A Róma mellet, a vallelungai versenypályán megrendezésre kerülő első FIA Motorsport játékok túraautó kategóriáját két időmérő edzés és két verseny összesített eredményei alapján Kim Gavrilov nyerte Gilles Magnus és Mato Homola előtt.
Bár az első verseny időmérő edzését Luca Engstler nyerte, ezzel a győzelemre is toronymagas esélyes lévén, úgy alakult a dolog, hogy Németország nem szerzett egyetlen pontot sem. Engstler motorját még a második időmérő edzés alatt ki kellett cserélni. Ez olyannyira elhúzódott, hogy ez első, szombati verseny rajtrácsára oda sem ért a M1RA legénysége által kiszolgált, német színeket képviselő Hyundai, a boxutcából ment a mezőny után.
Így aztán az első versenyt az eredetileg a második kockát megszerző Gavrilov kezdhette az élről. Még az első körök alatt történt, hogy a dobogó harmadik fokáért csatázó Tom Coronelt előzési kísérlet során annyira meglökte Magnus, hogy a hátsó futómű megsérült, és az autó innentől kezdve folyamatosan balra húzott a kanyarokban. Coronel rögtön az incidenst követően a hetedik helyig esett vissza, végül nyolcadikként zárt. Magnus manőverét a versenybíróság nem vizsgálta.
Említésre méltó még az első versenyről Jessica Bäckman határozott helytállása, mellyel Coronelt utasította maga mögé. A magyar színeket képviselő Kiss Norbert végül a 13. helyen fejezte be a szombati futamot. A verseny végeredménye: Klim Gavrilov (Oroszország), Mato Homola (Szlovákia), Gilles Magnus (Belgium), John Filippi (Franciaország), Dusan Kouril (Csehország), Kahia Faine (Új-Zéland), Jessica Bäckman (Svédország), Tom Coronel (Hollandia), Enrico Beretta (Olaszország), Jim Ka To (Hongkong), Mason Filippi (USA), Julius Adomavicius (Litvánia), Kiss Norbert, Zhang Zhendong (Kína), Valters Zvideris (Lettország), Rory Butcher (Nagy-Britannia). Luca Engstler, illetve a spanyol, kuvaiti és norvég színeket képviselő versenyzők nem értek célba.
A vasárnapi futam rajtrácsára ugyan fel tudott állni Engstler, de rögtön a rajtot követően összeütköztek a hazai színekben induló Berettával, aminek következtében a Safety Car körökön keresztül vezette a mezőnyt. Az első kockából induló Magnus megőrizte vezető helyét végig a verseny folyamán. Az újraindítás után szintén dolgozniuk kellett a technikai mentőknek, mivel az eső eleredt, és szaporodtak a kicsúszások. Végül a kínai versenyző manővere miatt 2 perccel a vége előtt ismét pályára kényszerült a biztonsági autó, ami csak az utolsó körre engedte el az összerázódott mezőnyt. A futamot Magnus nyerte, de mögötte nagy csata bontakozott ki az utolsó métereken. Végül Gavrilov, Coronel, Butcher, Homola, John Filippi, Bäckman, Adomavicius, Ka To, Zviedris, Kiss, Kristian Moe Saetheren (Norvégia), Martin Gonzalo de Andres (Spanyolország), Salem Anlusif (Kuvait) ebben a sorrendben értek célba a belga mögött.
A Rory Butcher alatt jól debütáló MG TCR versenyautót sajnos azonban TCR sorozatban továbbra sem láthatjuk majd Európában.
Az összesített eredmény alapján Oroszország arannyal, Belgium ezüsttel, Szlovákia pedig bronzzal távozhatott a túraautó kategóriából.
Mindkét időmérő edzés és mindkét verseny megtekinthető teljes hosszában a promóter SRO Youtube csatornáján.
Magyar Szilvia
Social Profiles