Utolsó pár előre fuss! – Franciaország, versenyek

rajt 1Bár az égi áldás elapadt a Paul Ricard felett, mire az első futam rajtja elérkezett, az aszfalt még annyira vizes volt, hogy esőgumikkal vágtak neki a pilóták a futamnak. Yvan Muller rajtja csapnivalóan sikerült, Gabriele Tarquini állt az élre, és szerencsére mindenféle roncsgyártás nélkül hagyta el a mezőny a rajtrácsot.

Tarquini vezetett is a 3. körig, Muller akkor előzte meg. A tegnapi döntés értelmében a rajtrács végére száműzött csapattársak ekor már 7. – 8. helyen csatázgattak. A Citroën már most olyan jó, hogy ha igazán izgalmassá akarnánk tenni egy versenyt, akkor a szomszédos országból kellene indítani az autóikat, a futam felénél már akkor is a középmezőnyt vernék. Valamit nagyon eltaláltak náluk a télen. A hatodik fordulóban Sebastien Loeb megette Michelisz Norbertet, aztán egy körrel később Jose María Lopez is Rob Huffot. Így az állás a futam felénél: Muller, Tarquini, Loeb, Michelisz, Lopez, Huff.

A pálya – úgy tűnik – kiválóan alkalmas túraautó-versenyek lebonyolítására, nagyszerű helyeket kínál az előzésekhez, amikből annyit láttunk, hogy nyomon sem tudtuk követni őket.

Lopez gyorsan felzárkózott Loeb mögé, Micheliszen keresztül (kemény csata volt, némi csúszkálással), de innentől még eltartott egy darabig, hogy Loeb megtalálja az alkalmat az előzésre. Ez az utolsó előtti körben jött el, amikor Tarquini hibázott, és a francia körbeautózta kívülről. Hugo Valenete is támadta Huffot, aki igen előkelő helyen autókázott a működőképesnek tűnő Ladával, ám előzés nem, csak kakaskodás és csúszkálás lett ebből.

A végén még Huffon kívül Valente is megelőzte Norbit, aki így a 7. helyen futott célba.

Az első verseny végeredménye.

A délután öt órakor induló második futamra a pálya teljesen felszáradt. Tiago Monteiro kiválóan kapta el a rajtot, az első helyről induló Bennani egy kicsit mintha beragadt volna… A sikánban több autó is összeért, ám a végül megpördülő és visszaeső fekete autó pilótáját még a kommentátorok (egyébként ezen a héten Tom Coronel volt az egyik, mivel autó nélkül nem nagyon tudott versenyezni) is csak jóval később tudták azonosítani: kicsit sok a fekete autó a mezőnyben. Valóban, messziről csak az oldalukra írt fehér szponzori felirat mondja meg: ez most Morbidelli volt.

Az első kör végén Monteiro vezetett Bennani, Muller, Tarquini, Dusan Borkovic és Tom Chilton előtt. Körül sem néztünk, a mezőny legvégéről induló Loeb és Lopez az ötödik helyért ütötte-verte – egymást!
Valente ismét csatába keveredett Michelisszel, míg a hatodik körben Monteiro, Tarquini, Bennani, Lopez, Muller sorrendben haladt az élmezőny. Ekkor Lopez és Muller is megelőzte Bennanit, majd Tarquinit kezdték szorongatni. Az olasz a nyomás hatására ismét hibázott, ám most akkorát, hogy egyetlen kanyarban Lopez kívülről, Muller belülről tudta megelőzni.

A Safety Car – eleinte látható okok nélkül – hajtott a pályára. Később kiderült, hogy Loeb találta telibe az egyik sikánban a gumibálát, ami önálló élet kezdett élni. Nem elég, hogy ez az autó a világ végéről indulva is beéri és lehagyja a teljes mezőnyt 15 perc alatt, de még valami elpusztíthatatlan anyagból is van, mert Loeb úgy ment tovább, mintha mi sem történt volna.

Miután a pályamunkások összerakták a pályát, a Safety Car tett egy kis kitérőt a boxba. Szerintem meg sem kellett állnia, mivel éppen elengedték a mezőnyt, a hátsó traktusban Frantz Engstler és John Filippi ütközött nagyot, utóbbi autójának maradványai a pályán díszelegtek. (Engstler tovább ment.) Szóval biztonsági autó vissza, pályamunkások vissza…

A verseny 18 körösre duzzadt végül.

Az újraindítást követően Lopez és Muller is megette Monteirót, Loeb Bennanit támadta, Valente, Morbidelli és Huff pedig nagy csatába keveredett egymással.

A kockás zászlót végül Lopez látta meg elsőnek, Muller és Monteiro előtt. Loeb a 6. helyen, Bennani mögött hozta célba az eléggé viseltes Citroënt, Michelisz a 8. helyen futott be.

Jose María Lopez, akiről Európában tavaly szeptemberig még csak nem is hallottak (bár Argentínában már volt hírneve!), két dobogót produkált az utolsó helyről… Csak ismételni lehet: a Citroën kiváló versenyautót épített…

A nap mondása viszont Tiago Monteiróé (akitől tulajdonképpen a Safety Car vette el az első helyet): “Még nem tudom, ki rongyolt bele a gumibálába, de tönkretette vele a versenyemet. Majd beszélnem kell a fiúkkal (a csapattal) erről.” Ben, az Eurosport riportere: “Á, az egy kilencszeres rali világbajnok volt!” Monteiro: “Ja, vagy úgy!”

A második futam végeredménye.

Folytatás két hét múlva a Hungaroringen, remélhetőleg teljes mezőnnyel.

Fotó: fiawtcc.com

Comments

comments