második futamra készen lett Nash autója, de ez sokat nem számított. Az viszont annál többet, hogy a mezőny majdnem 3 kört tett meg anélkül, hogy be kellett volna küldeni a Safety Cart. Monteiro rögtön az élre állt, nem is hagyta magát megelőzni. Comini, Vernay és Oriola követték. A következő sárga akkor érkezett meg, amikor Tassi Attila jelentkezett egy autós repjegyért a pálya szélén. A B3 SEAT-ja is repülhetett kicsit a pálya fölött, a többiek ismét a Safety Cart követték.

Hosszú szünet…

Végül 2 további körre engedték el a mezőnyt (nem fogod kitalálni, hogy rögtön utána a falba állt valaki a hátsó traktusból! Szerencsére gyorsan megoldották…), mely alatt Vernay és Oriola is megelőzte Cominit, de mit érdekelte ez már a svájcit?! Bajnok volt ismét, egy versenytelen versenyhétvégén ugyan, de megint övé volt az elsőség!

Monteiro egy dobogót és egy győzelmet szerzett Makaó utcáin…

Azokon az utcákon, ahol a TCR-t állítólag utoljára láttuk. Hogy mi lesz a továbbiakban, és hogy esetleg a WTCC tér-e vissza a kínai városállamba, azt még nem tudjuk. (Utóbbit kizárnám, már csak Francois Riberio korábbi nyilatkozatai nyomán is.)

Az első verseny eredménye

A második verseny eredménye

A TCR téli szünetre megy, és a túraautós idény pár nap múlva Katarban zárul, a WTCC utolsó futamaival.

Magyar Szilvia

Comments

comments