Túlélőverseny Monzában

Fotó: TCR Official

A TCR EU szombati versenynapja időmérő edzéssel kezdődött, de amilyen jól járt ott Jean-Karl Vernay, Mikel Azcona, Josh Files és Tassi Attila, annyira nem jött össze semmi Nicola Baldannak, Nagy Dánielnek, vagy éppen Igor Stefanovskinak.

Két okból is a szokottnál keményebb volt a monzai időmérő. Az egyik a szélárnyékolás (illetve annak szükségessége), a másik, hogy a mezőny létszáma jelentősen megnőtt, így jóval több emberrel kellett megharcolni azért, hogy a Q2-be kerülhessen valaki.

Bár a Cuprák bevallottan szélárnyékoltak egymásnak, ötük közül csak Azcona és Salvatore Tavano kerültek a Q2-be. A Q1-et egyébként félbe kellett szakítani 4 perccel a vége előtt, mert a hatodik kanyarban Cosimo Barberini kicsúszott, autóját el kellett távolítani.

Végül a Q2-be Vernay, Azcona, Tassi, Files, Tavano, Maxime Potty, Dusan Borkovic, Stefano Comini, Jens Reno Møller, Francisco Abreu, Peter Terting és Benjamin Lessennes jutottak be. Figyelemre méltó, hogy a Peugeot Q2-es részvételi aránya 100%, mivel mind az egyetlen darab autójuk bejutott, sőt, mivel Abreu a Q2-ben is a 10. időt autózta, vasárnap a fordított pole-ból indulhat.

A mai pole-t végül Vernay szerezte meg Azcona, Tassi és Files előtt.

A Q1 eredménye

Az időmérő edzés végeredménye

Eléggé késő délután került sor az első futamra, már fél hat is elmúlt, amikor kialudtak a piros lámpák. Azcona jól kapta el a rajtot és Vernay előtt fordult abban az első kanyarban, amit összesen 13 ember vágott le jobban vagy kevésbé. A 17. helyről rajtoló Stian Paulsen például annyira törésmentes üzemmódban közelítette meg a sikánt, hogy meg sem próbált bekanyarodni, egyenesen a menekülő útvonalra irányította az autót. De nem ő volt az egyetlen. Némelyek a rázóköveken és buckákon mentek keresztül, ez aztán többek autóját is megviselte.

Az első kanyart aztán ilyen sorrendben hagyták el: Azcona, Vernay, Files, Tassi, Potty, Borkovic és a többiek… A kör végén Nagy Dániel autója kormányozhatatlanul sodródott a kavicságyba, utána Dani visszahozta azt a boxba, és letette a garázs előtt. Minden bizonnyal az első kanyarban ért ütések nem tettek jót a futóműnek. Ezzel egy időben Benjamin Lessennes csapódott a Parabolicát övező gumifalba, jött érte a Safety Car. Dany Kroes és Salvatore Tavano is leparkolt a garázsa elé.

A biztonsági autó 2 körön át vezette a mezőnyt, amikor elhagyta a pályát Azcona diktálta az iramot és megtartotta a vezetést, Vernay lassan közeledett rá. Aztán a spanyol nem kívánt hosszasabb, kockázatos küzdelembe bocsátkozni a franciával, így az könnyedén előzött. Mikel megtehette, JK messze van tőle a pontversenyben.

Nem sokáig folyt szabadon a verseny, Barberini és Sapag elmentek egy keringőre a kavicságyba, jöhetett vissza a biztonsági autó. Ismét két kör múlva távozott, ami után Stefano Comini, Peter Terting és Paulsen kezdtek csatába a 9-10. helyekért, utóbbi kettő talán egy kissé túl hevesen is (és akkor finom voltam). Végül Terting és Comini összeértek, a svájci autója sérült, de megtartotta pozícióját. Aztán Paulsen próbálta előzni Tertinget, utóbbi addig védekezett, hogy az első sikánban a huplik között találta magát, és így végül elment neki a teljes skandináv szekció: nem csak a norvég, de a dán Møller is. Hogy Fabrizio Giovanardi hogyan keveredett a trió mögé, az nem látszott tisztán, de ha már ott volt, akkor jól ellökdösődött Møllerrel, aki ennek következtében fűnyíró üzemmódba váltott. A pontszerzésre való esélyét elveszítette, így annyi minden más eset mellett ezt is vizsgálni kezdte a versenybíróság.

Kris Richard és Franciso Abreu is látványosan gyepálta egymást, miközben tökön-babon áthajtottak – a pontzónán kívül. Ezek után még Potty és Borkovic csatáját is vizsgálni kezdték.

Száz szónak is egy vége: a futam sokkal inkább egy túlélőversenyre hasonlított, mint egy autóversenyre. Csak az első pár helyen nem történt semmi különös. Vernay zavartalanul hozta be az Audit az első helyen, Azcona biztosra ment a második hellyel, Files pedig rettentő boldog volt a harmadikkal. Mögöttük Potty, Borkovic, Tassi, Comini, Giovanardi, Terting és Paulsen végeztek pontszerző helyeken, de jelen pillanatban még az első kanyarban történtek is vizsgálat alatt vannak, így az eredmény nem tekinthető véglegesnek.

Az ideiglenes végeredmény

A vasárnapi versenyt 12:10-től lehet élőben nyomon követni a YouTube-on.

Magyar Szilvia

Comments

comments